Gewa G9

Gestart door Robert-Jan, okt 11, 2018, 12:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Laten we er een topic over maken..komt. Vast wel vol.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#1
okt 11, 2018, 15:06 Last Edit: okt 11, 2018, 18:06 by animal
En weg zijn m'n bijdragen van vandaag  :') .

Prijzen zijn bekend gemaakt (in dollars), voor een complete kit (ketels, cymbals, rack en module) $ 6000,- en alléén de module $ 2650,- .
De Gewa G9 komt eerst in Europa beschikbaar, daarna in overige werelddelen.

Mooie Gewa G9 website. :Y

drfill

#2
okt 11, 2018, 16:22 Last Edit: okt 11, 2018, 17:50 by drfill
heb toch nog wat 'slimme' vragen gesteld,  om de mimic mob een beetje op te schudden : p
en beet..  nu wachten op een update van Gewa  (op v-drums)
             
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#3
okt 11, 2018, 18:21 Last Edit: okt 11, 2018, 19:01 by Technobeat
+/- 2300,= Euro voor de G9 module , zo`n vermoeden had ik al en dan ga ik er gemakshalve van uit dat de samples op het zelfde kwaliteits-nivo ( zo niet nóg hoger ) liggen dan bij de Pearl Mimic Pro het geval is .
En dan doel ik ook op de kwaliteit van de cymbals ......
Dus laat maar komen die promo video`s  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Ik vrees dat de geluidskwaliteit niet gelijk gaat zijn aan de Pearl Mimic-pro, geluiden gaan dat we meer richting Roland moeten denken.

Technobeat

 -O-  , O , dat is minder , ik dacht dat de prijs van de module wat zou zeggen over de sample kwaliteit , maar een Roland TD-50 module zit ook op de 2500,= euro , dus dat zegt idd niets .

Beetje een deceptie dus , in de zin van teleurstelling , en dan had ik nog wel zo`n mooi 20 minuten durende video gevonden over de toch wel erg mooie G9 module :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik vrees kwa geluid nog helemaal niks, want zowel de mimic als de gewa heb ik nog niet gehoord.
Okee wat internet filmpjes maar je weet hoe betrouwbaar die zijn.

animal

#7
okt 11, 2018, 21:04 Last Edit: okt 11, 2018, 21:17 by animal
Ik vrees kwa geluid nog helemaal niks, want zowel de mimic als de gewa heb ik nog niet gehoord.
Ach, het 'wat niet weet, wat niet deert' leven, zalig zijn de onwetenden.   ;)

musiqman

Ik heb niet heel lang op de kits kunnen zitten op de Messe, maar het klonk goed en zag er natuurlijk met dank aan de Gewa/DW samenwerking op en top uit.

En beter (lees meer als een echte kit) klinken dan Roland is niet zo heel moeilijk vind ik zelf, zelfs (of juist misschien gezien de bombarie rond de release en prijs) met de TD-50. Goede kit, maar nog steeds niet waar andere merken al langer zijn.

Over de e-sounds/fx en het gebruikersgemak trouwens niks dan lof.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de Gewa kits.

drfill

#9
okt 12, 2018, 10:35 Last Edit: okt 12, 2018, 10:52 by drfill
laten we het neutraal bekijken .. ATV samples uit de soundstore, de grootste snare is 25 mB,
een ozone crash 25 mB.. kunnen deze nog beter, ja.. dus laten we ze verdubbelen 50 mB,
een 2box ride is 100 mB, een 2box tom is 150 mB (gemiddeld) en klinken zonder zwakke punten.
het grootst is natuurlijk de hihat laten we 400 mB hiervoor nemen, en een goede ride 300 mB.
als je dan een drumstel hebt met 22/10/12/14/16 toms, snare, ride, hh en 6 crash/ch,
dan kun je met 1800 mB dus boven ATV kwaliteit zitten en gelijk met 2box kwaliteit,
theoretisch .. want 'hoe' de samples klinken is het belangrijkst natuurlijk..
(Gewa G9 heeft 2 gB drumkit geheugen + 2 gB user sample geheugen)
vst grootte samples (1 gB hihat) is niet echt nodig om 'goede' sounds te hebben..  (mijn mening)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Kun je ook het vergelijk, qua specs, met de Pearl Mimic maken??

