Triggers

Gestart door Jazz, okt 10, 2018, 11:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik heb n vraag;
Ik heb dus n roland kit, behalve de snare. Dit is n losstaande pearl-snare met ingebouwde trigger.
De aangesloten module is de atvad5.   Mijn vraag, de snare, hoort dat aangesloten zijn op t atv model in de module en de rest op t roland model in de module ?
Heeft roland z'n specifieke eigen triggers ?
Of maakt dat niet uit en omdat t een atv module is moet iedere pad op de atv model gezet worden ?
There is no music without jazz

drfill


je bedoeld trigger (pad) type ?
ligt aan de maat (inch) van je snare en of het een center trigger is, of rim..
stel het is een 13" snare met trigger in het midden ..
dan kun je ook 'drum-tec' als merk kiezen, en dan 'diabolo 13" ..
als hij 12" is, met midden trigger,  dan roland type pads (zou ik kiezen)
pd-125, of pd-128, voor 'zijkant trigger' kun je roland type RT kiezen..
als hij 14" is,  dit type van drum-tec staat er ook tussen (2x)

dit zijn allemaal 'preset' instellingen, met verschillende 'begin' waardes..
je moet dan ook weer de trigger wizard uitvoeren, en fine tunen..
als je eenmaal de juiste hebt gevonden (gewoon proberen) dan blijft het
(gelukkig) goed werken..   maar deze vinden is even 'gepiel' ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Duidelijker dan bijgaand filmpje kan ik het niet uitleggen, maar toch een kleine toelichting.

Voor de Roland pads moet je in de trigger-settings de type aanduiding van jouw Roland pad selecteren.
Voor de zelfbouw snare (=Pearl met ingebouwde trigger) moet je de Trigger Wizzard geheel doorlopen en/of een (willekeurig) model kiezen waarvan jij vindt dat de triggering goed is.


kaboemba

Precies, het is echte een kwestie van uitproberen (meerdere keren vaak).
En denk eraan dat het ook van belang is hoe je op de snare staat, ervaring is dat je bij het instellen toch anders slaat als tijdens daadwerkelijk spelen.

Jazz

Wat animal uitlegt is datgene wat ik bedoel. Ben niet tevreden met de sound van de snare.
Dan begint bij mij (pas) t kwartje te vallen hier niet te kiezen voor n roland pad maar wat anders uit te proberen. Bij t begrip "gewoon proberen" , straks doe ik zoiets en heb ik van alles ontregeld.
Maar goed, ik ga t een en ander uitproberen tot ik krijg wat ik wil horen. Met trigger wizard ben ik echt wel bezig geweest maar blijkbaar nog niet genoeg.
There is no music without jazz

kaboemba

Je kan niet alles ontregelen door de trigger wizard te gebruiken, ik bedoelde dus ook uitproberen in de trigger wizard.

Jazz

Heb t gedaan en de pads staan nu op yamaha model. Alles loopt echt prima en
Vooral m'n snare klinkt weer. Helemaal belangrijk.
Op andere merken, drum-tec, atv, ed. Klinkt t niet maar blijkbaar op yamaha wel.
Gisteren lang bezig  gweest met de snare en wizard instelling maar bleef irritant. En nu met de omschakeling naar t yamaha padmodel klinkt t zoals ik t wil hebben.
Ik weet niet of t logisch is wat ik doe ,but, for so far..........
There is no music without jazz

animal

Helemaal goed  :Y

Technobeat

#8
okt 10, 2018, 18:23 Last Edit: okt 10, 2018, 18:26 by Technobeat
Het maakt niet uit welke merk-settings je voor je pads gebruikt , ALS het maar goed klinkt is dat het belangrijkste .
Heb zelf ook een paar verschillende settings voor de Jobeky brug-triggers en de Triggera side-triggers , wel wat tijd kwijt geweest met de afstelling en instellingen but who cares ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Weer wat wijzer
Thanks guys
There is no music without jazz

Omhoog