TD-20 Occasion

Gestart door Kaj, mrt 22, 2018, 15:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Kaj

Hoi iedereen,

Ik heb gisteren een tweedehands Roland TD-20 gezien voor 2395 euro. Verkoper gebeld en ik mag komende zaterdag komen testen.

Ik speel al een aantal jaar op mijn Yamaha DTX500. Natuurlijk een heel leuk ding, maar ik ben al een behoorlijke tijd toe aan een stapje hoger en heb echt het gevoel dat ik met de TD20 goed zit. Punt is, het is natuurlijk een wat oudere module. Op zich vind ik dat geen probleem, maar zoek een beetje naar advies waar ik zoal op moet letten. Verder lijken de drums (PD125 en PD105), cymbals en rack van prima kwaliteit. Ik had eerst eigenlijk de TD-25KV op het oog, maar die vond ik nieuw eigenlijk te duur, vooral als je nagaat dat je bij de TD-20 een floor tom extra krijgt en - naar ik heb gelezen/gehoord - een module die misschien ouder is, maar meer mogelijkheden heeft.

Ik moet hem natuurlijk nog testen en kijken of hij in mijn berging past, maar als dat inderdaad zo is neig ik sterk naar koop. Hebben jullie nog tips, raden jullie dit aan of juist af, en zijn er eventueel andere dingen om rekening mee te houden? Op het eerste gezicht lijkt de prijs me erg redelijk (en omdat ik voldoende gespaard heb vind ik dit ook zeker geen dealbreaker).

Ik hoor het graag, bedankt voor jullie input alvast!

-Kaj

hjs

Die in Malden is incl versterker en dubbel pedaal.
Als dat in de buurt is misschien ook even kijken?

https://link.marktplaats.nl/m1265734585


Kaj

Bedankt voor de tip hjs. Deze had ik inderdaad ook gezien, al vond ik de prijs van de andere ietsje aantrekkelijker. Punt is dat ik zelf al een prima dubbelpedaal en kruk heb, en niet echt ruimte voor (noch directe behoefte aan) een versterker. Wat me wel opviel is de extra crash en de expansie van de module. Ik weet niet zeker of de expansie een heel groot verschil maakt, maar misschien toch interessant om eens op te zoeken.

drfill

ik zou kijken of die TD20 de TDW-20 expansie kaart heeft, dan heb je meer hh's, rides, snares,
toms,  en de VH-12 werkt dan beter (resolutie) met de module..
als hij dit niet heeft..  zou ik heel goed de VH12 testen..  of hij naar je zin werkt ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Kaj

Ik heb even naar de verschillen gekeken tussen de module met of zonder expansion. Hoewel de extra geluiden, ambience effect en V-editing allemaal leuke toevoegingen zijn gaat het me vooral om de VH-12, zoals je al aangeeft. Ik kan weinig videomateriaal vinden waarin hij zowel met als zonder expansion wordt getoond, dus ik denk dat ik het maar gewoon op gevoel aan laat komen. Wel jammer dat die expansion niet gemakkelijk meer verkrijgbaar is (en zo wel is hij behoorlijk prijzig). Iemand ervaring met een VH12 en TD20 zonder expansion? En tot slot - zou het helpen om alle TD20 hardware te behouden en er gewoon een andere module op te zetten (TD30, ATV ad5, etc.)?

drfill

nou.. als je toch naar die zaak gaat..  daar kun je gelijk vh12 op atv aD5 proberen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

nou.. als je toch naar die zaak gaat..  daar kun je gelijk vh12 op atv aD5 proberen
Zo is het maar net , eerst deze toffe combinatie in het echt uitproberen voor een definitieve aankoop .
aD5 heeft dan misschien minder instel mogelijkheden , maar de dikke samples die ATV de module heeft meegegeven maken dat méér dan goed .
ik heb hem zelf ook :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog