in actie!!!

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Pfoe, ben wel jaloers op je basperformance
There is no music without jazz

dunDaan

Pfoe, ben wel jaloers op je basperformance
Dat geldt volgens mij voor meer forumleden (moi incluis ;) )
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Idd super voetwerk :)  , maar hoe doe je dat dan zonder dubbelpedaal Joris ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Mozes kriebel Joris. Qua muziek not my cup of tea maar erg knap drumwerk
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Zaterdag vier ik mijn verjaardag alvast met n feestavond. Ik mag met de band op mn eigen feestje spelen. Wel bijzonder. Misschien zit er dan wat leuke opnames bij. Zoja, dan probeer ik n stukje hierop te zetten.
There is no music without jazz

Joris

Idd super voetwerk :)  , maar hoe doe je dat dan zonder dubbelpedaal Joris ?
Tsja, op dit tempo is het nog niet helemaal vanuit de enkels, soort van combinatie van full leg motion en ankle motion. Ik kan dit tempo nog gewoon met mijn hele been (vanuit je hip flexors) zonder pedaal op de grond trappen, als je dat kan kan je het ook gewoon op een pedaal lijkt me, afhankelijk van de pedaalinstellingen.

Ik heb nog wel redelijke klopperafstand met veerspanning op max, tenminste op deze Eliminators. Op mijn Mapex Falcons is de veerspanning op het maximum een beetje te veel van het goede, daarop is het meer 75% denk ik. Maar daarom kan ik er nog veel volume uithalen, als je veerspanning laag is moet je het puur van de terugslag van het vel hebben, en dan vanaf een bepaald tempo haal ik daar geen volume en snelheid meer uit.

Maar als algemene tip zou ik zeggen dat je je voet zo goed als horizontaal moet houden, en leer absoluut hoe je de terugslag moet gebruiken, niet door het vel heen spelen maar terug laten stuiteren. In andere woorden dus na een slag niet je klopper op het vel laten rusten.

Ik kan hier heeel veel over typen, en dan speel ik alleen nog maar gewoon heel up. Zelfs dan kunnen hele kleine aanpassingen in je techniek al heel veel verschil maken.



animal

Ik kan hier heel veel over typen, .........

Maar je haalt waarschijnlijk bij lange na niet het aantal aanslagen per minuut dat je met je voet (wel) haalt .  :+

Joris

#707
nov 28, 2018, 17:02 Last Edit: nov 28, 2018, 18:03 by Joris
Maar je haalt waarschijnlijk bij lange na niet het aantal aanslagen per minuut dat je met je voet (wel) haalt .  :+
Op een normaal toetsenbord is het nog tot daar aan toe, maar op m'n telefoon zijn de meeste gebruikers hier waarschijnlijk sneller dan ik, dat gekloot op zo'n klein scherm. Doe mij maar 2 bassdrums  8)

dutchdrummer

Zaterdag vier ik mijn verjaardag alvast met n feestavond. Ik mag met de band op mn eigen feestje spelen. Wel bijzonder. Misschien zit er dan wat leuke opnames bij. Zoja, dan probeer ik n stukje hierop te zetten.
Nog proficiat!
En? Filmpje?

Jazz

Was heel leuk. De eerste keer optreden met E-kit (ATV) de geluidsman had alles perfekt geregeld.
De muziek is opgenomen en ik geloof dat t op n cd gezet gaat worden (Verjaardagscadeau) Volgende week is er weer reperteren, dus moet nog even geduld hebben.
Ik heb geen idee of t lukt om n stukje hierop te zetten. Of dat uberhaupt kan.
There is no music without jazz

hjs

Was toch wel iemand met een smartfoon die een stukkie gefilmd heeft  *D

musiqman

Drie weken geleden waren we met onze band Hilin te gast bij Kees Baars' Countdown Cafe.







Met dank aan Cookie die er toevallig ook was om te fotograferen.

De laatste gig op een Yamaha (als alles voorspoedig verloopt speel ik vanaf volgende week op DW) en met de nieuwe 12x7 Jarrah Block snare ,18'' en 22'' crash of Doom.


