ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ik volg de prijsontwikkeling van de adrums en de ad5 bij Bax nu een tijdje en moet concluderen dat er geen peil is te trekken op het het prijsbeleid van Bax.
De adrums staat weer op 3749,- en ook de ad5 kost weer 768,- .
Maar let op!!! Dit kan gaande weg de dag weer zo veranderen  8)7  8)7  8)7 .

drfill

zit t aan de AEX gekoppeld ?   :+
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

#177
sep 12, 2017, 15:35 Last Edit: sep 12, 2017, 15:39 by Otje
zit t aan de AEX gekoppeld ?   :+
Jaa.., "What's in the name..".

 ..ennuh  was het nou  'ieder aandeel heeft z'n nadeel'?

drfill

ja..  nou ja, ze hebben ook baxcoins..   dus misschien ook een BAEX, die op en neer gaat als een malle ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ja hoor, wat ik dus zei, nu is de aD5 module weer € 680,- , je zult hem maar net vanmorgen hebben besteld. Ik ga voortaan iig heel voorzichtig zijn voordat ik bij Bax op de afreken-knop druk, voor je het weet betaal je 10 minuten later minder  8)7

Otje

#180
sep 12, 2017, 19:56 Last Edit: sep 12, 2017, 20:05 by Otje
(     ), voor je het weet betaal je 10 minuten later minder  8)7
Of 3 weken later ruim €2000 meer. Keb m'n 'post' vam 23 augustus er nog is bij gepakt
... maar mocht u (je) h'm eventueel nu bestellen komt ie voor de aangegeven prijs van € 1682  inc. module ..Voor zolang het duurt eer ze de prijs dan in overéenstemming brengen met derden. Dus slaat toe. Wat mij betreft '; keb de stomme pech net m'n vak. geld in de vakantie te steken.
[
https://www.bax-shop.nl/elektronisch-drumstel/atv-adrums-elektronisch-drumstel#nieuws-en-items
 :( G#dv%r*D%m3  :F  :(  Grrrrrr.. :6  "Shitt Happens.."

Nou ja.. de vakantie was ook héel leuk!

animal

Foutje

drfill

hey.. de losse pad prijzen atv staan online (drum-tec)  en wat ik dacht.. 13" snare voor 399,-
met 3 piezo's, dus zonder hot-spot ..    https://www.drum-tec.de/pads/atv
18" ride ook 399..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

#183
sep 15, 2017, 21:49 Last Edit: sep 15, 2017, 21:53 by Otje
Tja , ik had het gister al gezien. Best wel prijzig m.i. ; zeg maar gerust duur, héel duur.. .

https://www.drum-tec.de/pads/atv
https://www.drum-tec.de/cymbals/atv

animal

Maar (echter) niet duurder dan de top pads/sets van Roland, Yamaha of Drum-tec.
Als de adrums toms en cymbals/Hi-hat echt goed zijn is de prijs hoog maar te rechtvaardigen.

drfill

vind ik ook..  en technisch waarschijnlijk beter ontwerp dan drum-tec..
alleen bv. met die snare zal cross-stick dan gewoon stick op rim zijn,
(gebruik ik nooit..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

stefan

vind ik ook..  en technisch waarschijnlijk beter ontwerp dan drum-tec..
alleen bv. met die snare zal cross-stick dan gewoon stick op rim zijn,
(gebruik ik nooit..)
Hoe kom je erbij dat het design van de drum-tea's niet goed zijn? Waar baseer je dat dan op? 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

drfill

ik zeg niet 'niet goed' ? maar atv heeft 3 piezo's = geen hotspot, wat je met een center piezo wel hebt..
en als je geen hotspot hebt, heb je in het midden nog steeds spike dynamiek met 1 center piezo ..
met 1 side trigger heb je onderop pad minder signaal,  met 360° triggers is dit ook beter..
https://static.bax-shop.nl/image/product/338506/1175252/9d1768b3/450x450/1504189846ATV_aDrums_Standard_set_5.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#188
sep 16, 2017, 16:51 Last Edit: sep 16, 2017, 16:56 by Technobeat
Dus als je  zelf 3 side-triggers van bv. Triggera in een snare monteert en die met elkaar verbind aan één female 6.3mm jack zou je in principe het zelfde effect moeten kunnen bereiken .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

geen idee..  ..markdrum heeft bv. 4 piezo's en hier schijnt toch een micro controller tussen te zitten,
ben hier zelf ook benieuwd naar..  ..met atv..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Nee, lijkt me niet oftewel een te simplistische voorstelling van zaken. Je zult bijvoorbeeld een oplossing moeten vinden voor de vertraging in Triggering tussen de piezo's onderling.

