Odery fluence magma vintage

Gestart door Dreamdrummer, jun 27, 2018, 10:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

jun 27, 2018, 10:19 Last Edit: jun 27, 2018, 10:26 by Dreamdrummer
Ik ben onlangs gestopt met de (praise)band waarin ik speelde. Ik speelde in die band op mn A-->E kit (akoestisch omgebouwd tot elektrisch).
Voor het eerst sinds 15 jaar bandloos... dat voelt wel beetje vreemd.

Ik ben al in contact met een andere groep om een projectje op te starten. (progressive metal). Dit betekend dat ik weer lekker akoestisch tekeer kan gaan.

Mijn set is een Ludwig Epic Funk 22" 8" 10" 12" 14" 16" 14s", wat een prima set is!
Enkel over de snare ben ik niet geheel tevreden. De maat is 5x14 en hij klinkt me wat te ielig of plat. Ik mis de body. Ook al verschillende vellen opgelegd en anders gestemd, zonder gewenst resultaat.

Online beetje aan het zoeken en kwam de Odery fluence magma vintage 14x7 tegen.
Nu weet ik dat het een smaakkwestie is en ik ga zeker even langs Bax om te testen als ze hem hebben, maar is er misschien iemand die ervaring heeft met deze snare, of het iig merk cq. de serie ?


Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

#1
jun 27, 2018, 10:22 Last Edit: jun 27, 2018, 10:25 by Dreamdrummer
Het lijkt iig een mooie snare voor weinig geld ;-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

#2
jun 27, 2018, 10:47 Last Edit: jun 27, 2018, 10:49 by kaboemba
Ik heb nog geen 2 weken geleden de 10x6 aangeschaft, eerste indruk geweldige (side) snare.
Heb bovendien de volledige odery fluence fusion set gekocht, b-stock met extra korting, en dat is potdomme geen geld voor zo'n set.
Okee door verhuizing nog nauwelijks naar kunnen kijken, laat staan bespelen, maar 1 keer meegenomen naar band avond.
Nauwelijks iets aan gedaan maar klonk echt al heel behoorlijk met de standaard vellen.
Afwerking echt  voor het geld op hoog niveau al lijkt het chrome van de rims wat dum en kon de afwerking van de randen van de rims wat beter, maar verder !!!!!! TOP.
Het lak werk is overigens alsof je een heel veel duurdere set hebt gekocht.

O ja snare is niet dezelfde als waar jij om vraagt, is een 13x6 en wat ik wel meteen dacht, daar gaat een coated met dot op (maar da's natuurlijk ook eigen smaak).

drfill

#3
jun 27, 2018, 10:59 Last Edit: jun 27, 2018, 11:08 by drfill
Odery is inderdaad crazy 'cheap' (bedoel ik positief)
geen ervaring mee..  wel met 14 x 7,  je hebt hiermee idd meer body (ketel) het is een kwestie van smaak,
je zult iets minder 'snaren' sound hebben (balans bedoel ik)  tenzij je naar 30/ 42 snaren gaat..
'standaard' is natuurlijk 6,5" diep..  inderdaad heb je met 5" minder 'body'  dikte ketel maakt ook uit natuurlijk,
voor volume van de ketel (samen met hout soort)   ik hou bv. van dunne houten ketels (5 mm)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Die odery ketels bestaan uit drie soorten hout "Shells are made of a Basswood/Maple mix. Top ply in Ash (Fusion kits only), for an exotic and exclusive look".
Kan ik ook duidelijk zien als ik op de kop kant kijk.

Maar het is echt ongelooflijk wat die chinezen voor het geld maken, dat was ik al gewend bij sommige gitaren maar drums uit china had ik nog geen ervaring mee.
Overigens heb ik nog niet de moeite genomen of de tijd gehad om fatsoenlijk naar de hardware te kijken, die staan nog netjes in de doos bij de andere verhuis dozen.

Dreamdrummer

Thanks!

Ik ga snel eens een bezoekje aan Bax wagen om te testen.

10x6 sidesnare klinkt ook wel aanlokkelijk!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

Bax is trouwens een prima shop om dingen uit te proberen.. je kunt rustig een uur 'meppen'
in de winkel..  ja, dan worden ze je wel zat : p    Goes heeft ook aardig wat snares staan..
het is wel even rijden..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Bax is trouwens een prima shop om dingen uit te proberen.. je kunt rustig een uur 'meppen'
in de winkel..  ja, dan worden ze je wel zat : p    Goes heeft ook aardig wat snares staan..
het is wel even rijden..
Voor mij is Goes het nog geen 20 minuten rijden ;-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

En nog getest ?

animal

#9
jul 14, 2018, 09:35 Last Edit: jul 14, 2018, 10:50 by animal
Niet echt  :+ , ik ben gisteren bij Bax in Goes geweest, heel kort gespeeld op de Odery maar eerlijk gezegd was ik meer onder de indruk van een Tama S.L.P. Fat Spruce kit en dan met name het geluid van de 20" bassdrum

Dreamdrummer

Afgelopen vrijdag ff in Goes geweest. Duurde eerst 20 minuten voordat ik iemand gevonden had waar aan ik kon vragen of ik deze snare kon testen. Ik ben dan ook niet iemand die dat ding zo van de muur rukt en erop gaat tikken. Welkom bij Bax. Anyway, das een ander onderwerp.

De 14x7 Odery vond ik heel erg lekker klinken. Goeie looks ook.
Zeker voor dat geld!


Maar eens kijken of er nog iets in mijn drum-potje zit :-P
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog