Meshheads

Gestart door Jochem, okt 18, 2011, 22:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jochem

Ik wil Meshheads aanschaffen voor mijn akoestische kit.
Ik heb verschillende vellen gevonden:
TDrum: http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=e-drum_meshheads&ls=100&oa=pra http://www.drum-tec.de/meshheads-tdrum-c-57_61.html
Roland: http://www.thomann.de/nl/cat.html?gf=e-drum_meshheads&ls=100&oa=pra Valt af aangezien ze hier geen grote maten in hebben.
Hart Dynamics: http://www.drum-tec.de/meshheads-hart-dynamics-c-57_58.html
DDT: http://www.drum-tec.de/meshheads-ddt-c-57_60.html
Drum Tec: http://www.drum-tec.de/meshheads-drumtec-c-57_62.html
Drum Tec Pro: http://www.drum-tec.de/meshheads-drumtec-pro-c-57_93.html
Drum Tec Design: http://www.drum-tec.de/meshheads-drumtec-design-c-57_110.html
Fame: Musicstore

Ik zou dus echt totaal niet weten waar ik op moet letten en wat het verschil tussen deze is, en hoop dat jullie hier mij wat advies over kunnen geven.

Paul

Commentaar van de moderator Verplaatst naar E-drums, waar de meshheads onder horen.


En onder e-drums kom je gelijk de oplossing tegen. Uit een ander topic:
Citaat
Als je zelf aan de slag gaat om een E-kit te maken moet je zowiezo gebruik gaan maken van DUBBELLAAGS gaasvellen.
Deze zijn steviger natuurllijk dan enkellaags ( Pearl ) , want enkellaags zijn op een gegeven moment niet meer aan te spannen omdat de rek er uit is.
Dubbellaags ( Hart Dynamics ) zijn wat duurder maar ook steviger en gaan derhalve langer mee .

Stokmans

Heb geen aandelen, maar omdat ze schappelijke prijzen hanteren en ik een aantal goede reacties via google heb weten te vinden tip ik hem nog eens: www.682drums.com

Harre

Ik wed dat je over dat filmpje echt geen één goede reactie kunt vinden... Tjonge, we hebben het er volgens mij al eerder over gehad hier op het forum maar wat een onding hebben ze daar van gemaakt  8)7
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stokmans

Haha, inderdaad! Maar daardoor kwam ik ze dus tegen. Via het nodige ge-google kwam ik wel goede reacties op hun spullen tegen. Heb een vel en een trigger besteld om eens te proberen.

En laten we eens heel eerlijk zijn: Gaasvel is gaasvel. Die jongens gaan heus niet allemaal hun eigen mesh uitvinden. Alleen, hoe stel je het samen? Degene die het dubbellaags vel heeft bedacht heeft raak geschoten volgens mij want dat is de tip die je overal krijgt: Altijd dubbellaags vellen gebruiken!

Jochem

Zijn alleen de Hart Dynamics dubbellaags? Daarom zijn ze dus zo duur..
10'' €32,-
12'' €36,-
2x 14'' €42,-
16'' €45,-
22'' €64,-
= €264...

paQ


Zijn alleen de Hart Dynamics dubbellaags?



:? nee

Jochem

Die van 682Drums zijn dan weer een stuk interessanter
Complete set Mesh Heads 12", 14", 16", 22" €85,-
XS-PRO Mesh head 10" €13,95
XS-PRO Mesh head 14" €18,95
€117,90


Ik wed dat je over dat filmpje echt geen één goede reactie kunt vinden... Tjonge, we hebben het er volgens mij al eerder over gehad hier op het forum maar wat een onding hebben ze daar van gemaakt  8)7

Heb je het hier over de Mesh heads van 682Drums? Want hoezo is het dan een onding?

Stokmans


Heb je het hier over de Mesh heads van 682Drums? Want hoezo is het dan een onding?

Niet over de vellen, maar over hun reclamefilmpje, zoek die maar eens op ;)

Jochem


Niet over de vellen, maar over hun reclamefilmpje, zoek die maar eens op ;)

?
:F

Jochem

Kan iemand iets zeggen over de standaard drum-tec meshheads, de standaard serie kost €55,- en de pro serie €165,- dus dat scheelt nogal.

Jochem

Is de standaard serie dubbellaags? Kan ik nergens vinden.

Nlz

Je kan natuurlijk ook Drum-Tec zelf mailen om je vraag te stellen, dan weet je het zeker...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Niet aan gedacht! Ga ik gelijk doen.

Nlz

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

#15
jan 04, 2012, 11:59 Last Edit: jan 04, 2012, 12:27 by Jochem
Voor degene die het willen weten:
Citaat
Dear Jochem,
thanks for your request.
The standard series are single ply, they are very thin, same like all other cheap brands, ok for take some as bottom head or to test how to play with meshheads, but not for getting real good feeling results.
The Pro Series is also one ply but a thick and great durable material with the nearest acoustic feeling, but make a little quiet tone.
The most selling heads are definitve our design heads, they are near Roland meshheads, they are very durable and double ply and they give yout also a perfect feeling.
Hope to hear you soon

DrumDrum


Volgens mij gaan de Roland mesh heads tot en met 14'' , dan zou je voor de bassdrum er één van Drum-tec kunnen nemen .
Het is natuurlijk persoonlijk , maar zelf vind ik witte gaasvellen echter kijken dan zwarte mesh heads .