Technobeat

Je zult bijvoorbeeld een oplossing moeten vinden voor de vertraging in Triggering tussen de piezo's onderling.
Dat is ook weer waar , het was ook maar een pop-up idee ....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Hier de ATV-kit voorzien van een Roland TD-50 module , zou niet mijn eerste keus zijn om het voorzichtig te zeggen :N .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Nou zou ik kunnen raden naar je reden waarom niet, maar het is makkelijker als je het zelf vermeldt. ;)

Otje

#194
sep 22, 2017, 19:23 Last Edit: sep 22, 2017, 19:26 by Otje
Zou dit de reden kunnen wezen..?  ...Tech?

Technobeat

#195
sep 22, 2017, 19:37 Last Edit: sep 22, 2017, 19:56 by Technobeat
Yep , voor mijzelf lijkt er momenteel niets beter te klinken dan de Pearl Mimic Pro .
En als hij ( binnenkort ) ergens in Nederland is te testen zal ik dat zeker doen om met eigen oren te beluisteren of dat idd zo is .
Maar misschien vind een ander de Roland TD-50 module helemaal zijn ultieme module , gelukkig mag een ieder zijn / haar eigen keuze`s maken :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#196
sep 26, 2017, 22:00 Last Edit: sep 26, 2017, 22:11 by Otje
Ziet/klinkt inderdaad zeer authentiek.
De prijs is overigens bij Bax verlaagd naar € 3364,- voor de standaard set en de levering staat ( weer ) op 4 dagen  8)7 .
Nou zeg..,  Denk bij mezelf "kzal is bij BAX kèkkuh wat de levertijd momenteel is. Staat ie op 9 weken. Nà ja.."ontvangen binnen 9 weken ...".
Afgaande op de reacties hier eerder gepost - lees ik "4 dagen" ergens begin september- kun je volgens mij wachten tot je een 'ons' weeg want op deze manier wordt 't  - wie weet- 2018
https://www.bax-shop.nl/elektronisch-drumstel/atv-adrums-elektronisch-drumstel

* ieder nadeel heeft z'n voordeel.  t Scheelt mij weer een frustratie: Keb 't geld voor de ATV nl (nog) niet.
..en dan (weer) die prijs? € 1682; Snappen jullie 't nog?

Technobeat

#197
sep 26, 2017, 23:03 Last Edit: sep 26, 2017, 23:05 by Technobeat
Raar bedrijf dat Bax 8)7, op welke manier gaan zij daar nu eigenlijk te werk ?
Hoe kun je zomaar ineens de prijs met 2000,= te verlagen , om hem bv. morgenmiddag weer naar de ' oude prijs ' te brengen om maar iets te noemen .
Dus het loont bij hen om een paar weken te wachten tot ze de kolder in d`n kop krijgen en gaan stunten , nou ja stunten .... hij wás in eerste instantie al gewoon 1682,= euro , een wassen neus dus .
Als je hem NU besteld heb je hem voor de originele prijs en die is erg scherp , toch blijf ik het een vreemde manier van bedrijfsvoering vinden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ja hoor, wat ik dus zei, nu is de aD5 module weer € 680,- , je zult hem maar net vanmorgen hebben besteld. Ik ga voortaan iig heel voorzichtig zijn voordat ik bij Bax op de afreken-knop druk, voor je het weet betaal je 10 minuten later minder  8)7
Zoals ik al eerder heb gemeld is het prijsbeleid van Bax (soms) niet te volgen, al gekeken wat de module vandaag kost????

Robert-Jan

#199
sep 27, 2017, 15:58 Last Edit: sep 27, 2017, 16:06 by Robert-Jan
en wat de hele drumset nu weer kost....
oh sorry dat was dus al zo...1682,-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog