ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#575
jul 01, 2018, 09:45 Last Edit: jul 01, 2018, 11:47 by animal
Je zal waarschijnlijk gelijk hebben over het gebruik van een EQ, toch maandag proberen in samen werking met eventueel een compressor limiter.

Als het je bedoeling is om de sustain te verkorten zou ik eerder kiezen voor een gate, maar dan loop je hoogstwaarschijnlijk tegen de beperking aan dat je alléén beschikt over een stereo-uitgang waarover alle geluid komt en je dus ook alle sounds bewerkt.
In dit kader hoop ik dat de ooit aangekondigde hardware uitbreiding voorziet in meer (separate) outputs.

drfill

sommige fabrikanten laten wel snel een nieuwtje vallen -en met het huidige internet weet iedereen het-
alleen moeten ze het dan nog gaan maken..  .. ze kunnen beter iets langer zwijgen, m.i.
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Kun je de Ad5 ketels ook laten wrappen, zwart is ontzettend saai vind ik.

drfill

je kunt elke ketel (laten) wrappen.. dus deze ook..  alleen logos zitten gelijmd, dus heatgun nodig hiervoor ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Oh ja donme vraag natuurlijk

chico

Oh ja domme vraag natuurlijk, @ronniev heb je inmiddels een Atv set? Hoe bevalt deze?

Technobeat


Volgens mij nieuw in de ATV sound store de PdMapleHd K22x18 , een vette bassdrum die voor diverse muzieksoorten inzetbaar is , voor 4,50 euro is hij voor jou :)  .

https://store.atvcorporation.com/en/instruments_detail?id=114
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Is wel de meest rescente bas maar staat er er al wat langer.
Ik vind t zeker lekker klinken.
There is no music without jazz

ronniev

Oh ja domme vraag natuurlijk, @ronniev heb je inmiddels een Atv set? Hoe bevalt deze?
Nee nog niet.
Heb een en ander eens kunnen testen bij Maatwerk en moet zeggen dat die ATV wel te gek is.
Maar ik wil niet te hard van stapel lopen en wacht nog even totdat de EXS modellen uitkomen.
Die zijn wat vriendelijker geprijsd ook.

Bax roept al twee maanden "binnen een paar dagen leverbaar" hahaha.
Je zou maar besteld hebben en hem binnen een week verwachten bah bah.

Technobeat


Mja , Bax .... blijft een apart bedrijf :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ddrsonor

Nee nog niet.
Heb een en ander eens kunnen testen bij Maatwerk en moet zeggen dat die ATV wel te gek is.
Maar ik wil niet te hard van stapel lopen en wacht nog even totdat de EXS modellen uitkomen.
Die zijn wat vriendelijker geprijsd ook.

Bax roept al twee maanden "binnen een paar dagen leverbaar" hahaha.
Je zou maar besteld hebben en hem binnen een week verwachten bah bah.
hmmm..... ik voel weer een ritje Geleen aankomen... ;-) Goed dat je weer bezig bent, Ron!

chico

Als je de atv hebt gekocht Ron, dan kom ik ook eens kijken.

10 minuutjes rijden vanuit Einighausen goed te doen

animal

Gaat goed zo, oud-forumlid BamBam heeft er onlangs ook één gekocht  :Y .

Technobeat


Wil BamBam niet meer op het forum komen Animal ?
Je zou zeggen : Hoe meer zielen hoe meer vreugd :)  . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Nee, helaas, wij zijn kennelijk toch een soort van 'uitstervend ras'.

Hammar


Technobeat

Nee, helaas, wij zijn kennelijk toch een soort van 'uitstervend ras'.
Maar jij blijft ons toch nog wel minimaal een jaar of 10 gezelschap houden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dat wordt voor mij rollatorleeftijd als ik zolang zou blijven hangen.
There is no music without jazz

kaboemba

Er is sowieso verrekte weinig actie op het forum, bij e-drums eigenlijk nog het meeste.
Waar zou dat toch door komen, zijn er geen vragen meer, willen we geen info meer uitwisselen, WAT ??????

