Pearl eMerge

Gestart door animal, mei 04, 2018, 11:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Zo, tijd voor een 'eigen' topic.  ;)

Achtergrond informatie afkomstig van de Slagwerkkrant, de eMerge is in Venlo geintroduceerd, helaas was niemand van ons daarbij (uitgenodigd) :N







Primeur: de e/Merge
Het primeurnieuws in Venlo was echter de e/Merge, een nieuwe, complete elektronische drumset, die goed geheim gehouden was en ter plekke onthuld werd.

Wave Trigger Technology
De e/Merge is een project waar door zowel Korg als Pearl ruim vijf jaar aan gewerkt is. De elektronische kit is anders dan de concurrentie omdat hij gebruik maakt van dezelfde Wave Trigger Technology die Korg in de Wavedrum heeft zitten. Die Wave Triggering Technology wordt gebruikt om te registreren waar en hoe hard je op de pad slaat, en zelfs met wat voor stokken. Al die informatie wordt gebruikt om de in de module aanwezige samples te bewerken, en zo krijg je volgens Pearl een hyperrealistisch spelgevoel en een veel gelijkmatiger overgang tussen de samples uit de module.

MDL-1 module

De module van de e/Merge is uitermate simpel in het gebruik, en de kits en samples zijn ondergebracht onder een overzichtelijk aantal knoppen. Naast de inputs voor de standaard kit zijn er nog drie inputs over waardoor je nog redelijk kunt uitbreiden. Opvallend is dat de module acht individuele outputs heeft zodat je ook op het podium prima met de set uit de voeten kunt.

Puretouch Electronic Pad System

Pearl ging niet over één nacht ijs bij het ontwerp van de e/Merge. Naast de nieuwe triggertechniek heeft de set namelijk ook nieuwe tom- en bekkenpads en is hij voorzien van een eigen model Puretouch gaasvellen die uit wel zes lagen bestaan. Daardoor heb je een veel realistischer spelgevoel dan bij de normale enkel- of dubbellaags vellen. De pads zelf zijn realistisch groot: 10", 12" en 14" toms, een 14" snaredrum én bij de duurste van de twee sets een echte 18" bassdrum. De snaredrum heeft een sensor die het verschil ziet tussen een rimshot en een rimclick, dus je hoeft nergens te schakelen tussen die twee.
De bekkenpads zijn een 18" ride met drie zones, een 15" crash met twee zones en een 14" hihat met maar liefst 4 zones.  De hihatpad past op iedere willekeurige hihatstandaard en heeft een uiterst realistisch spelgevoel.  De hele set is opgehangen aan een stevig Pearl Icon racksysteem.

Robert-Jan

Het was een Pearl dealer dag.. en dat zijn we niet ;)
Snare en toms lijken toch een andere trigger te hebben zie ik?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Nou..... ik heb hier meer staan dan menig pearl dealer  :')

Robert-Jan

en niet eens een dankwoordje?..pff..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Snare en toms lijken toch een andere trigger te hebben zie ik?
Goed gezien, was mij nog niet opgevallen. Dat doet vermoeden dat alléén de snare gebruik maakt van Korg's wavetrigger-technologie.

Robert-Jan

#5
mei 04, 2018, 16:40 Last Edit: mei 04, 2018, 16:43 by Robert-Jan
En de rest misschien wel op de mimic kan?
Hmm..maar dan zou je twee trigger systemen in 1 hebben..dat zou raar zijn.
Ws is het die sensor voor rimshot/click
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ik vermoed inderdaad dat op de toms en Bassdrum van meer 'conservatiever' techniek gebruik is gemaakt.
Ik zat me tevens iets anders 'grappigs' te bedenken, in het geval dat de  'sensoren'/piezo's (?) in de Rim zitten verwerkt is het misschien mogelijk om de Rim op een akoestische set te plaatsen *)  *) voor het geval je nu moeite hebt met de looks.

Robert-Jan

De rim op de snare is ook heel anders, het is niet alleen dat driehoekje.
Dat maakt 'm meer als de wavedrum inderdaad.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

t is dynamisch dus geen aD5 en al helemaal geen mimic ..
https://www.youtube.com/watch?v=9UAal9oLjfQ&feature=youtu.be&t=3m7s
maar goed ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Inderdaad niet om heel enthousiast van te worden. :/

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ik hoop voor Pearl/Korg dat het aan de opname kunsten van de makers ligt. Ik realiseer me dat er ook van de aD5 filmpjes op youtube staan die niet echt/echt niet overtuigen.

drfill

ok, t is ook Korg z'n 1e drum module (meen ik) net als bij Gewa, er komt toch heel wat bij kijken..
ik snap alleen niet dat 'ze' niet gelijk een hele goede audio promo hebben, die iedereen meteen 'paf'
overtuigd..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Het is in ieder geval een directe lijn qua opname, de vraag is alleen waar komt t vandaan?
Er is wat oversturing maar dat neemt niet weg dat de balans helemaal zoek is, neem dat ride bekken wat snoeihard aan komt waaien.
Kan ook een preset zijn, het lijkt wat minder bij de andere sets die je hoort.. Het is wel belangrijk dat een fabrikant dat op orde heeft, er zijn meer sets waar de balans van de eerste kit echt raar is. Ik vind het vreemd dat daar soms weinig aandacht voor is.
Maar de hihat lijkt ook hier een achilleshiel..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#14
mei 05, 2018, 23:37 Last Edit: mei 05, 2018, 23:40 by animal
Ws is het die sensor voor rimshot/click
Denk het niet, op de Snare staat " wavetrigger technology" vermeld.
Qua bouwwijze wijkt de Snare Rim ook af van die van de toms. De rim van de snare heeft wel iets weg van de rand van de korg wavedrum, maar dan een stuk dunner.
Dus ja, twee trigger typen.

animal



Kan toch wel iets worden  :Y

drfill

deze drummer heeft de dynamiek van een pannekoek,  alleen de laatste klap doet hij z'n best ..
deze preset heet trouwens  'elephant skinz'   :+
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ik weet niet of dat aan de drummer ligt..het lijkt wel of de toms vele malen minder dynamisch zijn dan de snare. Hihat loopt ook niet lekker hoor..ik zit nog steeds op hmm..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Ik weet niet of dat aan de drummer ligt..het lijkt wel of de toms vele malen minder dynamisch zijn dan de snare. Hihat loopt ook niet lekker hoor..ik zit nog steeds op hmm..
"hmmm" is in ieder geval beter dan "meehhh"... 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

#19
jun 22, 2018, 17:35 Last Edit: jun 22, 2018, 22:48 by Robert-Jan
Oh het is duidelijk geen meehh..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#20
jul 01, 2018, 17:17 Last Edit: jul 01, 2018, 17:21 by drfill
er is ook nog summer Namm

emerge klinkt hier niet verkeerd..   DW/ Gewa hoor je niks meer van ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

emerge klinkt hier niet verkeerd
Idd , al zijn sommige snares nou niet echt super te noemen , maar dat is bij de meeste andere merken module`s ook zo natuurlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Het ziet er naar uit dat we er binnenkort toch meer over te horen krijgen. :Y



(en ja, het gaat plaatsvinden in 2018)

Dreamdrummer

Also also also !!  *O*
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Jazz

#24
okt 30, 2018, 14:41 Last Edit: okt 30, 2018, 15:50 by Jazz
Alvast sparen ?  Of gaat er nog niets gekocht worden.
Kijke,kijke,(nog)nietskopen
There is no music without jazz

Omhoog