Stop met oefenen rudiments tot dat ........

Gestart door Technobeat, jul 14, 2018, 18:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Een waarheid als een koe , zonder goede stickbeheersing wordt het niets .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#1
jul 15, 2018, 10:32 Last Edit: jul 15, 2018, 10:34 by drfill
dat is hetzelfde als zeggen tegen een aannemer "je mag nog wel timmeren, maar niet meer zagen"
sommige rudiments kunnen je juist helpen met stickvoering, en 'switchen' tussen singles/ doubles..


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Wat hij zegt is..start met rudiment 1 en ga dan naar nummer 2 en dan naar 3  etc..
Er is geen enkele docent die dat anders doet in tegenstelling tot wat hij beweert..maar dat zie je wel vaker als er wat te 'verkopen' valt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

wat hij ook zegt (zie plaatje)  STOP practicing rudiments, practice this instead..  maw filmpje :
"als je 'slecht' bent in rudiments (of ze niet kan controleren) dan ligt dat aan je slagtechniek" ..
helemaal niet waar ..  je moet beide oefenen .. slagtechniek en rudiments ..
en dan ook nog eens dynamiek (accenten)   .. het is niet zwart/wit ..  het is 'en' 'en'   je kunt dit 'liken' of niet.. 
dat 'triplet' pattern (3.18) zijn inverted doubles, die je inderdaad kunnen helpen met double strokes..
net als een inverted paradiddle RLLR LRRL   als je moeite hebt met paradiddles ..
net als six stroke rolls je kunnen helpen met double rolls ..   en wat zijn dit ?   > rudiments
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Wat hij zegt is..start met rudiment 1 en ga dan naar nummer 2 en dan naar 3  etc..
Er is geen enkele docent die dat anders doet in tegenstelling tot wat hij beweert..maar dat zie je wel vaker als er wat te 'verkopen' valt.
Inderdaad, 6 minuten om uit te leggen dat je je stokken goed vast moet houden (en 3 minuten voordat hij überhaupt uitlegt wat hij gaat laten zien).

Het valt me sowieso op in veel van dit soort YouTube video's dat mensen matige communicatievaardigheden hebben. Een klein onderwerp waar 5-10 minuten over wordt volgepraat, veelal omdat het verhaal en de boodschap slecht zijn voorbereid. Bij deze bijvoorbeeld lijkt het alsof hij, ondanks de cuts, bij de meeste zinnen halverwege nog aan het bedenken is waar hij naartoe wilt. Waarschijnlijk doen mensen dat met de gedachte "het moet lekker spontaan zijn", maar vervolgens raakt de essentie ondergesneeuwd.

Harre

Het valt me sowieso op in veel van dit soort YouTube video's dat mensen matige communicatievaardigheden hebben. Een klein onderwerp waar 5-10 minuten over wordt volgepraat, veelal omdat het verhaal en de boodschap slecht zijn voorbereid. Bij deze bijvoorbeeld lijkt het alsof hij, ondanks de cuts, bij de meeste zinnen halverwege nog aan het bedenken is waar hij naartoe wilt. Waarschijnlijk doen mensen dat met de gedachte "het moet lekker spontaan zijn", maar vervolgens raakt de essentie ondergesneeuwd.
En exact dáár zit het verschil tussen een drummer een iemand die les kan geven. Die kan het namelijk wél duidelijk overbrengen en ik vind RJ daarin persoonlijk een goed voorbeeld. Dit is overigens op alle gebieden zo, want heel veel mensen kunnen auto rijden maar niet iedereen heeft de kennis en kunde om rij-instructeur te zijn. De meeste mensen kunnen (vrij) goed Nederlands, maar als leraar het vak Nederlands voor de klas geven is toch echt weer een ander ding en zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

De meeste mensen kunnen kennen (vrij) goed Nederlands
Sorry, ik kon het niet laten  ;)

Maar je maakt een goed punt, beschikken over pedagogische kwaliteiten is (ook) een talent.

paulus53

Sorry, ik kon het niet laten  ;)

Maar je maakt een goed punt, beschikken over pedagogische kwaliteiten is (ook) een talent.
Nope ...hij bedoelt ''kunnen'' want ik ga er vanuit dat hij bedoelt spreken en niet dat ze met de taal vertrouwd zijn :).

Maar lekker belangrijk voor een drummer  ;)

Omhoog