Ondertussen bij Pearl... Mimic pro module

Gestart door Robert-Jan, jun 24, 2016, 11:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

Dus alle twee de modules tegelijk in gebruik ..... , bied idd veeeel mogelijkheden *)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#126
dec 30, 2017, 17:30 Last Edit: dec 30, 2017, 17:32 by Technobeat
Ook voor de Pearl Mimic Pro wordt ( zoals al eens besproken ) binnenkort de mogelijkheid geboden tot de aankoop van extra kits van derden .
Hier bijvoorbeeld van VExpressions de Bonham kit :



http://vexpressionsltd.com/mimic.html

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#127
jan 26, 2018, 18:00 Last Edit: jan 26, 2018, 18:08 by animal
 *O* Scheelt misschien de aanschaf van de Pearl Mimic  *O*
Qua sound(s) is mijn eerste indruk erg positief!


Hammar

Wow....

drfill

er zijn toch wat 'live' demo's te vinden met pearl mimic.. waaronder deze met enerd en mike gotthard,
alleen zijn de cymbals acoustisch (dit zegt ook iets over de cymbal samples van mimic, die ik ook tegen
vind vallen.. maar toms, snares, kick klinken dus prima versterkt..)
https://youtu.be/O4XysH_lZ70
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Wow indrukwekkend hoor, alleen jammer als de cymbals echt tegenvallen.
Voor de rest heel HEULLL lekker.

drfill

cymbals.. dit zal per persoon verschillen,  maar ik vind mimic klinken als B8 cymbals,
waarschijnlijk (zeggen ze) kan mimic in de toekomst diverse multi-samples laden,
waardoor iedereen zijn favoriete sounds kan laden..  dan zou er niets meer op aan
te merken zijn..  kortom,  dan zou het voor mij echt de 'beste'  e-drum module zijn..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#132
okt 07, 2018, 11:55 Last Edit: okt 07, 2018, 12:03 by Technobeat
https://youtu.be/O4XysH_lZ70

Zijn bandleden weten écht niet dat hij op een A/E-kit speelt terwijl er op de bassdrum levensgroot Padtech staat te lezen 8)7  .

Hoe dan ook , de Pearl Mimic is het beste wat er is op electronisch drumgebied qua toms en bassdrum , alleen moeten ze zich nog wel extra focussen op de cymbals , want voor het bedrag van 2450,= euro mag je wel wat verwachten ... OOK goede cymbals dus :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

toch genoeg 'punch' in zo'n Mimic ..
https://youtu.be/j2Alw-hPHGk
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Dit weekend eindelijk eens live (nee geen optreden) testen dat ding en met een beetje mazzel mee naar huis nemen.

animal

Dat gaat geld kosten  ;) . Veel plezier met testen, ik zou ook wel mimic willen kopen maar wacht tot de editor - to imports users wave mutltilayered instruments - (eindelijk) wordt uitgebracht.
Eerst maar eens de Alesis Strike Multipad.

kaboemba

Ach geld, detail, detail !

kaboemba

Ja hoor weer een andere module, dus de mimic pro is binnen.
Gisteren helaas verder geen tijd, damn bezoek zat ik stiekum niet op te wachten.
Maar goed nog wel even snel de laaste update er op gezet.
Vandaag ga ik maar beginnen met het afstellen van de triggers te beginnen bij de hihat en hopelijk volgt de rest snel.

kaboemba

En net als je bezig wil, wat is het hier koud.
Shit verwarming geeft foutcode, bijvullen, geen slang te vinden in dit tijdelijke huurhuis, toch gevonden, slang lekt, andere slang koppelingen overzetten, lekt bij koppelingen, fuck it bak er onder een kraan goed open.
Zo gefixed en nu snel aan de mimic en een bak koffie.

drfill

gefeliciteerd..  als 1e mimic owner hier.. je zal dit ook wel weten, maar die hihat afstelling
is nogal 'kritisch'..  en misschien kom je er zelf ook uit..   er is ook een user forum (mimicpro.com)
en hier lees je ook tips af en toe..  https://www.vdrums.com/forum/advanced/technical/1185012-vh11-on-mimic-pro
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Gefeliciteerd en hopelijk wordt het toch een leuke zondag  :Y . Ik ben/wij zijn benieuwd naar je bevindingen.
Heb je je aD5-module ook nog of heb je die verkocht/ingeruild?

kaboemba

Zo dat viel reuze mee, ook de hihat afstelling is voor het moment goed.
Valt me niks tegen na zo'n eerst keer.
Alle trommels eigenlijk heel makkelijk, beetje zoals de ad5, selecteren, paar keer vol slaan en klaar, enige verschil dat je hier ook nog ff de rim mee moet pakken.
Bekkens en hihat eigenlijk ook geen probleem, bij de hihat wat extra aanpassingen gedaan met de curve en de verschillende  volumes van de verschillende zones en b.v. het dicht gaan.
Bekkens ook nauwelijks moeite, alleen de edge van de ride moest ik het volume wat aanpassen.
Module is goed te begrijpen/te leren, nu heb ik ook al de nodige modules gehad dus dat zal zeker schelen.

