Ondertussen bij Pearl... Mimic pro module

Gestart door Robert-Jan, jun 24, 2016, 11:18

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

hij demo-ed ook haast niks ?  speelt maar 1 tom fill en heeft gummi polsen .. ik kijk gewoon naar schumacher demo's ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

#51
sep 16, 2017, 13:28 Last Edit: sep 16, 2017, 13:30 by kaboemba
Hmmm ik heb even wat andere filmpjes beluisterd maar ik hoor bijzonder weinig verschil. Vind dat vooral opvallen bij de snare, een nogal scherpe kletsende snare.
Opzich maakt dat niet uit want hoeveel kits gebruik je nu uit eindelijk, maar als je wat verschillende kits gebruikt moeten ze wat mij betreft wel heel verschillend zijn en dat heb ik tot nu toe niet gehoord.

Technobeat

#52
sep 16, 2017, 16:28 Last Edit: sep 16, 2017, 16:40 by Technobeat
Ben het met drfill eens , bij de DrumTec video`s hoor je wél duidelijk verschil tussen de verschillende kits .
Ze hebben bij Pearl gekozen om de snares vooral scherp en fel te laten klinken ,.
Misschien kun je t.z.t. net als bij ATV uit de shop snare sounds kopen en die toevoegen  aan de module ( trouwens , zou je die aD5 sounds niet kunnen gebruiken ) ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

volgens geruchten word er aan een software editor gewerkt, waarmee vst's en bv. losse sounds geladen
kunnen worden..   en (evtentueel) ge-shared via dit platform   https://www.mimicpro.com/download.html
in de toekomst..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Zeer interessant 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Nu heb ik toch zeker enkele drumtec video's gezien ongeveer allemaal hetzelfde, ik wordt er niet erg warm van.
Ik vrees een te grote verwachting wat de flop alleen maar groter maakt.
Hopelijk niet hoor want het ziet allemaal best hoopvol uit.

animal

De module klinkt mij prima in de oren en als ik de gelukkige eigenaren mag geloven worden alle verwachtingen waargemaakt.

Hammar

Het wordt steeds mooier!

Technobeat


Dit is zo`n product die echt eerst met eigen oren ' live ' beleeft moet worden om het echt goed te kunnen beoordelen .Nog even een ruime maand wachten en hij kan besteld worden bij Drum-Tec .
Maar ik denk dat ze zo door de voorraad heen zijn en we een nog onbepaalde tijd moeten wachten op de volgende zending van Pearl Japan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Inmiddels staat de Mimic Pro module ook op de site van Thomann .
Is wel 40,= euro duurder dan bij DrumTec , dat dan weer wel .
waarschijnlijk leverbaar vanaf 13-10-2017 .

https://www.thomann.de/nl/pearl_mimic_pro.htm
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Pfoe,   ietwat te duur
There is no music without jazz

chico

https://youtu.be/EjJdnbwgF6o

Dit was altijd mijn favoriete Mark Drum Yes kit. Klinkt goed voor electronische drums.

kaboemba

Ik heb de mijne nog, binnenkort toch nog maar een keer opzetten.
Serieus jammer dat ze er niet mee door zijn gegaan, had heel veel potentie.

Bespeelbaarheid en dynamiek heb ik nog niet bij een ander gehad.

Gebruik hem niet omdat deze bij oefen avond met de band tot 2 keer toe spontaan bevroor/uit viel.
Maar eigenlijk thuis nooit, ik zit er toch nog steeds over na te denken en het zal mij niks verbazen als het aan een externe factor ligt zoals stroom of bekabeling.

Otje

#63
okt 11, 2017, 22:16 Last Edit: okt 11, 2017, 22:22 by Otje
https://youtu.be/EjJdnbwgF6o

Dit was altijd mijn favoriete Mark Drum Yes kit. Klinkt goed voor electronische drums.
Maar Chico, meen je dat nou? jij had toch eens een 2box 'monster' kit'; The best of the best'! De Mark drum is niet meer (niet voor niets).., en daar integen is de 2Box al jaren een bestseller.