Jochem

Ik heb niet gezegt dat ik die van Roland wil, en dat wil ik ook niet ;] Waarschijnlijk word het de Drum-Tec design serie

DrumDrum


Drum-Tec heeft idd ook goede gaasvellen . :Y

grohllebol

#19
jan 11, 2012, 14:44 Last Edit: jan 11, 2012, 14:54 by grohllebol
Ik heb inmiddels al een half jaar pearl gaasvellen op m'n akoestische kit liggen. Op snare en bass zie ik nu wel wat slijtsporen, maar tot op heden werken ze nog prima. Ik oefen zeker 6 tot 8 uur per week thuis.
Ik heb de vellen ook niet strak gespannen. Omdat ik merkte dat er een 'onnatuurlijk' stuitter ontstaat als ze te strak staan, als je de bounce vergelijkt met de bounce op een akoestische drumhead. Zeg maar een trampoline  :+ effect... :)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Jochem


JP

De 682Drums mesh heads zijn echt supergoed en niet duur. Pearl gaasvellen vind ik helemaal niets, veel te stuiterig.
Je moet echt altijd dubbellaags nemen.

Technobeat


Jochem , heb je ook goede triggers onder of op de Drum-tec gaasvellen ( welk merk en type ? ) , en plaats , als je dat wilt , eens wat foto`s van je omgebouwde set , altijd erg interessant .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#23
dec 12, 2013, 14:20 Last Edit: dec 12, 2013, 14:20 by djska
Excuus voor het tot leven wekken van deze oude thread, maar het leek me zinvol dit hieraan toe te voegen:

Drum-Tec vellen
ik heb ook een setje Drum-Tec mesh vellen gekocht:

1 x drum-tec design Serie - 12" Mesh Drum Head (81923) = 22,00EUR
1 x drum-tec design Serie - 08" Mesh Drum Head (81921) = 15,00EUR
1 x drum-tec design Serie - 10" Mesh Drum Head (81922) = 18,00EUR

En deze vind ik net ietsje realistischer aanvoelen dan de Remo meshvellen. In mijn optiek is het belangrijkste manco van meshvellen dat ze zeer elastisch zijn, want een echt vel natuurlijk amper is. Als je de vellen zo los in de hand hebt en in het midden er op drukt, zijn de Drum-Tec vellen net iets minder elastisch dan de Remo vellen. Ze maken een heel ietsjepietsje meer geluid.

Dus mocht iemand nog een setje Remo 8/10/12 willen? ;-)


Alternatieve rim-silencers
Een nadeel van de drum-tec vellen is dat ze iets minder ver over de ketel heen gaan en daardoor komt de rim ietwat hoger te liggen. Dat vind ik zeer nadelig met name bij een kleine 8" tom, omdat je al heel snel de rim raakt. Normaliter is het goed de drum zo vlak mogelijk te raken, dan is de rebound merkbaar beter (geleerd van Jojo mayer). Maar als de rim met silencer er boven op wat te hoog wordt ben je toch gedwongen de trommel iets schuiner te zetten. En dat vind ik niet lekker ivm. overgang naar akoestische set, omdat de hoeken graag vergelijkbaar houd, zodat je niet per ongeluk rimshots maakt, of juist bedoelde rimshots niet goed raakt.
Ik heb daarom gezocht naar alternatieven voor de orginele Remo silencer. En heb het volgende geprobeerd:

- 682drums silencer, werkt goed, is net wat lager, maar ik wil de 14" die ik had liggen niet verknippen.
- transparante slang, voor bv. waterpompje in tuin en die aan 1 kant opengesneden. Mooi dun, maar dempt een tik op de rim amper. Heel goedkoop 5 euro voor 3m.
- zwarte 5/16" benzine slang gehaald bij autohandel en die aan 1 kant opengesneden. Was ook niet duur (weet de kosten even niet uit mijn hoofd). Dit zit net wat lager op de rim, ziet er minder dik uit en maakt ook niet veel lawaai.

Overigens merkte ik dat Roland de rimclick/shot instellingen blijkbaar goed heeft afgestemd op de dikte van hun rimsilencer, want met deze slang moet ik deze parameters wat aanpassen.


682drums gaasvel
Ik heb eerder ook getracht een 14" snare te voorzien van een 682drums dubbel gaasvel, maar ik vond dit veel en veel te elastische zelfs als spande ik het vel belachelijk strak aan. Niet mijn ding. Overigens kreeg ik dit veel absoluut niet over een oude Pearl metalen snare heen (terwijl Remo's prima passen), maar weer wel over andere trommels. Support van 682drums was overigens top hierbij.

Technobeat


Excuus voor het tot leven wekken van deze oude thread, maar het leek me zinvol dit hieraan toe te voegen



Er mag natuurlijk altijd iets aan een ouder topic worden toegevoegd , als een topic echt héél erg oud is wordt hij wel door één van de mods gesloten , tot die tijd blijft hij gewoon open .:)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog