Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

De Bax prijs zit op 1548, maar dat is weer een nieuwere versie. 60% daarvan is 930 euro. Zo kom ik ook op de 900 euro :)  Kit ziet er goed uit, geen grote krassen, eigenlijk als nieuw.

RemcoVH

Weet iemand misschien wat deze set nog waard is? Heb gezocht maar zonder succes.

https://photos.app.goo.gl/gN4ju4NVq4O6e0xd2

Alvast bedankt,
Remco :D

Technobeat


Mooie vintage Yamaha kit Remco , worden de bekkens meegeleverd ?

Grove schatting : 250,= euro zonder en 375,= met bekkens ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Probeer eens te zoeken op Rock tour Custom en YD5000 of 7000 (kan even niet zien welke van de twee het is)

Gegarandeerde hits. Ik denk dat als je delen los verkoopt en wat geduld hebt, je wel meer dan 250,- kan vangen.

Mooie instrumenten.

RemcoVH

#1104
nov 04, 2017, 08:57 Last Edit: nov 04, 2017, 09:02 by RemcoVH
Probeer eens te zoeken op Rock tour Custom en YD5000 of 7000 (kan even niet zien welke van de twee het is)

Gegarandeerde hits. Ik denk dat als je delen los verkoopt en wat geduld hebt, je wel meer dan 250,- kan vangen.

Mooie instrumenten.
Top, dankjewel. Kan ik weer verder met zoeken.

RemcoVH

Mooie vintage Yamaha kit Remco , worden de bekkens meegeleverd ?

Grove schatting : 250,= euro zonder en 375,= met bekkens ?
Ja bekkens zitten er dan ook bij, maar hou hem denk ik zelf, heb er namelijk zelf 500 (tweedehands) aan uitgeven.

Bedankt

Technobeat


Wat Musiqman al opperde , losse verkoop leverd meer op dan alles in één .
Dat geld dus ook voor de cymbals :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Je bekkenset is hartsikke leuk, 250,- is daarvoor helemaal geen gekke prijs.
Je drumset zelf is een beetje mix and match maar het is een uitgebreide set, goed merk, 250 is ook helemaal niet gek..ik zie niet in waarom je er geen 500,- voor zou kunnen vragen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Ik denk eigenlijk nog wel meer. De Rock tour custom is een prima drumset, toch wel een stuk boven de instappers klasse als ik me niet vergis.
Zeker met zo'n uitgebreide kit zou ik er makkelijk 750 - 900 voor durven te vragen.
Verkoop je het rack ook?
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drumslet

Tussen vragen en ontvangen zit altijd nog een groot gat... helemaal tegenwoordig op MP...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

RemcoVH

#1110
nov 10, 2017, 00:13 Last Edit: nov 10, 2017, 00:19 by RemcoVH
Ik denk eigenlijk nog wel meer. De Rock tour custom is een prima drumset, toch wel een stuk boven de instappers klasse als ik me niet vergis.
Zeker met zo'n uitgebreide kit zou ik er makkelijk 750 - 900 voor durven te vragen.
Verkoop je het rack ook?
Jep, rack zit er ook bij (Pearl) , Maar is wel aangepast met een ingebouwde microfoonaansluiting.

Panda-Beer

Ik ben van plan wat plaats te gaan maken voor iets anders..

Wat zou ik hier nog voor kunnen vangen?

Meinl Byzance 21" Dark Ride
Meinl Byzance 14" Dry Hi-Hat (GEEN EXTRA DRY)
Meinl Byzance 18" Thin Crash
Meinl Byzance 16" Medium Thin Crash

Alllemaal in goede staat!
Tevens ook een beetje een interessepeiling :+
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hammar

60% van de nieuwprijs ongeveer...

kaboemba

Dromer !
60% van de nieuw prijs wordt vaak als vraagprijs gebruikt, maar moeilijk te krijgen.
Heb zelf wat meinl bekkens te koop staan en die zijn zelfs compleet nieuw.
Nou 50% wordt al een probleem.

Hammar

Wat snap je niet van het woord 'ongeveer'....

Poel86

Nadat het drummen 2 jaren op een zacht pitje heeft gestaan is de gekte weer helemaal teruggekeerd!
Ook tijd om een mooie nieuwe kit te gaan zoeken. Ik heb nog 2 sets staan en ben van plan om deze te gaan verkopen om van de opbrengst een nieuwe te kopen. Echter heb ik geen idee wat deze op dit moment nog waard zijn:

Set 1
Tama Superstar uit de beginjaren 80.
6 delige set (excl snare) en inclusief alle hardware.

