Plezier in drummen is weg.

Gestart door RKC_Sneaky, apr 02, 2018, 16:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RKC_Sneaky

Dag,

Nieuw hier op het forum.

Ik bespeel de drums al sinds 2005 en heb dit tot 2010 met veel plezier gedaan. De plezier is met de jaren heel erg afgenomen, dat komt omdat ik altijd de zelfde "beats/drum-solo's" speel. Ze veranderen niet, toch luister ik elke dag muziek en met grote regelmaat beluister ik drum-solo's op YouTube. Ik speel wel eens met een koptelefoon op met wat na speel nummertjes maar dat is niet echt mijn ding.

Ik vind mezelf een redelijk goeie drummer en ik kan van alles wat. Toch komt er geen verandering in. Vroeger ook in een bandje gezeten, dat was in de bloei-tijd.

Zo af en toe drum ik nog wel eens een kwartiertje en ik heb net een kwartiertje gedrumd. Uit frustratie heb ik de stokken weg-gemikt want het was zoals gewoonlijk weer eens het zelfde als altijd.

Ik baal hier gruwelijk van, ik wil de lol weer terug krijgen. Misschien een nieuw drumstel? Deze heb ik namelijk al sinds 2007/2008.

Heeft er iemand tips voor mij?

Groeten,

Wanhopige drummer.


drfill

Heeft er iemand tips voor mij?
Groeten,
Wanhopige drummer.
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje


Dag,

. Vroeger ook in een bandje gezeten, dat was in de bloei-tijd.
Heeft er iemand tips voor mij?

Groeten,
Wanhopige drummer.

Ik herken het helemaal. Bandje met leden die zelden of nooit gespeeld hadden,: oude afgetrapte Tama, basgitaar met 3 snaren, de instalatie deed het vaker niet dan wel Helaas de band is niet meer maar wat hadden we een lol; toevallig heb ik de opnames nog bewaart en onlangs weer is afgeluisterd. Ik kon m'n oren amper geloven; waren wij dat?!
Ben jaren verder. Maar 't zal nooit meer worden zoals 't geweest is.,ook al is m'n drummen verbetert en heb ik er gelukkig nog plezier in. Spelen met anderen is gedeeld plezier: dubbel plezier.
.

Technobeat

#3
apr 02, 2018, 19:28 Last Edit: apr 02, 2018, 22:42 by Technobeat

Tip canceled :(  , goed gezien drfill :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#4
apr 02, 2018, 19:42 Last Edit: apr 04, 2018, 09:49 by Paul
Commentaar van de moderator *knip*Laten we het hier bij drummen houden. Persoonlijke dingen kunnen via de PM of buiten het forum om.
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Mart098

Dag,

Nieuw hier op het forum.

Ik baal hier gruwelijk van, ik wil de lol weer terug krijgen.

Heeft er iemand tips voor mij?

Groeten,

Wanhopige drummer.

Is drummen bij een muziekvereniging misschien iets voor jou? Bijvoorbeeld bij een fanfare of malletband. Ik drum zelf al jaren bij een malletband en speel ook wel een m'n trommel op m'n buik mee met een dweilorkest.
Drummen met anderen vind ik altijd leuker dan alleen en hierdoor heb ik ook in mindere tijden m'n plezier behouden.
Zeker aan te raden!
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Jazz

Ik denk ook dat spelen met anderen n boost geeft.
Als ik dat niet zou hebben zou de lol er wel n beetje vanaf gaan. Heb soms ook zo'n periode waar t allemaal wat minder loopt maar als we n goede repetitie avond hebben gehad, dat geeft n hoop goede energie.
There is no music without jazz

Technobeat

#7
apr 03, 2018, 20:46 Last Edit: apr 04, 2018, 09:49 by Paul
Commentaar van de moderator *knip*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Die tips vind ik grappig.
Dat met die fles met dat meisje, ik snap de link niet.
There is no music without jazz

Paul

#9
apr 04, 2018, 09:36 Last Edit: apr 04, 2018, 09:48 by Paul
Dat met die fles met dat meisje, ik snap de link niet.
Dat is ook niet relevant hier.

