Moeller techniek / methode

Gestart door JayDie, jan 28, 2013, 10:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JayDie

Ik kan op dit forum niets vinden over de Moeller Method. Iemand er bekend mee? Gebruik je het 'out of the box'? Nog tips om het aan te leren?

Ben aan het kijken naar de video van Jim Chapin (Speed, power, control & endurance) en zie ook dat Mike Michalkow een DVD heeft. Iemand bekend met deze video's? Aan- of af te raden?

Nog tips voor boeken (denk dat je het het beste leert met behulp van video, daar het voornamelijk om de beweging gaat)?

Jeffx

Jojo Mayer - Secret Weapons for the Modern Drummer

Naar mijn mening de beste techniek-dvd die er te krijgen is  :)

JayDie


Jojo Mayer - Secret Weapons for the Modern Drummer

Naar mijn mening de beste techniek-dvd die er te krijgen is  :)

Die kwam ik in een ander onderwerp inderdaad ook al tegen. Zal daar ook eens naar zoeken. Thanks!

Black Page

#3
jan 29, 2013, 18:29 Last Edit: jan 29, 2013, 20:26 by Black Page
Video jim chapin moet je denk ik kijken om nastolgische redenen. De beste man heeft les gehad vd bedenker. Jojo gaat wel een stuk verder. De video van jojo vind ik wel educatiever en onderhoudender.


Moeller is een techniek die sommige drummers van nature zich zelf aanleren, maar drummers die vaak als kritiek krijgen dat ze niet hard genoeg spelen kan moeller de oplossing zijn.
Het gaat om natural body movement, mimale inspanning maximaal rendement. How to develop technique van dave weckl ken ik zelf verder niet, maar is misschien iets.

Een clipje



Dom famularo


Moeller is ideaal voor het spelen van accenten. Luister bijvoorbeeld naar seven days van sting waar vinnie op tempo 184 met de rechterhand de achsten speelt en soms drietjes speelt als frasering .....



Bij het aanleren heb ik wel de up stroke, down stroke en de tap aangeleerd zoals voorgedaan. Puur om te voorkomen dat ik de techniek me fout aanleerde


Omhoog