This nogal 'off Topic dit bericht. Dus uhh back on Topic: wacht maar tot de Mimic Pro ten tonele verschijnt Chico..  ;-)

Robert-Jan

Qua dynamisch bereik en realistisch drumgeluid is/was de markdrum suprieur aan 2box en Roland en Yamaha, misschien zelfs wel aan de oude ddrum sets. Maar inderdaad dat is een andere discussie ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Nou de opmerking niet voor niets is nergens op gebaseerd zolang je er zelf niet op gespeeld hebt.
Maar je mag rustig uitleggen waar die vandaan komt.
Ik denk dat ze echt langer hadden moeten doorzetten het is gewoon erg moeilijk om voet aan de grond te krijgen, dat is toch een kwestie van de lange adem. Maar het product was echt veel belovend en ik vind het jammer (te meer omdat ik graag zoveel mogelijk andere merken zie dan roland).

Als je het toch over niet voor niets hebt, roland wordt door velen als het merk gezien, kan je ook bij zeggen niet voor niets maar zo werkt verkoop en de markt niet. Het is niet zo dat altijd het beste het meest wordt verkocht het is vooral de beste reclame en marketing die het meest verkoopt.
Daarmee zeg ik niet dat roland niks is maar het staat voor mij toch echt niet op 1 (maar op 4 of 5).

Otje

Nou de opmerking niet voor niets is nergens op gebaseerd zolang je er zelf niet op gespeeld hebt.
Maar je mag rustig uitleggen waar die vandaan komt.
Die 'opmerking' komt alleen en uitsluitend bij mij vandaan; uit mijn brein ontsproten . Waar het op gebaseerd is doet niet ter zaken. Voor mij geldt dat ik ook is wat andere meningen hoor dan alleen maar die van mezelf. Dat ik daarvoor dit forum gebruik is omdat ik drummen zo ontzettend leuk vind maar er zo verdomd weinig verstand van heb.


kaboemba

Het is niet zo dat ik je af wil branden maar de opmerking dat is niet voor niets is makkelijk te maken, maar zonder argumenten is die wel erg leeg (wat mij betreft).

Otje

Okee , je hebt een punt, ik ken de recensies van horen en lezen over de Markdrum en die waren over het algemeen positief. Maar ik denk dat   deze kit een nadeel heeft dat het een systeem gebruik dat niet uitwisselbaar is met andere merken. Helaas want wat ik hierboven lees is ie dus beter in geluid en triggering dan bv een 2 Box, en daar heb ik dan weer wel héle goede ervaring mee.
 Btw; sorry voor m'n 'botte' opmerking, khad  Klotedag ten tijde van die reactie.. .

Otje

Nog maar wat 'feedback'..


En..


''Enjoy"!

Technobeat

De begeleidende ' Banjo ' uit het eerste filmpje is er een van het elektronische type , met enige verbeeldingskracht haal je er een soort van banjo sound uit maar een originele akoestische klinkt toen echt wat anders ( vanaf 0.28 ) :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#71
okt 20, 2017, 21:32 Last Edit: okt 20, 2017, 21:35 by Technobeat
Trouwens , heeft één van de forumleden al een Pearl Mimic Pro in bestelling staan bij Drum-Tec of Thomann ?

( of moet het een verrassing blijven :) ? ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

2539 euro voor alleen een electronische drummodule....slik....

Technobeat


Oké het is niet het koopje van de week , maar een Roland TD-30 module kost ook nog altijd 2000.= euro en de Roland TD-50 module 2500,= euro .
Voor de 2500,= euro kostende Pearl Mimic Pro kopen akoestische drummers een mooie dikke kit van een goed merk , maar electronisch drummen is relatief gezien duurder .
En er zijn situaties waar een akoestisch drumstel gewoon geen optie is ( appartement - rijtjes huis etc. ) en als je dan toch ' het origineel ' zo dicht mogelijk wilt benaderen kom je al snel uit bij zo iets als de Mimic Pro in combinatie met een omgebouwd akoestisch drumstel ......
En als het je waard is heb je de best mogelijke combi *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

er staan momenteel 2 roland td-30 modules voor 1200,- euro op mp ..('snelste' module 4 ms via midi)
en Superior drummer 3 kost 331,-  bij pluginboutique,  upgrade vanaf 2 is 170,- euro..
dus, het kan toch wel goedkoper als een mimic ..
bijvoorbeeld in een band, is een mimic module wel makkelijker ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog