post je E-Kit;

Gestart door chico, mrt 10, 2014, 20:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Als ik de ruimte had zou ik daar ook voor gekozen hebben. Mijn roland, t past allemaal netjes maar moet ook niet dieper zijn.
Ik heb n keer op zo'n kit gespeeld en en vond er toch wel op n positieve manier verschil in zitten. Veel meer speelruimte dan de roland.
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Mooi gedaan DrDrummer!
 Hoe veel beter ( of anders) speelt ie dan de 'normale' Roland TD-9.Ik denk er nl ook over om te switchen naar een e-drumkit met een 'Á' look. Of beter gezegd.. 'feel'
 De vraag blijft ...: ga ik daardoor ook beter drummen?!
Ik denk niet dat je echt beter gaat drummen. Maar ik denk wel dat je door de grotere, normale maten, lekkerder (natuurgetrouw oid) speelt en met meer plezier.

Dat is bij mij wel het geval iig :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Dreamdrummer

Bezig met de "kersttour" (4 shows in 3 weekenden)

 8)

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

Heullllll mooi setje hoor.
Ik ben zelf ook niet ontevreden maar dat hoef jij zeker niet te zijn.

Wat ik eigenlijk nog het grootste probleem met ekits vind, en ik zie het ook bij jou, is de bekabeling.
Daar kan ik maar geen mooie oplossing voor vinden.

stefan

Heullllll mooi setje hoor.
Ik ben zelf ook niet ontevreden maar dat hoef jij zeker niet te zijn.

Wat ik eigenlijk nog het grootste probleem met ekits vind, en ik zie het ook bij jou, is de bekabeling.
Daar kan ik maar geen mooie oplossing voor vinden.

Prop alles in die bassdrum en dan 1 USB of zelfs lightning eruit... Problem savend..
Kost een paar stuivers, maar heb je ook wat...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

animal

Ik kan de afbeelding niet zien!

Citaat
Wat ik eigenlijk nog het grootste probleem met ekits vind, en ik zie het ook bij jou, is de bekabeling.
Daar kan ik maar geen mooie oplossing voor vinden.
Daarom ben ik (ook) erg blij met Versatriggers, functioneert erg goed https://versatrigger.com/.
Hoewel nog niet op de website, maakt versatrigger nu ook een draadloze midi-box. Hiermee kun de draadloze triggers communiceren met een drummodule. Ik ga deze hws aanschaffen.

kaboemba

Prop alles in die bassdrum en dan 1 USB of zelfs lightning eruit... Problem savend..
Kost een paar stuivers, maar heb je ook wat...
Nou daar zat ik tijdens het tikken aan te denken.
Oude bassdrum op de kop tikken, en alles er in doen.
Gat op maat zagen voor module, kabels aangesloten laten en klaar ben.

kaboemba

Hmmm die versatriggers, krijg je daar geen vertraging mee.
En dan nog een kastje er tussen, ik zal het zelf moeten onder vinden maar vrees voor vertraging.

animal

Als dat zo was zou ik niet schrijven dat ze zeer goed functioneren, ook de tweede test in digital drummer op de licht aangepaste 1ste versie was zeer positief (bij de eerste versie constateerde digital drummer een aantal manco's).

Dreamdrummer

Prop alles in die bassdrum en dan 1 USB of zelfs lightning eruit... Problem savend..
Kost een paar stuivers, maar heb je ook wat...
Ik ben ook wel van plan om ooit een goedkoop setje te kopen en daarmee alles wat netter weg te gaan werken.

Deze kit is mn "goeie" kit, dus daar ga ik geen boor of zaag inzetten ;-)
Evt ook met een rack waar de kabels doorheen lopen. Misschien, ooit... haha
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Paul

Als dat zo was zou ik niet schrijven dat ze zeer goed functioneren, ook de tweede test in digital drummer op de licht aangepaste 1ste versie was zeer positief (bij de eerste versie constateerde digital drummer een aantal manco's).
Ik ben toch erg benieuwd hoe dit in een drukke omgeving werkt. Op de website staat enkel dat ze draadloos zijn, niet via welk protocol. Is dat bluetooth, wifi of 2.4 GHz band?
Dit systeem werkt natuurlijk op (zeer) korte afstand en als het goed ontworpen is zijn de pakketjes versleuteld zodat er geen spook-pakketten de receiver in komen, maar er mag ook absoluut geen slag wegvallen op een volgebouwd podium waar iedereen draadloos werkt.

