Resonantie

Gestart door Jazz, sep 10, 2017, 22:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik heb een vraag, ik heb al vaker gemerkt met in n ruimte spelen/reperteren heb ik heel vaak last van resonantie om me heen.
Met optreden is t nog veel erger. Ondanks goede soundcheck hoor ik de rest van de band nogal slecht. Vaak heel slecht.
De resonantie is veel te hard en ik ben de enige die daar last van heeft en dat is lastig drummen.
Ik heb wel last van oorsuizen maar wie niet.
Nou zit ik er aan te denken om t eens te gaan overleggen met iemand van de gehoorwinkel. Misschien zijn er betere in-ears die
Voldoende bescherming geven en niet teveel geluid wegnemen en geluid kunnen filteren.
Afgezien van t oorsuizen, komt dit iemand bekend voor ?
There is no music without jazz

67Deadman

Ik heb een vraag, ik heb al vaker gemerkt met in n ruimte spelen/reperteren heb ik heel vaak last van resonantie om me heen.
Met optreden is t nog veel erger. Ondanks goede soundcheck hoor ik de rest van de band nogal slecht. Vaak heel slecht.
De resonantie is veel te hard en ik ben de enige die daar last van heeft en dat is lastig drummen.
Ik heb wel last van oorsuizen maar wie niet.
Nou zit ik er aan te denken om t eens te gaan overleggen met iemand van de gehoorwinkel. Misschien zijn er betere in-ears die
Voldoende bescherming geven en niet teveel geluid wegnemen en geluid kunnen filteren.
Afgezien van t oorsuizen, komt dit iemand bekend voor ?
Komt mij bekend voor. Hoor vaak zelf mijn eigen keyboard partijen slecht terwijl de rest van de band het wel goed hoort.
Denk dat het inderdaad aan de in-ears ligt.
Ik ben ook nog steeds zoekende welke de beste voor mij zijn. Sommige filteren te veel. Misschien als ze op maat gemaakt worden maar daar zit weer een ander prijskaartje aan. 

kaboemba

Ook ik heb tinitus (oorsuizen) en dat is voor mij de reden dat ik oordoppen heb laten aanmeten.
Werkt redelijk maar het blijft lastig om strikt te zijn en ze altijd te gebruiken.
Was voor mij overigens wel de reden om aan te geven aan de band dat ik niet meer zing (je hoort je zelf niet fijn met oordoppen in).
Daarnaast is dit ook een belangrijke reden dat ik toch meer en meer op e-drums speel, thuis al jaren en live en met oefenen steeds meer.

Overigens heb ik geen last van resonantie, of ik hoor het gewoon niet ;-)

MatiZ

Hi Jazz, in-ear oordoppen zou een oplossing kunnen zijn maar heeft ook zijn beperkingen. Je bent helemaal van de ruimte afgesloten en je hoort dus enkel en alleen wat er op je in-ears terecht komt. Je moet dus een enorm goede monitormix hebben wil je ALLES goed kunnen horen.

Mijn spel ging er niet direct op vooruit (speel zonder IEM beter dan met) maar voor je gehoor is het 10x beter.

Ik heb ze ooit laten maken door ACS Custom voor 300 euro. Dus qua prijs valt dat alles mee :)

Succes met het zoeken naar een voor jou geschikte oplossing!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Jazz

Wel of niet gebruiken..... Het vervelende is dat ik zoveel resonatie/zwaar gebrom hoor dat ik dus echt niet meer hoor wat er gezongen/gespeeld wordt.  Ik zal vandaag maar eens een afspraak gaan maken.

Kaboemba, op e-drums heb je er natuurlijk geen last van. Daar speel ik thuis op maar reperteren en spelen doe ik op t
acoustische werk.
There is no music without jazz

Joris

Ik snap het niet helemaal, speel je nu zonder enige gehoorbescherming? Resonantie van wat, en wat voor zwaar gebrom?

Jazz

Ik heb wel van die standaard oordopjes. 9 van de 10 keer vergeet ik die te gebruiken.
Ik vind dat ook een gepiel omdat als ik dat in mn oor duw nauwelijks iets hoor en dus maar deels in mijn oor doe.
Wat de resonantie betreft, dit is iedere keer de bastrillingen wat uit de boxen komt. Ik hoor alleen het zware bas/bromgeluid.
Ik hoor t gitaargeluid nauwelijks. Niemand heeft er verder last van. Het is een muur van zware trillingen.
There is no music without jazz

Joris

Hoe kan je uberhaupt vergeten oordoppen in te doen, geen wonder dat je last van tinnitus hebt  :F

Misschien eens een andere monitormix proberen, sowieso niet jezelf erop zetten, misschien alleen wat kick.