drfill

weet niet hoeveel 'werkgeheugen' mimic heeft..  maar op mijn computer heb ik maar 4 gB geheugen,
hier gaat 1 gB vanaf voor windows.. dan heb ik nog 3 gB over voor 'vst' werkgeheugen (superior 2
/ daw volledig geladen in geheugen)  en dat werkt prima..  (maar heb nu aD5/ 2box)
het mooiste zou zijn als Gewa de andere 2 gB ook unlocked voor multi-samples.. dan heb je 4 gig..
ik denk dat mimic meer geheugen heeft,   maar dan nog kunnen de sound samples 'tegenvallen'

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#12
jan 16, 2019, 19:16 Last Edit: jan 16, 2019, 19:23 by animal
 :(  Shit, ben ik net te laat  :(

https://www.bax-shop.nl/elektronisch-drumstel/gewa-dw-drums-g9-studio-5-5-delig-drumstel



Maar waarschijnlijk wel eind januari 2019 in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk verkrijgbaar.
Mensen die de hand kunnen leggen op het Duitse drumtijdschrift Drums&Percussion kunnen reeds meer te weten komen.

Jazz

Misschien hebben ze t niet eens gehad
There is no music without jazz

animal

Misschien hebben ze t niet eens gehad
Het was ook cynisch bedoeld  ;) , geweldige website van Bax .

animal

#15
jan 30, 2019, 19:55 Last Edit: jan 30, 2019, 20:03 by animal


Nog een lange weg te gaan en triggerkabels in een hoes/bag  8)7

Technobeat


Hij vind de sounds minder goed dan die van de Pearl Mimic , nog een lange weg te gaan idd :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Dat is niet het beste filmpje inderdaad. Het slordige spel komt de set niet ten goede, maar daarnaast vind ik het geluid heel kunstmatig - een beetje zoals een goedkoop potje aardbeienyoghurt wel naar aardbei smaakt, maar ook een duidelijk herkenbare kunstmatige bijsmaak heeft.

Toegegeven, ik ben niet zo thuis in de e-drums, maar ik heb nog weinig demo's van e-drums gehoord die echt de organische klank van een a-kit benaderen. Wat mij opvalt bij e-drums en met name bij dit filmpje, is dat elk geluid geïsoleerd is; een tom klinkt als één losse tom. Bij een akoestisch drumstel is dat niet, daar zorgt een tom onoverkomelijk voor resonantie in de andere ketels, bijvoorbeeld snarebuzz. Volgens mij zou een e-kit met die toevoeging veel natuurlijker als één geheel klinken. En het lijkt me ook dat men in een module van €2500 een simpel algoritme hiervoor kan inbouwen.

animal

#18
jan 31, 2019, 10:34 Last Edit: jan 31, 2019, 10:39 by animal
Dat van die 'snarebuzz' is een goede, Paul.
Voor zover mij bekend is er geen hardware drummodule waarin de hoeveelheid snarebuzz (bij het bespelen van bassdrum/toms/etc) kan worden ingeregeld (Vdrum Roland misschien??), terwijl dit bij VST-drums al behoorlijk gemeengoed is.

kaboemba

Nou bij mij dus wel, de mimic pro heeft dat.
Bij bepaalde frequenties hoor je de snarebuzz.

Robert-Jan

Kwestie van room mics lijkt me..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Kwestie van room mics lijkt me..
Hoe bedoel je? Dat zou alleen werken als de drums daadwerkelijk als geheel zijn opgenomen zoals Superior Drummer 3 (https://www.youtube.com/watch?v=sAc-1CbFQuI). Ik weet niet of dit bij de module die echte samples gebruiken ook is gedaan.

Het verklaart in ieder geval wel waarom ik de geluiden uit de VST's vaak veel natuurlijker en realistischer vind klinken.

Robert-Jan

De Mimic heeft dat met Slate toch?

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Nou bij mij dus wel, de mimic pro heeft dat.
Bij bepaalde frequenties hoor je de snarebuzz.
Klasse!!

kaboemba

De Mimic heeft dat met Slate toch?


Yep

Omhoog