E-Cymbals poetsen

Gestart door 67Deadman, sep 12, 2017, 09:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Mijn Yamaha bekkens moeten eigenlijk weer een beetje opgefrist worden.



Er zat een witte waas omheen en in de nerven (aan de uiteinden) van de bekken zat nog vuil opgehoopt. Denk dat iemand het met autopoets wilde schoonmaken maar dat werkt niet.
Maar die laag is eraf maar nu zien ik ergens op een Yamaha forum dat 303® Aerospace Protectant nogal geliefd is met schoonmaken. Iemand ervaring hiermee of misschien met andere middelen ?
 

kaboemba

Jij gaat blij worden !!!!!

Bij mij werden ze weer perfect na behandeling met teflonspray, voor het smeren van de ketting.
Ik heb gewoon de oranje spruitflesjes van de lidl of aldi gebruikt.
Insmeren uit poetsen.
Ziet er uit als nieuw !!!!!!

67Deadman

Gewoon WD 40 eroverheen spuiten ?  Geeft geen andere vlekken of wat dan ook ?

kaboemba

WD40 zal ook helpen denk ik, maar bij mij was het teflonspray, gaf geen vlekken en echt als nieuw.

drfill

teflon spray of siliconen spray  van de fietsenmaker, heb ik ook vaak gedaan ..  uitpoetsen met katoenen theedoek of zo..
wd-40 zitten meer andere smeermiddelen in ..  (zou ik niet doen..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Top, ga eens kijken of ik het nog ergens in de garage heb staan anders maar een busje teflon/siliconen spray halen.

67Deadman

Ik denk dat dit ook wel zou werken. Op zelfde basis.




drfill

yep..  siliconen werkt ook prima op banden idd.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

Oelalaaa, dat werkt goed.

Van :




Naar :


Technobeat

#9
sep 12, 2017, 21:19 Last Edit: sep 12, 2017, 21:23 by Technobeat
Mooi resultaat Deadman , nu zie ik dat jij rubberen pads hebt maar vraag mij af of er bij gebruik van smetteloze witte meshheads er geen zwarte plekken ( residu ) ontstaat d.m.v. cymbal / hihat - drumstokken - meshhead routing ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Goeie vraag Technobeat maar ik zal het antwoord niet kunnen geven daar ik geen meshheads meer heb.
Heb straks alleen nog maar de witte siliconen pads van Yamaha waarvan ik ook nog niet weet hoe die er op gaan reageren.  We zullen het over een paar dagen zien

kaboemba

Bij mij merk ik er niks van, pads lijken niet sneller smerig te worden dan normaal.

drfill

als je goed droog poetst,  zie je niks op mesh..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Oetgrunn

Rubber pads maak ik schoon met van die interieurdoekjes voor de auto (gaan ze niet van glimmen en je hoeft het niet uit te poetsen), krijg je soms bij de wasserette maar zijn ook te koop in een grotere verpakking. Meshheads even eraf halen en onder de kraan met water en zeep en dan goed laten drogen.

Jazz

Als jullie de rest van t huis ook zo fanatiek poetsen.......................
There is no music without jazz

kaboemba

Als ik meshhead ga schoonmaken wordt ik bassist !!!!!!!!!!!!!!

Ik poets sowieso nooit mijn drumstel, heb alleen die pads gepoetst toen ik de tweedehands slecht binnen kreeg.

Technobeat

#16
sep 14, 2017, 18:25 Last Edit: sep 14, 2017, 18:29 by Technobeat
Als jullie de rest van t huis ook zo fanatiek poetsen.......................
Euh ... first things first ;) , ik vind het altijd lekker om achter een schoon drumstel te zitten en te bespelen , vandaar dat ik altijd elke 14 dagen met een frisse stofdoek de complete set te lijf ga :)  .
En met deze regelmaat ben je binnen een half uurtje klaar .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Mijn Yamaha bekkens moeten eigenlijk weer een beetje opgefrist worden.
(     )
 dat 303® Aerospace Protectant nogal geliefd is met schoonmaken. Iemand ervaring hiermee of misschien met andere middelen ?
Aerospace Protect werkt zeer goed naar ik vernomen heb; Onderstaande filmpje toont overigens Dr Keddo. Afijn er zijn meer middelen; ikzelf gebruikt van die  vochtige huishoud doekjes

stefan

Als jullie de rest van t huis ook zo fanatiek poetsen.......................
Post van het jaar wat mij betreft! Briljant...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Ed_bass

Tja mij boeit het eerlijk gezegd niet heel veel hoe die pads / cymbals er uit zien.
Op dat donkergrijze / zwarte rubber zie je vrij snel stickmarks.
Maar goed om te weten hoe je ze weer spic & span schoon krijgt.
TD-11KV + GoEdrum HH

Omhoog