Ik gaat zondag trouwens weer lekker optreden met de ad5, deze keer buiten dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Het moet zacht, ze hadden het over 75 db, geen idee vanaf welk punt gemeten want 75 db is niks.

drfill

zouden er over 10 of 20 jaar nog wel drummers zijn..  vraag ik me af ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Maar jij blijft ons toch nog wel minimaal een jaar of 10 gezelschap houden ?
We zijn geloof ik ongeveer even oud, dus hoop ik het - het leven - zelf toch wel langer vol te houden, maar je hebt het niet voor het zeggen.

animal

#596
aug 16, 2018, 11:29 Last Edit: aug 16, 2018, 11:51 by animal
Ik zie geen enkele aanleiding die wijst in de richting dat er een tijd komt waarop er geen drummers meer zouden bestaan.
In de jaren 70/80 - met de komst van drumcomputers - werd dat wel eens verondersteld, want een drumcomputer speelde altijd correct/strak/snel en speelde beats die een drummer van vlees en bloed (toen) niet kon spelen, tevens dronk de computer niet en speelde niet te hard ;-) .
Maar het tegendeel is juist bewaarheid geworden, in de daarop volgende decennia is het drummen veel populairder geworden en drummers 'imiteerde' zelfs de specifieke drumbeats van de drumcomputers.
"Het kan (dus) verkeren" sprak Bredero.

Citaat
Waar zou dat toch door komen, zijn er geen vragen meer, willen we geen info meer uitwisselen, WAT ??????
12 jaar geleden startte ik op het 'oude drumforum' al het topic met de titel "Alles staat al op internet", met daarin veel links naar drumgerelateerde/informatieve websites, sindsdien is de hoeveelheid goede content, de presentatie en de vindbaarheid alléén maar toegenomen c.q. verbeterd.
Daarnaast zijn de (modernere) social media toepassingen een grotere rol gaan spelen in het uitwisselen van informatie en vergeet niet het medium, velen van ons zijn vergroeid met hun smartphone (en gebruiken nauwelijks nog een pc), het uitwisselen van informatie via een 'ouderwets' forum lijkt dan minder voor de hand te liggen.

kaboemba

Er zullen ALTIJD drummers/muzikanten zijn, het gevoel, de dynamiek, de creativiteit en het speelplezier haal je niet uit een kassie.

kaboemba

Ik vind "12 jaar geleden startte ik op het 'oude drumforum' al het topic met de titel "Alles staat al op internet", met daarin veel links naar drumgerelateerde/informatieve websites, sindsdien is de hoeveelheid goede content, de presentatie en de vindbaarheid alléén maar toegenomen c.q. verbeterd.
Daarnaast zijn de (modernere) social media toepassingen een grotere rol gaan spelen in het uitwisselen van informatie en vergeet niet het medium, velen van ons zijn vergroeid met hun smartphone (en gebruiken nauwelijks nog een pc), het uitwisselen informatie via een 'ouderwets' forum lijkt dan minder voor de hand te liggen" een lang verhaal om te zeggen dat ik niet met de tijd mee ben gegaan :-)

Jazz

Ik vind t voor mij heel informatief en ook niet te vergeten gezellig. Een goede sfeer doet ook n hoop.
Wat deze nitwit betreft, ik ga de aankomende tijd oefenen om mn e-drum sneller te kunnen opbouwen. Er zitten al labeltjes aan de kabels. Is makkelijker te lezen.
Ik heb besloten om de e-drum te gebruiken met optredens (of er moet al n kit staan).
Dat betekend dat ik mn a-kit ga verkopen. Ligt onder de deken maar te liggen. E-drum is niet zo zwaar met sjouwen.
There is no music without jazz

Omhoog