Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Als ik het heb gekocht, laat ik het proces en alles uiteraard zien. Denk dat ik dan ook gelijk met staalwol alle hardware mooi ga maken :)

harmen 18

Als je een metalen snare hebt met een helemaal gladde ketel, dan zou het evt. wel kunnen. Heb je er ribbels in zitten. Dan zou ik het niet doen. Dan zou ik hem spuiten in de gewenste kleur(en)

NathanR

De snare heeft een glad oppervlak, het plakplastic is niet dik.. en ik denk inderdaad dat het niet heelveel uit maakt.. Maar ik dacht, ik post het toch maar even :)

NathanR

Trouwens, als ik dat plakplastic wil gaan aanbrengen, moet ik dan de oude wrap verwijderen, het plakplastic op het hout plakken. Of moet ik de wrap lekker laten zitten, en het plakplastic daarover heen plakken. (Wat lijkt mij beter plakt?)

Iemand ervaringen?

Jenslathouwers

Geen ervaring mee maar ik denk dat je de wrap het beste kan laten zitten als er geen al te grote putten inzitten, lijkt me beter qua stevigheid...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Idd , het lijkt mij dat het plakfolie op een wrap meer '' grip '' heeft dan op het kale hout .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jenslathouwers

Ook al, en daardoor zal het er ook strakker uitzien.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Ik zie dat Paintpro met waarschijnlijk precies dezelfde soort plakfolie aan de gang is geweest.. maar kan zo snel niet aflezen op zijn blog of hij het op een kale ketel heeft gedaan of op 1 met wrap.

Paintpro

Ik heb over gelakte ketels, gewrapte ketels en kale ketels geplakt.
Als je de wrap verwijderd moet je er gewoon voor zorgen dat je ketel weer even geschuurd/glad is.
Mocht je de set echter ooit willen terugbrengen naar originele staat, zou ik de wrap uiteraard laten zitten.

Paul

Die originele wrap is ook veel dikker dan het plakplastic. Als je de wrap eronder laat zitten blijft de ketel beter beschermd.

NathanR

De tom en floortom zijn ondertussen voorzien van de nieuwe finish :) Ziet er erg tof uit vind ik!! :)
Morgen verwacht ik de bassdrum ook gedaan te hebben (de 13'' tom doe ik later vanwege het bestellen van een nieuwe rol plakplastic, die rol gebruik ik ook voor de hoops van de bassdrum)

Morgen zet ik hier dan ook even een foto-reeksje op!

NathanR

Nou, beplakken van de bassdrum ging niet zo als gepland, begon overal opeens te kreukelen en was iets verkeerd erop geplakt. Wachten tot volgende week donderdag dus voordat ik pas weer kan drummen, en de bassdrum kan beplakken. (en dat wordt denk ik ook nog een extra rol erbij bestellen :s )

Jenslathouwers

Jammer (van de tijd en de moeite en de folie)

Heb je al foto's van de toms? Ben zeer benieuwd...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Ja zeker zonde, baal er ook wel erg van eigenlijk :(
Ben overigens erg tevreden over het resultaat van de tom en de floortom! :)
Hier 2 foto's, ze zijn niet van top kwaliteit.. als de hele kit klaar is dan zal ik wat betere foto's maken.




Jenslathouwers

Slechte qualiteit foto's maar zeer geslaagd plakwerk zo te zien ;) ziet er schitterend uit!!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers


alleen bij de Formido is er niet zo heelveel keuze uit verschillende plakplastic's :(  :')



waar heb je de plakplastic nu besteld? ik ben van plan men snare te doen , (die is paars en past niet echt bij men groene kit) en ik denk dat ik er zoals bij jou kit een houtmotiefje op ga doen ...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

Dat was een tijdje terug.. ondertussen hebben ze het wel :)
Volgensmij kan je bij elke bouwmarkt dit halen...


Technobeat


Ohw Nathan , dat ziet er mooi strak uit . *D
Als je hele set er zo uit komt te zien is dat een super opwaardering , ben erg beniewd .

Succes met de bassdrum !!!
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Nog een klein vraagje : Hoe doe je dat met de airholes , haal je die er voorzichtig uit en plaats je ze later weer terug of snij je die secuur uit als het plakplastic er overheen zit ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Airholes heb ik er met heelveel moeite uit kunnen krijgen, en niet heel.. ik ga nog even kijken hoe ik dat ga oplossen :)

Thanks overigens!

NathanR

Het drumstel is af, de foto's van het project zijn op miraculeuze wijze verdwenen :S
Maar hier wat foto's van het eind resultaat, ik ben er super tevreden over!





drums97

WOW: Mooi resultaat! :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers

Schitterend!!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hans

Dat ziet er erg netjes uit Nathan.

Jochem

Hmm, sexy kan je zeker zeer tevreden mee zijn!

Omhoog