Kickport FXport for snare and toms .

Gestart door Technobeat, apr 20, 2018, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

Voor de akoestische drummers zijn er al enige jaren van de firma Kickport de FXport voor snare en toms .
Zijn jullie er mee bekent en gebruikt iemand ze ook daadwerkelijk ?
En doen ze idd wat er in het promofilmpje wordt belooft ?
Een kickpoort in de bassdrum heb ik natuurlijk wel vaker gezien maar een kleine poort in het slagvel van de snare en toms niet , en je kunt ook nog een poort plaatsen in het ondervel , ben toch wel benieuwd of dit item het echt zoden aan de dijk zet :?  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Wat een slecht promofilmpje, ze hadden op z'n minst een vergelijking met en zonder zo'n poort kunnen laten horen, en iets van HD kwaliteit misschien.

drfill

apart.. heb een kickport en als je die uit bass haalt, maakt wel verschil in laag en attack ..
voor snare lijkt me niks ..  misschien voor grotere toms? (lijkt ook meer attack, met zo'n mini port)

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja goed idee...gaatjes maken in je vellen, stukjes plastic er in...wat kan er mis gaan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#4
apr 20, 2018, 22:40 Last Edit: apr 20, 2018, 23:39 by drfill
zat er net aan te denken .. wat gebeurd er als je je vel strakker zet, of met stemmen ..
en een drummer die er enthousiast over was, heeft ze later niet meer in z'n kit zitten..
- volgens die drummer blijft je vel heel, ook bij flinke spanning,  in toms klinkt het 'thuddy' , dus minder toon..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Als het echt zo'n goed idee is komen Evans, Remo en alle anderen binnenkort wel met vellen waar dit in zit.
Tot nu toe klinkt het verdomde slecht in de filmpjes.

hjs

Wel mooie plek voor je reserve stokken  *O*

baszuidwijk

Als ze 'm iets groter zouden maken, heb je een handige cupholder :+

Technobeat


Deze ' noviteit ' is er al sinds 2013 of iets dergelijks maar als ik de reacties zo lees mis je er niets aan als je ze niet in je akoestische setup opneemt :F  .

Hier nog iemand die een : Voor en Na installatie in een snare heeft gedaan , maar of het er nu echt beter op is geworden :?  .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

hoezo patent ?   inkorten met ijzerzaag.. beetje netjes vijlen en hop ..  1/10e van de prijs
https://www.watersportvoordeel.nl/kunststof-huiddoorvoer-met-slangtule.html?id=10845197
vind die (bassdrum) kickport trouwens heel erg duur geworden  (vooral bij bax : p)

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Harre

apart.. heb een kickport en als je die uit bass haalt, maakt wel verschil in laag en attack ..
voor snare lijkt me niks ..  misschien voor grotere toms? (lijkt ook meer attack, met zo'n mini port)

Hier klinkt inderdaad een behoorlijk verschil, maar wat je niet weet is of de EQ instellingen en dergelijke allemaal exact hetzelfde zijn. Daar heb ik namelijk m'n twijfels over...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Het is wel duidelijk dat de ' ring ' van de snare bijna helemaal verdwenen is door het gebruik van de FXport , dus geen moongel meer plakken .
Maar of ik het nu echt mooi vind staan al die gaten in de vellen :N  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

snares lijken ook meteen zo dood als een pier.. met moongel toch iets meer controle..
(misschien gootsteen stoppertje erin ?)   ik denk dat het ook bep. eigenschappen van je slagvel weghaald ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Kortom , leuk bedacht maar v.w.b. klanktechnisch resultaat geen aanrader .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Kortom , leuk bedacht maar v.w.b. klanktechnisch resultaat geen aanrader .
Precies... Goed plan! Doen we niks mee... :-p
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Paul

Ik vind vooral de uitspraak in het filmpje zo fantastisch: "The ports allow your drums to resonate more naturally". :F

De toon is een combinatie van de resonantie van de ketel en de vellen, een mooi samenspel van eigenfrequenties. Met een gat in het vel en een stuk plastic eraan, dempt het bovenvel alle resontantie van het ondervel en de ketel. Daardoor klinkt alles zo dood als een pier op de filmpjes.

Er is overigens een vel op de markt met gaatjes, de Evans HD Dry. Het doel van de gaatjes daar is wat de naam doet vermoeden: een gortdroge klank.

Omhoog