ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Nondeknetter....../wat n mooie set
 Proficiat !
There is no music without jazz

chico

Ga je die drums ombouwen  naar edrums of acoustisch gebruiken kaboemba?

kaboemba

Nee, nee die ga ik niet ombouwen.
De sonor safari die ik had/heb te koop komt is weer terug gebouwd naar akoestisch voor de verkoop.
Ik had ook nog een kirchhoff en die heb ik nu omgebouwd naar e-kit, heb een roland KT-10 gekocht als bass drum trigger, dus de bass niet omgebouwd.
Als ik klein wil meenemen laat ik de akoestische bass thuis en moet het mooi zijn op het podium gaat die mee met gewoon de roland er achter.

Maandag de hele zooi uitproberen op de oefen avond.

O en ik heb nog wat roland pads gekocht om te gebruiken met de nieuwe TM-6 pro, dat is voornamelijk voor percussie en samples en misschien dat ik nog de toms over de tm06 gooi maar gezien het kwaliteits verschil in geluiden van de ad5 en de tm-6 is die kans klein.

Ik heb nu wel bijna mijn droom sets in akoestisch en e-drums, nu alleen nog een lading atv cymbals, maar daarvoor wacht ik mijn kans af.

Als ik er aan denk maak ik maandag een paar foto van de ekit

Technobeat


Wow , super mooie set die Odery Kaboemba , toffe aankoop hoor *O*  .

Veel drumplezier er mee gewenst :w  !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

misschien hadden sommigen het al gezien.. maar ATV heeft iets nieuws verzonnen, een 'effect' cymbal
(net echt)  je kunt hier natuurlijk geen ride sample aan hangen (want geen gezicht : p)
ook hebben ze het eventueel 'deuken' van e-cymbals met 50% verminderd  ; )
volgende word een plastic snarenmat voor onder snare 'voor het realiteits gevoel'
https://www.facebook.com/atvcorporation/videos/186218995638255/


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Goed om te zien dat ze verder gaan, alleen helaas totaal geen nieuws meer of de uitbreidings module.
En wanneer worden die bekkens goedkoper, ik wil ze, ik wil ze, ik wil ze !!!!!

Robert-Jan

Ik twijfel nu of dit of de hand hammered ketel van drumtec het meest zinloze produkt van 2018 is.... close one..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Weet iemand of de AD5 met de roland FD9 hihat controller werkt.

animal

En weer iemand met veel minder geld, maar mooie spullen  :Y


ddrsonor

... wel vaker fragmenten van deze gast gezien....... ik denk dat "veel minder geld" in zijn geval... heel erg mee valt....... :)

Hammar

Dit zou zomaar mijn set kunnen zijn.....pfff.
Lignum verkopen dan maar...???

animal

Dit zou zomaar mijn set kunnen zijn.....pfff.
Lignum verkopen dan maar...???
Niet zo'n heel vreemde gedachte. Ik bespeur bij mezelf dat ik steeds meer elektronisch ga drummen, ook bij band-repetities doet de 'elektronica' steeds meer z'n intrede.

drfill

alleen als je niet meer acoustisch kunt drummen ergens..  zou ik acoustisch verkopen..
die atv cymbals zou ik ook wel willen, maar dat drumstel bouw je voor de 1/2 prijs zelf ..
als ik niet meer acoustisch zou kunnen drummen,  moet ik ook wel een mimic kopen..
(omdat ik zo'n zeurpiet ben, over geluid..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

alleen als je niet meer acoustisch kunt drummen ergens..  zou ik acoustisch verkopen..
die atv cymbals zou ik ook wel willen, maar dat drumstel bouw je voor de 1/2 prijs zelf ..
als ik niet meer acoustisch zou kunnen drummen,  moet ik ook wel een mimic kopen..
(omdat ik zo'n zeurpiet ben, over geluid..)
Nee oké, maar denk ook eens aan je gehoor. E-drummen is dan een stuk vriendelijker denk ik.

Dreamdrummer

Heb ook wel eens zitten denken om alleen maar elektrisch te gaan drummen.
Heeft veel voordelen, ook zeker live, zowel op grote en kleine podia.

Toch heb ik nog op geen enkele E-kit het 100% speelgevoel van een A-kit ervaren.

En dat vind ik toch wel een dingetje...
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

mee eens.. als ik 2 uur acoustisch gedrumd heb, heb ik een gevoel van 'ik heb gedrumd'
dit heb ik op mijn e-kit niet,  ook het speelgevoel en de 'feedback' van alles..
toms, snare, cymbals, hh, bassdrum..  het geluid..  heb ik op mijn e-kit niet..
nou kan een acoustisch drumstel ook als 'karton' klinken..  maar als het 'goed' klinkt allemaal ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#666
nov 02, 2018, 14:00 Last Edit: nov 02, 2018, 14:02 by animal
Ik herken het gevoel dat hierboven wordt beschreven, ik heb een e-kit dan ook tot zo'n 2 jaar geleden hoofdzakelijk als 'apart' instrument gezien, dus niet als vervanger van een a-kit.
Ik heb meer dan 10 jaar een ddrum 4se gehad, qua sound prima, maar qua speelgevoel (en ook looks) niet echt een a-kit.
Heb er uiteindelijk meer jaren niet dan wel op gespeeld, ik durfde/wilde er ook niet mee optreden in een soul-band.

Maar sinds ik een volledige ATV-kit + module heb, merk ik dat die kit zeker een a-kit qua speelgevoel heel dicht benadert.
Het gemak van het (goed) uitversterken en het lagere volume op een podium gaan daarmee een steeds grotere rol spelen in het maken van de afweging e-kit of a-kit.   