Vanavond verder met aanpassen geluid, daar moet nog behoorlijk wat op te halen zijn al vallen de basis geluiden niet tegen. JA in de basis is het geluid van de ad5 nog steeds beter, ik zet de mimic tussen ad5 en yamaha in. Roland kan mij nog steeds niet bekoren (had nog ff een td25 getest).
Wat ik overigens heel mooi vind is dat je soms bij bepaalde geluiden wat snare buzz hoort, net als in het echt.
Dynamiek en bespeelbaarheid zijn allemaal dik in orde.

Vanavond weer verder en morgen de echte test met de band.

kaboemba

Zo gisteren eerste oefensessie en ik ben zeer zeker blij, eigenlijk op de triggers na nauwelijks ingesteld en toch al een prima geluid.
Vond het geluid prima, maar ben er van overtuigd dat met meer aandacht voor de instellingen er nog veel te halen valt. Dynamiek is super kan heerlijk zacht spelen maar ook vlammen, vind het daarin beter dan de atv.

Heb geprobeerd zo weinig mogelijk te pielen met de module om mede bandleden niet te irriteren, dus het kan allemaal nog veel beter.
Ook was alles mono aangesloten, had mijn eigen versterker niet bij mij, dus daar valt ook nog veel mee te doen.
Heb maar 1 basis kitje gespeeld dus ook daar moet ik nog heel diep in duiken.
De aanpassingen die ik wel ter plekke deed waren simpel uit te voeren en dat touchscreen werkt heerlijk.

Technobeat


Gefeliciteerd met deze toffe aankoop Kaboemba *O* .
Vind je nog steeds dat sommige sounds bij de aD5 beter zijn ?
Wat jij graag bij de aD5 wilde kun je bij de Mimic naar hartenlust doen , je kunt tot bijna het oneindige tweaken en hopelijk is dit DE aankoop die je brengt wat je zocht .
Waar heb je de Mimic besteld en hoe lang heb je er op moeten wachten ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik vind nog steeds dat de basis geluiden van de ad5 beter zijn, maarrrrrrrrrrrrrrr ik ben totaal nog niet toe gekomen aan het tweaken dus het zegt nog niet alles.

Gekocht bij maatwerk in drums, enige die hem op voorraad heeft en waar het te testen is.

kaboemba

Zo weer wat tijd verder, maar helaas nog niet heel veel aan gedaan, kerst oud en nieuw geen band avonden je kent het wel.
Bovendien thuis nauwelijks de ruime om er mee bezig te zijn, tijdelijk kleiner huurhuis i.v.m. laten bouwen huis.

Maar ik ben wel bezig geweest met aansluiten op het mengpaneel en het routen van de kits en de outputs, oftewel het volgende:

Bass mono op 1 kanaal, prima moet toch in het midden van het stereo beeld.
Snare mono op ander kanaal, idem.
toms stereo op ander kanaal, heel mooi zo kan ik het stereo beeld van links naar recht opbouwen.
Bekkens stereo op weer een ander kanaal.

Heel fijn, zo kan ik dus op het mengpaneel veel meer, en snel aanpassingen doen met de EQ en volume.
Daarnaast is het ook veel mooier voor opnames omdat de drums nu over 6 sporen zit ip.v. over 2.

O ja de behringer XR18 de deur uitgedaan, gebruikte deze te weinig om er uit te halen wat er in zit, hele mooie mixer maar ik heb liever knoppen, simpeler en directer aan te passen.
Een presonus studiolive ar16 usb gekocht, analoog maar wel met usb, bluethooth, recorder erin enz.
Met de ingebouwde recorder kan ik direct opnemen, alleen de main outs en koppel ik de pc via usb kan ik 20 kanalen opnemen.
Heerlijk flecibel, simpel maar toch opnames maken.
O en bluethooth is ook erg fijn, koppelen tablet of telefoon en difrect over mengpaneel af te spelen.

kaboemba

Klein voorbeeld van wat editen van de eq en de microfoons op de mimic pro kan doen.


https://www.youtube.com/watch?v=O9F0fhSrQws

animal

Grappig  :+ , las net nog een reactie dat 'een drummer niet het verschil zou maken', maar dit filmpje bewijst (voor mij) toch echt het tegendeel, ook de registratie zelf vind ik de Mimic geen dienst bewijzen.

Op v-drums forum stond laatst een verwijzing naar deze opname van de Mimic https://soundcloud.com/user-761115092/mpms, ik was vooral positief verrast door de 'akoestische beleving' van het geheel, had ik niet verwacht.
 

Robert-Jan

Dat staat er niet hè
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Zo lees ik het toch echt (niet l*llig bedoeld). Ik snap dat op een akoestische set de verschillen tussen een goede en slechte techniek (nog) beter waarneembaar zijn, maar er zijn drummers die zelfs een e-drum (nog) slechter kunnen laten klinken, kun je ook knap vinden.  ;)
Het filmpje van de Pearl E-merge, dat ik onlangs plaatste, vind ik daar ook een voorbeeld van.

Omhoog