animal

#486
dec 21, 2017, 14:06 Last Edit: dec 21, 2017, 14:18 by animal
Volgens een artikel in Digital drummer (mei 2016) wordt gebruik gemaakt van het Zigbee protocol.
Van 'wegvallen' heeft de duurste Roland TD50 last, helaas.
https://www.vdrums.com/forum/general/products/1163540-important-td-50-owners-only-drop-out-experience-please-engage

MHuijbregts

Volgens een artikel in Digital drummer (mei 2016) wordt gebruik gemaakt van het Zigbee protocol.
Van 'wegvallen' heeft de duurste Roland TD50 last, helaas.
https://www.vdrums.com/forum/general/products/1163540-important-td-50-owners-only-drop-out-experience-please-engage
Dat klopt. Echter, het probleem is bekend en is opgelost. In Januari wordt de nieuwe firmware vrijgegeven waarin de oplossing zit. De moderator van V-Drums heeft deze een tijd lang kunnen testen.

chico

Nou ik heb ook weer een electronisch
drumstel de Mark Drum Yes super kit.

animal

Citaat
Prop alles in die bassdrum en dan 1 USB of zelfs lightning eruit... Problem savend..
Kost een paar stuivers, maar heb je ook wat...
Op onderstaande wijze dus .


kaboemba

Wat een afknapper zeg, eerst een heel lul verhaal over craftman, design en dat je een echt drumstel wil.
En wat krijg je een een of andere mini drumstel waar hij alles gewoon in de bass geflikkerd heeft.
En nog een hele lading draden in beeld.

En dan nog spelen met een flutgeluid ook.

Harre

Het aanbrengen van het meeste spul in de bassdrum kan ik nog volgen, maar damn... net als Kaboemba heb ik dan moeite met de kabels die door het beeld rennen. Als hij daar ook nog iets op zou verzinnen heb je het praktisch gezien wel goed voor elkaar vind ik.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

net als Kaboemba heb ik dan moeite met de kabels die door het beeld rennen. Als hij daar ook nog iets op zou verzinnen
ik zeg : https://versatrigger.com/ *)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Wat een afknapper zeg, eerst een heel lul verhaal over craftman, design en dat je een echt drumstel wil.
En wat krijg je een een of andere mini drumstel waar hij alles gewoon in de bass geflikkerd heeft.
En nog een hele lading draden in beeld.

En dan nog spelen met een flutgeluid ook.
Inderdaad, waarom dan geen megadrum gebruikt (als je toch alleen maar triggert) zonder aan/uit schakelaar.
Volgens mij moet hij nu elke keer de TD-15 aanzetten door met zijn hand door het gat in het bassdrumvel op de tast de softswitch op de TD-15 vinden.

animal

Dat klopt. Echter, het probleem is bekend en is opgelost. In Januari wordt de nieuwe firmware vrijgegeven waarin de oplossing zit. De moderator van V-Drums heeft deze een tijd lang kunnen testen.

Even een Roland-fan plagen, het probleem met de TD-50 is nog steeds niet opgelost, best een schande!

Jazz

#495
mrt 10, 2018, 15:22 Last Edit: mrt 10, 2018, 15:32 by Jazz
https://postimg.org/image/3k84tiifv/
Sinds vandaag ook n splash. Ik kreeg wat spullen , klem/rack. Ben er nog niet helemaal uit of de opstelling zo blijft. Het voelt daarmee wat krapjes maar ik vind t wel leuk !
There is no music without jazz

hjs

#496
mrt 10, 2018, 17:22 Last Edit: mrt 10, 2018, 17:25 by hjs
Ik heb dit staan.  *D



TD15 met links een ALTO TS-215 en daar naast een oude basversterker waar ik mooi mn laptop op kwijt kan.
koptelefoon is een Teufel Massive.

Jazz

#497
mrt 10, 2018, 17:40 Last Edit: mrt 10, 2018, 17:43 by Jazz
Ben net nog wat bezig geweest met t creeeren van wat meer ruimte. Is wel aardig gelukt.
Voor nu tenminste.
Ik heb links n tafeltje staan voor de I-pad.   Ik heb nog niet eerder met n dubbele floortom gespeeld. Lijkt me wel leuk om te doen. Het klinkt vaak wel aardig.
Tenminste, dat is toch n dubbele floortom ?
There is no music without jazz

Technobeat


Klopt Jazz , is idd een dubbele floortom :)  .

Mooie set HJS , de volgende update wordt misschien wel een VH-11 hihat ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hjs

Klopt Jazz , is idd een dubbele floortom :)  .

Mooie set HJS , de volgende update wordt misschien wel een VH-11 hihat ?
Is dat zoveel fijner een VH-11?
Dacht zelf eerder aan een KT-10 omdat die wat stiller is ;)

Omhoog