Gretsch drums

Gestart door 82keiko, okt 16, 2011, 12:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

Heb laatst even kunnen spelen op een Renown Maple kit met een 22" bass en een 14x6,5 Cherry Stave snare. Man, ik ben verliefd. Wat een fantastische sound O+

MatiZ

Ja mooi hè.. ik was er ook meteen weg van. Afgelopen zaterdag een gig gedaan, wat een sound! Alleen wel met een vintage Beverley 14" steel snare
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Altan

Gretsch catalina club mod limited edition 5 delig...heeft iemand bevindingen hierover? Dit is me vandaag voorgesteld in de drumshop. Het klinkt wel goed moet ik zeggen. 10", 12", 16", 22" zijn de formaten, kleur zwart-rood.

MatiZ

Als jij daar maar gelukkig van wordt.. :) Daar gaat het om. Die Catalina's zijn erg goed voor de centen die je ervoor betaald dus een miskoop doe je niet zo snel..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

heinvlieshout

Heb een hele vette Gretsch renown maple op het oog. Huidige eigenaar zegt dat het een US versie is. Maar t kan ook zomaar een Aziatische Gretsch zijn.

Weet iemand hoe en of dat te checken is?

Robert-Jan

Zover ik weet komt renown altijd uit azie ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Yup:

I recieved an email reply from Gretsch today..
************************************************** ********

Thanks for your email.Our drums are not made by Mapex. Gretsch renown, New classic and Catalina are made to Gretsch specifications, in our own factories overseas. Though many of the specs are the same for each series drum, there are differences that make the two uniquely distinctive. USA Custom Series drums are built in the USA to our exacting specifications. The Gretsch maple shell is the same formula we have been using for over 50 years. Each step of the shell finishing process is done by hand by highly-skilled drum-making artisans. Bearing edges, sanding, drilling, lacquering (or wrap) are all completed one drum at a time. The result is a drum that is carefully hand finished and defines "That Great Gretsch Sound." The Renown series drums do offer many features of the USA Custom drums, as you described in your email. They are also carefully built to our specifications. Though the shells for each series are maple, their exact formulas are slightly different. In addition Renown series drums use automated machinery in much of the finish process. This process is carefully scrutinized every step of the way, quality control is excellent, but they do not go through the rigorous finishing process that we apply to the USA Custom series.The hoops, lugs, tom holders, etc) used by each series are very similar though there is a difference between the bass drum claw hooks. Specs are an indicator of any drum's quality and tonal identity, but they only part of the picture. We encourage you to visit your local Gretsch dealer to compare a USA Custom and Renown kit side by side to hear the true tonal characteristics of each series. We feel each drum series is an excellent choice for any discriminating drummer. Again thank you for your inquiry, we value you as a thoughtful, perspective customer and drummer in our community.
Regards,
Gretsch Drums

Bron: http://www.drumchat.com/showthread.php/real-gretsch-drums-made-8866.html?s=aa0f6618d1539fd95a5ff7f5e0b44d8d&
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

heinvlieshout

Dank allen!

Kunnen er wat euros af van het bod ;)

MrGrey

Wie is de Nederlandse importeur van Gretsch?

drfill

Zul je over moeten bellen..  had een paar tommetjes waar nog steeds 'Fender' op doos stond (EMP music)
maar vlgs mij valt Gretsch drums nu onder DW (dan Gewa Benelux)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

MatiZ

Zul je over moeten bellen..  had een paar tommetjes waar nog steeds 'Fender' op doos stond (EMP music)
maar vlgs mij valt Gretsch drums nu onder DW (dan Gewa Benelux)
Idd is GEWA de nieuwe importeur van Gretsch..

Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

MrGrey

Dank.

hilbert

#137
sep 15, 2017, 09:52 Last Edit: sep 15, 2017, 10:00 by hilbert
Even een vraagje tussendoor, weet iemand een Gretsch dealer in de buurt van de Achterhoek. Ging vroeger altijd naar Vriese, maar die bestaat helaas niet meer. De dealer-zoektool van gewa werkt niet of er zit helemaal geen dealer in de straal van 50km.

Ik wil namelijk mijn set uitbreiden met een 8inch tom, maar weet ook helemaal niet of dat nog mogelijk is. Het gaat over een Gretsch renown (Piano White), deze:

Voor het geval als photofucket niet meer werkt: http://i843.photobucket.com/albums/zz359/krukas123/drumstel/IMG_0508_zps215548ef.jpg

MatiZ

Ik verwacht dat het bijbestellen van een 8" tom lastig gaat worden. In de nieuwe 2016/2017 lijn van de Renown maple is de piano white uit het assortiment...

Je zult dan echt een winkel moeten hebben die er toevallig nog een op de plank heeft liggen.. heb even voor je gekeken bij de 'grote jongens' maar helaas...

Je zou er eventueel nog een mailtje aan kunnen wagen naar drumland maar ik geef je weinig kans...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Nijlpaard

#139
sep 16, 2017, 15:58 Last Edit: sep 16, 2017, 16:00 by Nijlpaard
Bij sonor is het tot na ik meen 3 jaar na het stoppen van een serie nog mogelijk om iets bij te bestellen. Ik zou dus ff een mailtje doen naar gretsch en dat even navragen.

Als dat voor hen ook geld is het een kwestie van contact opnemen met een gretsch dealer

En je hebt PB :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

hilbert

Bedankt voor de suggesties, drumland heeft een nieuw mailtje in hun inbox :). En nog een paar groothandels, ik houd jullie op de hoogte van de zoektocht!

Ben Dolezal

Ikzelf heb nog RM kit 24/18/16/13 in Silver slate sparkle... TOP KIT, maar blijkbaar redelijk zeldzaam... ben nl. al jaren op zoek naar een extra 24" bassdrum in de Silver slate sparkle finish uit 2009... nergens te vinden! Roep me als iemand een exemplaar heeft liggen?!
Trouwens één van de mooiste lak finishes die ze ooit gemaakt hebben voor de Renown maples! 

Technobeat

Je hebt natuurlijk al op Ebay en consorten gekeken neem ik aan ?

Anders misschien er een ' gezocht ' advertentie aan wagen voorzien van hele scherpe kleuren foto`s .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

J.W.S

Ik zit precies in het zelfde probleem met m'n Gretsch New Classic. Ook nergens een 16x16 floortom gevonden. Heb echt al heel veel grote en kleine muziek winkels en handelaren in het binnen en buitenland gemaild of gebeld maar niet één die er nog één had liggen of er aan kon komen.

Je kan ook altijd nog bij bax een aanvraag doen voor de tom. Wie weet komt daar nog iets positiefs uit maar ik verwacht het eigenlijk niet.

Verder gewoon marktplaats en eBay in de gaten houden of er daar niet toevallig één voorbij komt.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

Omhoog