Hoe dat klinkt? Zo...

https://www.facebook.com/countdowncaferadiotv/videos/755849884763146/

animal

De laatste gig op een Yamaha (als alles voorspoedig verloopt speel ik vanaf volgende week op DW)
Verrassend  ;) , maar zal wel even wennen zijn, ook voor ons  :Y .

Mooie foto's en een mooie geluids- en videoregistratie, heb er zeker met plezier naar geluisterd.

Vraagje, hetgeen jij speelt/drumt, heb je dat helemaal zelf mogen invullen, is het 'coöperatief' tot stand gekomen of wordt het volledig door Hilin bepaald? 

musiqman

Dank ☺️

Voor mij is het ook een beetje raar, maar alles went en in deze nieuwe muzikale richting komt het de muziek (maar ook zeker voor mijn eigen stijl ontwikkeling) zeker ten goede.

Bij Hilin worden de nummers in de basis door Hilin op de piano geschreven. Julius bedenkt er dan een passende gitaar partij bij en ik doe hetzelfde qua drums.

Wat dat aangaat heb ik een grote vrijheid. Dat is heerlijk en super uitdagen tegelijk omdat ik niet in herhaling wil vallen vna de ritmes die ik gewoon ben. Daarnaast geven we elkaar tips en werken we ideen uit voor zowel melodie als ritme als harmonieen (we zingen alledrie in deze band).

Als voorbeeld. Ze schrijft heel veel in 6/8 (al zijn maatsoort wisselingen naar bijv. 7/8 niet ongebruikelijk, dat siert haar en was een van de redenen dat ik in dit project dook) wij proberen daar dan een nieuwere wending aan te geven.


Black Page

Musicman..... toch weer aan het flirten met DW? De vorige was het toch niet helemaal.... of ?

musiqman

Qua sound was de paarse DW fijn, maar had een 12x10 tom. Ben zelf niet zo lang, dus dat zat me redelijk in de weg.

Black Page

En.... wat gaat het nu worden?

musiqman

Ik heb een zeer fijne kit op het oog. Het zal even afhangen van waneer mijn oude kit betaald is alvorens ik deze ophaal. To be continued...

Technobeat

Drie weken geleden waren we met onze band Hilin te gast bij Kees Baars' Countdown Cafe.
Mooi nummer Wessel , ligt erg prettig in het gehoor :)  :)  .

Misschien zie ik vanaf mijn kant niet helemaal goed hier , maar volgens mij zit je vrij voorover gebogen achter je kit , dit is niet goed voor je rug lijkt me .
Maar wellicht is dat in werkelijkheid anders en heb je nergens last van .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Black Page

Nu ff kunnen luisteren.... Errug fijn!!

musiqman


groovemaker

#721
dec 23, 2018, 18:13 Last Edit: dec 23, 2018, 18:18 by groovemaker
Afgelopen vrijdag en zaterdag mooie shows gedaan in Heerenveen.

Een bucketlist dingetje was toch om Jump van Van Halen een keer te spelen met mijn band en een prachtig orkest erbij. Prachtige turnsters (o.a. Celine van Gerner en Vera van Pol uit het olympisch team) hadden een mooie choreografie gemaakt.

Door enthousiasme ga je niet altijd beter spelen maar het was zooo leuk! Een van mijn idolen zat in de zaal dus de zenuwen daardoor hielpen ook niet mee, maar al met al toch lekker gespeeld.

https://youtu.be/-_RcFTQJYEo
If it's too Loud you're too old!

Jazz

Echt supergaaf !!
There is no music without jazz

animal

#723
dec 23, 2018, 21:41 Last Edit: dec 23, 2018, 21:53 by animal
Lekker hoor,  en met ziel en zaligheid gespeeld. :Y Er zijn er hier die liever het spel van een metronoom/machine horen  :O

Alléén die percusionist  :?

kaboemba

Fijn hoor, maar inderdaad die percussie had van mij weg mogen blijven.

Omhoog