Wat oefen je momenteel?

Gestart door Black Page, dec 19, 2012, 16:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jor

@djska Zo doe ik het inderdaad nu ook, het afwisselen tussen singles, doubles en paradidlles. Probeer dit nu elke dag zo'n 10 a 15 minuten te doen. Ben benieuwd waar ik sta als ik dit 2 maanden vol kan houden.

Dit is trouwens ook een goede warmingup, zeker ook wat jij zegt om ook met je linker hand te beginnen.

HHBBXX

Dit boek was destijds groundbreaking. Mijn leraar liet me eerst uit de Dante D'Agostini boeken werken, die ik destijds zo gedateerd vond (nu kan ik ze juist wel weer waarderen). Op een gegeven moment gingen we verder in Funk Studies, kijk dat motiveerde me. Hoewel ik mijn drum-leraar van destijds weinig inspirerend vond, ben ik hem toch zeer dankbaar voor het in handen drukken van dat boek!
Ja, dat is inderdaad het andere boek dat ik bedoel Dante D'Agostini. Grappig dat jij die dus ook hebt gebruikt, tja, mijn leraar is ook geen 20 meer en in zijn begindagen is hij daar ook mee begonnen dus wel gedateerd misschien. Maar nog steeds erg bruikbaar! De rudiments oefen ik ook, die haal ik dan weer van een appje van Vic Firth.
Het grootste probleem dat ik heb is een gebrek aan tijd  :(  :'(
Stug doorgaan, dan kom ik er wel een keer  *D

Een valkuil is inderdaad wel dat ik niet te veel door elkaar moet doen en ook voldoende focus moet hebben om iets écht onder de knie te krijgen, of in de vingers liever nog.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

MoMotje

Vandaag ook begonnen met de 30 DD workout  :Y
Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

Otje

Succes Mo. Ik ben er el een tijdje mee bezig. Sommige oefeningen zijn echt lastig, anderen heb ik zo onder de knie. Voor de lastige oefeningen heb ik echt wel meer als 1 dag nodig om h'm te beheersen, dus of het in 30 dagen lukt, ik denk het niet. Maar dat vind ik niet erg. Tis wel een uitdaging. Overigens zijn de begeleidende video's op de site van de slagwerkkrant niet altijd even duidelijk; de dagelijkse oefeningen worden aan éen stuk aan elkaar 'gedrumt zonder onderbreking, dat maakt het lastig de verschillende oefeningen van elkaar te onderscheiden; je moet goed opletten (lees luisteren) om te horen waar de ene oefening eindigt en de andere begint.
Ook het niveau van  'beginner' naar 'prof' laat ik voor wat het is. Ik vind dat niet zó belangrijk; eerst maar is en goede uitvoering, "snelheid' vind ik niet zo belangrijk.

Jazz

Voor mij geld de snelheid ook niet. Ik probeer er uit te halen dat wat voor mij haalbaar is. Ik vind t ook niet erg om meerdere dagen met een stuk bezig te zijn. Des te groter is t goede gevoel als het wel loopt.
Sommige stukjes zijn voor mij te hoog gegrepen, daarvoor ben ik niet lang genoeg met drummen bezig. Geen punt.
Ik steek er zeker wat van op en daar doe ik het voor.
There is no music without jazz

MoMotje

Thanks Otje!
Je moet inderdaad erg goed luisteren naar de begeleidende video's.
Een goede uitvoering vind ik ook veel belangrijker dan snelheid. Snelheid komt later wel...
Pas als ik een oefening onder de knie heb, ga ik verder met de volgende, dus die 30 dagen zal ik dan ook zeker niet halen, but who cares! :P Als ik er maar van leer en er lol aan heb, da's het belangrijkste.

Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

Otje

Ik zat al wat 'vooruit' te kijken naar dag 28 & 29 v.d 30 donkere dagen work-out in de Slagwerkkrant. Kan ik alleen de begeleidende video niet vinden  van deze  twee dagen, ondanks dat er in het blad staat aangegeven  "Bekijk ook hier weer de video ( ) om duidelijk te zien wat je precies moet doen".
http://www.slagwerkkrant.nl/nieuws/artikel/15323/30-donkere-dagen-workout--alle-videos-en-meer

Technobeat


En na die 30 donkere dagen zie je het licht weer ...... :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Sinds kort speel ik in n groep en dat gaat wel lukken. Even wennen, met n cd meespelen is toch wat anders dan live spelen.
Ik weet dat ik pas n ruim jaar bezig ben, wel veel progressie heb geboekt maar ik merk
tijdens t spelen dat t best lastig is om t tempo vast te houden. Als je even niet oplet is t zo'n
golfbeweging. Zijn er specifieke oefeningen die ik zou kunnen gebruiken.
Ik snap ook wel dat ik heel weinig ervaring heb en dat er de aankomende tijd hierin wel
verbetering in gaat komen maar misschien is er iets wat ik kan gebruiken.
There is no music without jazz

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

havezet

Voor een paar euro heb je een goede metronoom (er zijn ook apps voor je smartphone). Ermee oefenen is wel oersaai maar o zo belangrijk.
Ook tijdens het spelen proberen mee te tellen....er moet een metronoom in je hoofd ontstaan en dat zul je alleen met hard oefenen op kunnen bouwen.

Jazz

Inderdaad, gebruik maken van de metronoom !
Daar denk ik dan weer niet aan he.
Ik heb er trouwens genoeg , overal op staan.
Daar ga ik maar eens flink gebruik van maken.
Bedankt

Hoe simpel kan t zijn he
There is no music without jazz

drfill

voor double strokes kun je gebruik maken van pols /vingers of drop/ catch
maar hier kun je ook 3 noten mee spelen  (had ik nog niet aan gedacht..)
vond dit filmpje wel interessant..  ik ben niet zo'n fan van push/ pull waar de fulcrum
'voor' je hand zit..  voor mijn idee zit dan de controle ook niet 'in' je hand..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

paulus53

waarom ben je beperkt als drummer , als je geen rudiments oefent maar wel nummers mee speelt?
Als je in een coverband speelt is het strak naspelen van die nummers toch belangrijker dan een paraddidle of een double?
Ben wel benieuwd wat ik mis.

Hoefnix

#89
mrt 04, 2018, 10:34 Last Edit: mrt 04, 2018, 10:37 by Hoefnix
Het ligt er ook aan wat je speelt. Als je gemiddeld genomen de "money-beat" speelt (boem-tak-boem-tak en de hihat eroverheen), dan heeft het weinig zin.
Techniek oefenen maakt wel dat je strakker gaat spelen, of je rudiments oefent of andere techniek oefeningen maakt niet uit.
Het komt er niet altijd van maar ik probeer iedere dag 10 minuten techniek oefeningen te doen.

Hier in het dorp is een drummer die alleen money-beat speelt met kneiterharde rimshots. Het publiek loopt er mee weg :). Ik vind het niks.

Speel je big band stukken, jazz of andere wat ingewikkelder stukken dan heb je er al gauw voordeel van ;)

Jazz

Ik heb er heel veel baat bij. Niet zozeer t strakke rudiment oefenen. Dat ben ik vrij snel zat.
Maar om dat om te zetten en er mee te gaan spelen , gebruik te maken van alle onderdelen van t drumstel. Op n gegeven moment loopt dat heerlijk vloeiend en klinkt dat wel lekker.
Het is n prima oefening en ik leer er steeds meer bij aan mogelijkheden.
Zelf hou ik niet zo van t strakke drummen. Wil er wel wat van mijzelf in kwijt. Ieder z'n ding he.
There is no music without jazz

kaboemba

Ik ben totaal niet van het oefenen, nooit geweest nooit gedaan. altijd maar mee spelen met muziek en in bands.
Maar wat vind ik mij zelf achteraf dom, ik speel lekker mee hoor en strak is het ook. Maar wat had ik graag meer techniek gehad en het door zettings vermogen om het bij te houden.

