Drumcabine (gebouwd in 2004)

Gestart door Murgen, okt 02, 2011, 18:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

okt 02, 2011, 18:38 Last Edit: okt 02, 2011, 18:41 by Murgen
Hello,

Dit is een topic dat over meerdere boards zou passen maar hier wat recente foto's van mijn cabine. Gebouwd op mijn zolder in 2004. Niet 100% geluiddicht maar voldoende om te kunnen spelen zonder huisgenoten en buren over de rode te jagen. Erin mijn Pearl MHX silver sparkle uit 2004 en de Roland TD3 uit 2005. Gepimpt met een 2e hands P120 als snare. Verder een mixertje, aansluitingen voor iPad en midikitje met boxen. Aan cymbals hangen er de Giant Beats 15 inch hats, 20 inch en 24 inch multi's, een 20 inch 802 crash en een verdwaalde Meinl Swiss. Stokken Balbex 2B. En een chronisch gebrek aan vrije tijd  *D

Vandaag alle trommels van de Pearl uit elkaar gehad, al het chroom gepoetst (begonnen al pitjes te ontstaan  :( ). Beetje Cif gebruikt voor de slechtere plekken. Nieuwe vellen staan erop maar moet ik nog afstemmen. Ik ben best wel toondoof en moet eens ff grasduinen in topics en apps hoe ik toms ook al weer het beste kan stemmen ... (ja, ik weet het, ik moest me schamen).





>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


Mooie ruimte Murgen , het tapijt dempt zowiezo , en het '' noppenschuim '' ..... dempt dat ook naar buiten toe of is dat meer om de verkaatsing in de ruimte te verminderen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Ruud


Mooie ruimte Murgen , het tapijt dempt zowiezo , en het '' noppenschuim '' ..... dempt dat ook naar buiten toe of is dat meer om de verkaatsing in de ruimte te verminderen ?


Dat laatste, van noppenschuim hoef je geen isolatie te verwachten.
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Karel1975

Groeten Karel

musiqman


Dat laatste, van noppenschuim hoef je geen isolatie te verwachten.


Niet alleenstaand maar icm een constructie werkt het zeker wel mee.

Ruud


Niet alleenstaand maar icm een constructie werkt het zeker wel mee.


Hoe bedoel je?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

animal

Mooi maagdelijk velletje op die snare  *O*

Anserini


Niet alleenstaand maar icm een constructie werkt het zeker wel mee.
Het dempt alleen maar wat hoog en wat hoog-mid, isolatie doet het niks aan.

Ik dacht dat je die rode pearl(?) had gekocht bij drumworld een paar jaar geleden toen ik jullie daar tegen kwam met Animal?  :P

Murgen


Het dempt alleen maar wat hoog en wat hoog-mid, isolatie doet het niks aan.

Ik dacht dat je die rode pearl(?) had gekocht bij drumworld een paar jaar geleden toen ik jullie daar tegen kwam met Animal?  :P


De noppen zijn om de weerkaatsing te dempen, resultaat is erg prettig.

En die rode pearl had een barst in de bass, daarbij wilde ik silver sparkle omdat ik die snare al eerder had gekocht. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen


Mooi maagdelijk velletje op die snare  *O*


Zitten wat lelijke pitjes op het chroom, maar het grootste deel blinkt weer lekker.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Die pitjes zijn idd jammer, toch iets aan vochtbestrijding gaan doen in je drumcabine.
Heb je de andere vellen ook al geplaatst?? Stemmen valt nog niet mee, lees ik in een ander topic. Neem eens de tommen mee naar Johan Boere  :) .

Murgen

De cabine is thermisch zo goed geisoleerd dat het 's winters te koud wordt, remedie: deur open laten. Luchtverversing en ontvochtiging is mechanisch geregeld en altijd aan.

Stemmen blijf ik lsstig vinden .... -O-
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Ruud


Die pitjes zijn idd jammer, toch iets aan vochtbestrijding gaan doen in je drumcabine.
Heb je de andere vellen ook al geplaatst?? Stemmen valt nog niet mee, lees ik in een ander topic. Neem eens de tommen mee naar Johan Boere  :) .


Ligt ook aan de kwaliteit van het chroom denk ik. Die USA Gretsch die ik nu heb is zo'n 40 jaar oud en nóg ziet het chroom op de meeste plekken er best gaaf uit..
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

animal

Ik heb meer dan één Pearl set en veel Pearl hardware en sommige onderdelen gebruik ik al jaren "on the road", een gedeelte van de hardware ligt zelfs altijd in een case achter in de auto. Het chroom heeft geen last van roest en/of pitting ......... het zal wel een uitzondering zijn  :O

Murgen

De meeste aanslag poetste ik er zo af, maar een paar plekjes, met name op de snare hoop waren aangetast. Sjammer.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Paul

Netjes hoor, Murgen.

Zo te lezen heb je ook het nodige aan geluidsisolatie gedaan. Ik ben wel benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan.

Murgen

#16
okt 03, 2011, 17:38 Last Edit: okt 03, 2011, 17:45 by Murgen
Ik heb de oude fotoserie opgezocht en die post ik hieronder. Met commentaar!









De cabine heeft zo min mogelijk contact met de omgeving. Alles is met pur geïsoleerd. Zwevende vloer. Wanden zijn spaanplaat/gipsplaat binnenkant en buitenkant met daartussen frame met isolatie/dempings wol. Deur is standaard deur met 3 dikke glasplaten erin.

Achteraf hadden we ander materiaal onder de zwevende vloer moeten kiezen, rubber of zand. De buitenwanden zijn niet geïsoleerd maar liggen aan de voorkant van het huis.

De ventilatie is een passieve aanzuiging en een rol-airco die koelt en ontvochtigd. Aangesloten op een speciaal aangelegd mechanisch ventilatiekanaal dat altijd aan staat. Dit geeft overigens de grootste geluidlek.

We hebben nog eens dB's gemeten en het verschil binnen en buiten de cabine is ~110 dB om 65 dB. En ja ... een kamer in een kamer op zolder. Deze cabine voldoet aan mijn verwachtingen en die van mijn huisgenoten. :)  *O*








>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

gadzakke ...... alweer 7 jaar geleden  8)7

Nlz

Dat rode tapijt heeft een heeeel hoog Hugh Hefner-gehalte!  *D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Murgen


Dat rode tapijt heeft een heeeel hoog Hugh Hefner-gehalte!  *D


Bij verkoop van het huis wordt de ruimte aangeprezen als thuisbioscoop ...  ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


Bij verkoop van het huis wordt de ruimte aangeprezen als thuisbioscoop ...  ;)


En als geluidsgeisoleerde muziekruimte , multifunctioneel . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Omhoog