Dreamdrummer

Het gemak van het (goed) uitversterken en het lagere volume op een podium gaan daarmee een steeds grotere rol spelen in het maken van de afweging e-kit of a-kit.   
Dit is absoluut een dik pluspunt. Ik heb de laatste paar jaar bijna alleen maar met mn e-kit live gespeeld. Heel de band speelde in-ear dus we hadden bijna geen podiumgeluid. Dat was zowel in het theater als in een kroeg een enorme verademing voor het publiek.
Ik speelde dan met EZdrummer software, dus de samples klonken ook gewoon écht goed.

Toch blijft een persoonlijk punt wel het speelgevoel en ook de beleving.
Mijn kit heeft dan wel de looks van een A-kit en speelde voor zo'n 80-90% ook zo.

En toch kon het niet tippen aan een echte A-kit.

Wellicht dat de ATV kit voor 90-95% als een A-kit speelt, maar dan nog sla je weer op rubber en mesh... (beleving)

Affijn, het had destijds (veel) meer voor- dan nadelen dus ging ik een tijd elektrisch :-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

kaboemba

|Morgen avond weer live met de e-kit, akles wat gezegd wordt is waar.
Nee het is niet 100% een a-kit in dynamiek en gevoel.
Maar het is ozo lekker rustig op het podium, nu die fucking gitaristen nog aan de kemper profiler.
Bas via DI op mizer, zang draadloos, behringer iem setjes en behringer mixer tja veel digitaal maar het gemak is wel heel groot.

Van de week bij het oefenen uiteraard de nieuwe odery a-kit mee gehad en het is heerlijk, maar de oren de OREN.
En dan probeer ik veel de doppen in te houden, maar omdat ik ook zing wil ik ze nog wel eens uit doen, en omdat de beleving dan toch net even anders is.
Maar ik merk het, zodra het akoestisch is gaat het live en met oefenen opeens weer een stuk harder.

Overigens vind ik het direct kunnen inpluggen op de mixer en het feit dat de behringer alles kan opslaan echt wel ideaal hoor.

animal

#669
nov 02, 2018, 16:34 Last Edit: nov 02, 2018, 16:38 by animal
Nee het is niet 100% een a-kit in dynamiek en gevoel.
Sinds ik drum-tec real feel mesh heads gebruik heb ik dat verschil in speelgevoel eigenlijk niet meer (en dan ben nog wel klassiek geschoold -snare, pauken -).
Tegenwoordig hoef ik niet meer te wennen als ik overstap van a naar e en terug, terwijl dat vroeger zeker wel het geval was.
De enige/grote verschillen die nog zeker wel aanwezig zijn, zijn het wel/niet kunnen creëren van een (meer) eigen sound, (aparte) sound mogelijkheden die uit wel uit een akoestische trommel zijn te halen, spelen met brushes (hoewel geloof ik al wel op een enkele e-kit mogelijk -pearl e-merge-).

Oh ja, wat ik wel jammer vind is dat de drum-technische kant van het spel er minder toe doet, uit een e-kit kan iedereen een goede sound halen, bij een a-kit maakt het ontberen dan wel beschikken over een adequate drum-techniek echt een groot verschil.
Hoe goed een a-kit ook klinkt/is, met een slechte drum-techniek komt deze niet tot z'n recht.

Jazz

" Oh ja, wat ik wel jammer vind is dat de drum-technische kant van het spel er minder toe doet, uit een e-kit kan iedereen een goede sound halen, bij een a-kit maakt het ontberen dan wel beschikken over een adequate drum-techniek echt een groot verschil.
Hoe goed een a-kit ook klinkt/is, met een slechte drum-techniek komt deze niet tot z'n recht."

Hier ben ik t helemaal mee eens. Het is veel makkelijker om met alle mogelijkheden op n e-drum te spelen dan met gevoel en techniek op n a-drum.
There is no music without jazz

Nijlpaard

Van de week bij het oefenen uiteraard de nieuwe odery a-kit mee gehad en het is heerlijk, maar de oren de OREN.
En dan probeer ik veel de doppen in te houden, maar omdat ik ook zing wil ik ze nog wel eens uit doen, en omdat de beleving dan toch net even anders is.
Heb in de oefenruimte het drumstel uitversterkt en via onze 32 kanaals mixer lopen. Zowel drums, als zang en bas krijg ik met mijn el cheapo fisher amp over mijn inears binnen. Goede mix, duidelijke zang en mijn oren zijn beschermd.
El cheapo Tascam recorder aan het mengpaneel verbonden. Kan ik op elk gewenst moment aanzetten om de boel op te nemen. 
En mijn delite klinkt toch het beste met de Remo fiberstrokes die er nu op liggen. Welke sounds een drummodule ook tot zijn beschikking heeft.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

En weer iemand met veel minder geld, maar mooie spullen  :Y
Idd , wat ddrsonor al schreef , deze man eet 'smorgens zéker geen droge boterham :N  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Jullie lezen slecht  ;) , ik schrijf toch niet dat ie nu arm is of bijna geen geld meer heeft. :N

Ja,ja, wat ik schrijf lijkt wel op de bekende uitdrukking.........

kaboemba

Ik probeer het morgen ook met een fisher in ear, versie waar de shaker aan kan.
In ear monitor op 1 kanaal, click op andere kanaal.
Shure in ears, die laten echt heel weinig door.

Ik blijf testen naar wat het best is maar ik heb nu alles aan een klein rek hangen en voor nu ziet het er prima uit.
Fisher aan het rek, drummodule aan het rek, alles bekkens aan het rek en de toms aan het rek.
Daarnaast nog ipad voor de mixer aan het rek en de in ear mixer van behringer er bij aan.

Past allemaal prima aan rek van ongeveer 120 cm met een zij balk van 50 cm.

Ik zal morgen foto's maken als ik er aan denk.

Omhoog