Nee het is niet alles, maar het geeft je volgens mij meer vrijheid, meer variatie eigenlijk van alles meer.
Na meer dan 35 jaar drummen pak ik dat niet makkelijk meer op, en heb er ook weinig tijd voor, maar als ik het wel doe dan merk dat direct.

Joris

Ben een maandje geleden begonnen met Dave Elitch z'n Getting out of your own way course. 

Ik zat er al een hele tijd aan te denken om het aan te schaffen maar het lijkt dan toch wel weer veel geld. Maar heb het vlak voor ik op tour ging toch maar gedaan.

Ben er toen niet per definitie elke dag mee bezig geweest maar heb er toch af en toe op een practice pad wel wat aan gewerkt.
Toen de Drum tech van de hoofdact niet meer kon werken omdat z'n rug stuk was heb ik dat een paar dagen overgenomen. In combinatie met een wat trage (maar goede) geluidsman een paar dagen lang Tim z'n kit soundchecken was uiteindelijk heel nuttig. Een kwartier lang keihard op snares en toms zitten meppen was uiteindelijk perfect om die grip net even goed te krijgen. Als je dat met een verkeerde grip doet krijg je er sowieso last van, wat ik in het verleden nog wel eens had na een avondje rimshots meppen.


Joris



Deze even vanaf 2:40 kijken dan krijg je een beetje een idee.

drfill

cool.. Dave Elitch is ook beinvloed door Frank Briggs en Gary Novak (Briggs had zelfs een drumsolo van Dave op
Frank's drumstel op z'n channel staan..  maar is nu gedelete.. - denk omdat Dave beter was.. lol)
aparte drummer met hele aparte phrasing..  en kan metal en jazz spelen..  (zijn er niet zo heel veel van..)
denk dat het het geld toch wel waard is..  die cursus..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

Ik heb de hele course aangeschaft maar voor mij was eigenlijk alleen het techniek gedeelte heel nuttig.

Ja moeilijk inschatten of zoiets voor iemand het geld waard is. Als je een uur bij hem les neemt ben je ook 100,- verder volgens mij, dus in dat geval is het sowieso wel een goede investering.

Mijn grip is tenminste nog nooit zo relaxed geweest als hij nu is.

Hammar

Niet veel, Geen band, geen uitdaging. Speel meer gitaar de laatste tijd.
Vind de dvd van Bennie Greb wel erg leuk om te zien. The art en sience of groove. Daar wil ik wel iets mee doen

Jazz

Ik ben wat zoekende. Net 2 optredens gehad, eind juni de volgende.
In de tussentijd wil wat nieuwe impulsen, nieuwe ideeen, nieuwe technieken.
There is no music without jazz

groovemaker

Wat ik iedereen dan kan aanraden; probeer een solo van je favoriete drummer uit te zoeken en na te spelen... Ik heb dat ook gedaan en er ongelooflijk veel van geleerd. Neem er wel goed de tijd voor, ik ben bijna een jaar mee bezig geweest en kan het nog niet exact kopiëren, maar dat is ook niet de bedoeling. Probeer het technisch voor mekaar te krijgen en maak er op gebied van frasering, dynamiek en timing je eigen versie van. Nogmaals, ik heb er ontzettend veel van geleerd...

If it's too Loud you're too old!

Otje

Ik probeer 'open handen te spelen'  Vergt nogal wat training (lees:uithoudingsvermogen) voor de linker hand en/of pols. Ben nu vooral bezig met de shuffel; De Bonham shuffle (wie kent h'n niet) , gaat vroeg of laat wel lukken denk ik , evenals de Lido shuffle van Boz Scags &  "Got 2 get U into my life" van E ,W &Fire,  De Rosanna shuffle moet ik de' muzzelmemory' open handed nog eigen maken. Ken iemand van jullie nog andere shuffle nummers ,liefst wat populair waarmee ik aan de slag kan ?

Omhoog