Jazz

Yep, niet slim maar ik denk dan: dat gaat allemaal wel.
Als ik mijn aangemeten in ears heb doe ik t niet meer zonder !
There is no music without jazz

Harre

Ik heb wel van die standaard oordopjes. 9 van de 10 keer vergeet ik die te gebruiken.
Ik vind dat ook een gepiel omdat als ik dat in mn oor duw nauwelijks iets hoor en dus maar deels in mijn oor doe.
Wat de resonantie betreft, dit is iedere keer de bastrillingen wat uit de boxen komt. Ik hoor alleen het zware bas/bromgeluid.
Ik hoor t gitaargeluid nauwelijks. Niemand heeft er verder last van. Het is een muur van zware trillingen.
In mijn beleving is het probleem dan de totale mix die je op je af krijgt. Ik ervaar hetzelfde als die niet goed is en dan wordt alles één grote brei waar niks meer in te onderscheiden is. Invallen bij een gitarist is dan bijvoorbeeld écht onmogelijk. De oplossing voor mij persoonlijk is gewoon wat meer aandacht besteden aan de monitor mix. Die kan beter wat zachter staan en een mooi beeld geven dan keihard en dat je dan die brei krijgt.

Mogelijk 'stapel' je te veel op elkaar en daarmee bedoel ik dat je iets niet goed hoort, vraagt om meer volume waardoor iets anders verzuipt, vervolgens vraag je weer om meer volume en zo stapelt het één zich bovenop het ander waardoor het totaalvolume en dus de kans op de brei toeneemt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Ik had ook t idee dat t te hard gaat maar dat was iedere keer bij t optreden en ik ben blijkbaar de enige die daar last van heeft.
De zangeres, gitarist en bassist hebben nergens last van. Volgens hun had de geluidsman alles goed ingesteld en dat geloof ik ook wel maar bij mij is t iedere keer "bagger". Het zal dan ook wel aan mij liggen. Ik hoop dat t beter gaat lopen met de in-ears.
There is no music without jazz

kaboemba

Zou het niet kunnen liggen aan de plek/hoogte waarop jij zit en de positie, hoogte en richting van de versterker van de anderen ?
Jij zit laag, ten opzichte van de rest die neem ik aan staan, bas speaker mogelijk ook laag en gitaar speakers misschien hoog of gekanteld ?

Jazz

#12
sep 11, 2017, 19:08 Last Edit: sep 11, 2017, 19:24 by Jazz
Deels gekanteld en op de vloer
Maar volgens mij word er altijd zo gespeeld. Ook bij andere bands heb je die opstelling.
Maar ws wel met drummer die in ears gebruikt.
There is no music without jazz

Joris

In mijn beleving is het probleem dan de totale mix die je op je af krijgt. Ik ervaar hetzelfde als die niet goed is en dan wordt alles één grote brei waar niks meer in te onderscheiden is. Invallen bij een gitarist is dan bijvoorbeeld écht onmogelijk. De oplossing voor mij persoonlijk is gewoon wat meer aandacht besteden aan de monitor mix. Die kan beter wat zachter staan en een mooi beeld geven dan keihard en dat je dan die brei krijgt.

Mogelijk 'stapel' je te veel op elkaar en daarmee bedoel ik dat je iets niet goed hoort, vraagt om meer volume waardoor iets anders verzuipt, vervolgens vraag je weer om meer volume en zo stapelt het één zich bovenop het ander waardoor het totaalvolume en dus de kans op de brei toeneemt.
Juist, precies dit bedoel ik.

Ik heb tegenwoordig steeds minder op mijn in ears. Vroeger had ik er ook toms op, maar van mezelf heb ik alleen nog maar kick. Minder is echt een stuk beter, en ik kan het volume veeeel lager houden.

Zonder in ears heb ik eigenlijk alleen kick en gitaar, en heeeeel soms ook wat bas op m'n monitor. De zang is voor mij nooit heel belangrijk en hoor ik vanaf de voorkant meestal wel.

Ik heb laatst ook nog een show voor driekwart zonder monitoren gespeeld, ze deden het niet. Gelukkig ken ik de nummers en heb ik het niet per definitie nodig. Dat is misschien dan ook wel een goede tip, leer de nummers dermate goed dat je niet per se een super monitorgeluid nodig hebt.

Joris

Misschien kan de topictitel beter in Monitorgeluid oid worden veranderd.

Jazz

Zoiets ?
There is no music without jazz

Joris

Hoezo staat dit trouwens in E drums, of speel je op een elektronische kit?

Jazz

There is no music without jazz

Jazz

Ach verdraaid

Ik geloof dat mijn volledige berichten niet meer doorkomen ?
There is no music without jazz

Technobeat


Sorry , foutje mijnerzijds O+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Ik hoop dat t beter gaat lopen met de in-ears.
Ik help het je hopen, maar ben er bang voor. Een slechte monitor mix via speakers of via in-ear blijft een slechte mix en dan helpen de in-ears dus niks. Je kunt dan beter bij het begin beginnen en eerst zorgen voor een goede mix. Waar die uit komt is dan bijzaak.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Jazz

Ja, maar als al bij 4-5 optredens met professionele geluidsman er niemand is die er last van heeft en ik hoor alleen maar bastonen/trillingen.
Ik denk niet dat n niet goed ingestelde monitor daat de oorzaak van is.
Ik hoop met de aangepaste in ears dat t geluid wat "egaler" binnenkomt. Van mij part voor 70-80%. Nu hoor ik nauwelijks nog wat van mijn bandleden  en dat is nogal inspannend drummen en volgens mij is dat in de loop der tijd toegenomen.
Over 2 1/2 week kan ik ze ophalen en hoop dat t werkt of grotendeels.
There is no music without jazz

Omhoog