Iemand komt hier met tips over drummen, laten we het daar ook bij houden.

Dockland

Hoi,
herken het wel een beetje.....speel inmiddels al bijna 19 jaar in een bandje met wisselende samenstelling, waarvan sommige nummers al vanaf dag1 op onze playlist staan. Wat mij geholpen heeft, is om de 'bekende' nummers steeds op een andere manier te spelen. Sterker nog.... ik speel nu de nummers tijdens repetities steeds (net)iets anders, tot af en toe wanhoop van de 'akkoordenmannen' ;) . Met name het opnieuw invullen van de drumpartijen heeft ervoor gezorgd dat mijn drumplezier is teruggekomen en is gebleven :)
"Toch liever oude Tama's en oude Paiste's......en soms ook Ufip's"

djska

Helaas zal je met een kwartiertje drummen per dag echt niet beter worden. Dat zal eerder richting een uur moeten (en dat kan ook op een oefenpad als het stil moet). Je zal iets specifieks moeten kiezen en je dan langere tijd daarin moeten vastbijten, dan ga je progessie merken, wat weer stimulerend werkt etc. Van alleen met muziek meespelen ga je ook echt niet beter worden.
Neem les, ga naar clinics of optredens, ter inspiratie.
Neem jezelf eens op, ga een half jaar techniek, half uur per dag, alles met metronoom, oefenen, maak dan nog een opname en vergelijk de opnames, etc

baszuidwijk

Ik zie ondertussen 11 reacties, maar taal noch teken van RKC_Sneaky. :?

Hij is kennelijk nog niet wanhopig genoeg. :+

animal

Kan na al die goede tips/adviezen nu niet meer stoppen met drummen.
Mission accomplished  :+

willem4130

Ik denk dat velen van ons wel een of meerdere dipjes heeft gehad. Het kan niet altijd feest zijn :)

Ik krijg zelf onder andere motivatie door/van:
-spelen in (nieuwe) bandjes (je werkt ergens naartoe, moet soms dingen leren die nieuw zijn en het is altijd gezellig)
-jamsessies
-nieuwe muziek luisteren/ontdekken die ik tof vind
-live concerten (gewoon om de energie te voelen en dan heb ik altijd zin om zelf achter de set te kruipen)
-maar vooral ook door op YouTube te zoeken naar drummers die dingen spelen die ik lekker vind klinken, die ik kan behappen met enige oefening maar waar ik zelf nooit opgekomen was. Zelf merk ik dat ik weken kan teren op 1 nieuw grooveje, chopje of truukje. Er is zo ontzettend veel te vinden. Vaak ook nog goed uitgelegd. 
-Als je gestructureerd wat meer variatie aan wilt leren kan je eens kijken naar GrooveFreedom. Is een fantastische app (subscription basis). Recent ontdekt (ik kende het nog niet) en is te gek! Ontwikkeld door Mike Johnston (die je sowieso kan YouTube om bovenstaande punt te faciliteren)!

Succes!!
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Joris

Als ik een oefenruimte aan huis had gehad speelde ik waarschijnlijk elke dag wel 4 uur, ik moet nu altijd even fietsen en daar heb ik soms geen zin in, ook al is het vlakbij. Maar ik heb tegenwoordig thuis ook een klein oefenstation met van die Pearl practice pads voor m'n voeten en een gewone grote vic firth oefenpad voor m'n handen.

Ik zit vaak series en films te kijken en ondertussen een beetje rudiments enz oefenen.
Maar ik ben dan ook vrijgezel  *)

Kortom geen gebrek aan plezier, ik heb eerder gebrek aan plezier als ik het niet doe.

paulus53

Ik speel als redelijk beginner ( 5 jaar nu) drummer in een cover band en begon ook de oefen zin te verliezen, maar doe nu een tweede band erbij als inval drummer en de drum lust is weer terug gelukkig

Omhoog