Set 2
Tama Superstar CAF (ong 10 jaar oud).
5 delige set excl hardware.


Heeft een van jullie een idee wat de waarde van deze sets tegenwoordig is?

Paul

Heb je foto's erbij? Meer details over de maten?

Begin jaren '80 was de Superstar de hoogste serie van Tama. In tegenstelling tot de huidige middenklasse Superstar. Die oude Superstar sets zijn heel mooi vind ik zelf (ik speel op een Superstar bebop-set uit 1978).
De Spartan hardware is niet meer zo gangbaar omdat het overdreven lomp en zwaar is, maar soms tref je een verzamelaar die op zoek is naar de hardware, of zelfs een helemaal originele kit.

Afhankelijk van de staat en maten kan die Superstar nog een leuke duit opleveren, ruwe schatting 1200€. Ter vergelijk, ik heb een paar jaar geleden 900€ betaald voor mijn 4-delige Superstar (3-delige bebop set met een 13" van een later jaartal erbij).

Maar, mijn vraag zou zijn waarom je niet weer met die Superstar de draad oppakt? Je hebt al een top set in handen!

Poel86

Helaas heb ik (nog) geen foto's beschikbaar.

De maten zijn 22x14? bass, 10 - 12 - 13 - 14 toms - 14 floortom.

Ik ben zelf opzoek naar een kleiner Jazz setje. Omdat het zo'n oude set is vind ik het zonde dat er niet op gespeeld wordt..

Henk0210

Aangezien ik deze als inruil aanbod heb gekregen: Wat zou een Pearl Marvin Smitthy Smith copper 14x4 snare ongeveer waard zijn? Op Reverb zie ik prijzen tussen de 2 a 300,- euro, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd nogal veel. Zat zelf te denken aan zo´n 150, misschien wat meer. Is dat redelijk?
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Jazz

#1119
aug 29, 2018, 14:13 Last Edit: aug 29, 2018, 14:15 by Jazz
Ik hoop dat de foto's zichtbaar zijn. Ik probeer mn drumstel te verkopen en heb 3 vragen,
Zijn de afbeeldingen duidelijk genoeg en hoeveel kan ik voor dit alles vragen ? Ben echt n twijfelkont wat dit betreft. Willen jullie eens meekijken?
        Omschrijving:
Drumstel is heel weinig gebruikt. Ziet er ook mooi uit, geen beschadigingen.
Snare heeft nieuw vel. Is 14 inch
Toms - 10-12-14 inch
Bas - 20 inch
Crashes - Amedia Ahmet legend 14 inch
Amedia Numan 16 inch
Ride - Zildjian medium ride 51cm - 20 inch
Hi-hat 2 zildjian 14 inch Erbij zitten stagg en paiste 14 inch

(De foto's zijn trouwens in de garage gemaakt. Geen ruimte verder.)
Incl. Hardware , sonor kruk, bekkentas merk Boston zgan. en nog wat spulletjes
Alles onbeschadigd.








There is no music without jazz

kaboemba

Het is nauwelijks te zeggen wat iets waard is op het moment, er is veel aanbod en sommige dingen staan lang te koop.
Vaak wordt ongeveer 60% van de nieuw prijs als uitgangspunt genomen, maar ik betwijfel of die gehaald wordt.

Jazz

Zou t handiger zijn om de cymbals apart te verkopen of haalt dat niets uit ?
There is no music without jazz

Stokmans

Wellicht, maar het kan deze set mooi compleet maken.

Ik zou wel foto's van de bekkens er bij doen, en neem een tom mee naar buiten en maak een foto waar de kleur heel duidelijk op staat.

drfill

#1123
aug 30, 2018, 09:08 Last Edit: aug 30, 2018, 09:32 by drfill
het zijn hand gehamerde cymbals,  klinken goed bij elkaar ?  dan is het ook wat waard als 'set'
los verkopen kan ook, maar vaak is iets niet na 1 advertentie verkocht,  dus dat kan meer administratief
werk worden  (met herplaatsen)   snare is black chrome over staal,  is ook wel apart ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

en neem een tom mee naar buiten.......
Maar zet hem dan niet op de stenen want dan wordt Technobeat boos......:+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog