ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Oké , dat ik wat omrekenkosten moet betalen m.b.t. de wisselkoers en een beetje aan PayPal is mij duidelijk , maar 12 euro lijkt mij wat aan de ruime kant .
Nou ja het is niet het einde van de wereld maar ik vroeg het mij zo af .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

vlgs mij ligt t aan atv..   log maar ns in..  dan gaan de prijzen van 7 dollar naar 7 euro  ; )     prijzig voor ons europeanen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Je hebt gelijk drfill , het was me gisteravond helemaal niet opgevallen 8)7  , maar idd dollars worden euro`s .
Hoe het ook zij , ik kan de sounds er niet zelf voor maken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Heb t net eens opgezocht. Dikke winst voor ATV.
slimmerikken
There is no music without jazz

Hammar

:? Ik snap je reactie niet helemaal, is het een schande of vreemd dat ik nog geen extra sounds heb aangeschaft?  :?



Oh wacht even, dit gaat over jouw Pearl-allergie  :+
Nou nee, zoals je weet jaren op Pearl gespeeld. Meer jou Pearl fetisjisme :)

animal

Zegt me niks.












 8)

Technobeat

#431
feb 16, 2018, 20:43 Last Edit: feb 16, 2018, 20:46 by Technobeat
Wat ik wel merk met de aD5 is dat je bv. de bassdrum met beleid moet bespelen , kun je bij de Roland TD-9 module gewoon hard blijven stampen ( want het volume en de sound blijven gelijk ) zo niet bij de aD5 , als je te hard trapt hoor je een soort ' door dreun ' geluid net als in the real world :)  , leve de grote samples :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja, was mij ook al opgevallen. Maar wat rustiger trappen.

Ben zo blij met mijn kit
There is no music without jazz

kaboemba

Ik ben vandaag even bezig geweest met een compressor limiter gate, vind de sustain soms wat te vooral toms dreunen/gongen lang na over een speaker.
Met de limiter kan ik dat aardig in toom houden.
Weer een stapje beter dus.

animal

#434
feb 17, 2018, 13:52 Last Edit: feb 17, 2018, 21:23 by animal
Wat ik wel merk met de aD5 is dat je bv. de bassdrum met beleid moet bespelen , kun je bij de Roland TD-9 module gewoon hard blijven stampen ( want het volume en de sound blijven gelijk ) zo niet bij de aD5 , als je te hard trapt hoor je een soort ' door dreun ' geluid net als in the real world :)  , leve de grote samples :')  .
Was mij ook, opgevallen. Ik associeer het echter niet direct met de 'real world' (m.a.w. herken dit niet) en heb het 'verschijnsel' redelijk goed onder controle gekregen door de 'gevoeligheid' te verlagen.

@kaboemba
Wat jij beschrijft blijft geeft meteen de grote beperking aan van de aD5, te weinig separate outputs.
Het is namelijk niet alléén de speaker (een constante) die verantwoordelijk is voor het 'dreunen/gongen/naklinken' maar ook de akoestiek van een ruimte (een variabele) waarin bepaalde frequentiegebieden worden verstrekt c.q. verzwakt. Met EQ op een specifieke bron (1 tom, 1 snare etc.) is dat goed te 'herstellen', daarvoor heb je echter het liefst de mogelijkheid van seperate out's. 

Technobeat

Was mij ook, opgevallen. Ik associeer het echter direct met de 'real world' (m.a.w. herken dit niet) en heb het 'verschijnsel' redelijk goed onder controle gekregen door de 'gevoeligheid' te verlagen.

@kaboemba
Wat jij beschrijft blijft geeft meteen de grote beperking aan van de aD5, te weinig separate outputs , Met EQ op een specifieke bron (1 tom, 1 snare etc.) is dat goed te 'herstellen', daarvoor heb je echter het liefst de mogelijkheid van seperate out's.
Er komen in de loop van dit jaar losse boxen beschikbaar van ATV die deze ' tekortkoming ' op gaan lossen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Het houd echt niet op he............
There is no music without jazz

Technobeat


Voordeel is wel ..... je hoeft geen nieuwe module te kopen , alleen als je daar behoefte aan hebt , een aanvulling .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik speel altijd met elke module over 2 outputs en het is echt een sustain probleem.
Met de yamaha of roland had ik het ook alleen daar kan je meer instellen, effecten, demping toms enz.
Dit doe ik nu dus buiten de unit, effect is het zelfde.
Ik kan de sustain aanpassen, kiezen hoe snel het dicht geknepen wordt enz enz.
Het lijkt prima te werken, maandag bij oefen sessie echt testen, ik heb de toms en de bass op 1 kanaal en de rest op een ander kanaal. De compressor/gate/limiter heeft twee kanalen.

Nu moet ik zeggen dat ik van een redelijk strak geluid houd, minder dan vroeger maar nog steeds strak met niet te veel sustain.

Technobeat

Mee eens Kaboemba , sommige snares en toms zingen te lang na en het zou mooi zijn als je die kon beheersen .

Welk merk en type limiter  heb nu in gebruik ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Nu nog een dbx 166. had ik nog liggen.
Volgende week krijg ik een partij apparatuur binnen, moet dan kijken wat daar tussen zit.

Technobeat

#441
feb 23, 2018, 20:01 Last Edit: feb 23, 2018, 22:05 by Technobeat
Ondanks de super goede samples van de aD5 module mis ik soms de elektronische klinkende toms en andere special effects van mijn Roland TD-9 module .
Om dit gemis te compenseren heb ik besloten deze laatste module weer in mijn opstelling op te nemen .
Dus ik maak sinds kort gebruik van 2 modules die ik met en door elkaar kan gebruiken .
Door middel van 6.3mm jack stereo verloopblokjes welke op de kabels die uit de ketels komen worden aangesloten , kan ik de tom en bassdrum-jackpluggen van beide kabelbomen in klikken en zo een multifunctionele set bewerkstelligen .
Want :

- Wil ik volledig ' akoestisch ' spelen zet ik alleen de aD5 aan .
- Ga ik voor het elektronische geweld zet ik alleen de Roland TD-9 module aan .
- Ben ik in de hybrid mood kan ik uit beide modules mooie setjes samenstellen en daarmee aan de gang gaan :)  .



     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik mis t totaal niet.
Af en toe als n oefening wat saai is.
Maar prima toch. Fijn dat dat kan.
There is no music without jazz

animal

Leuk bedacht, ga het idee onthouden :Y

Jazz

Ik heb n enorme galm in mijn snare
Sound; classic '70.   Type : snare Mc Alloy,    S14x6
Ik heb t een en ander geprobeerd met de instellingen maar ik kan t niet verhelpen.
Iemand n idee hoe daar wat aan te doen ??
There is no music without jazz

animal

#445
feb 26, 2018, 23:34 Last Edit: feb 27, 2018, 01:18 by animal
Hoi Jazz, ik heb even gekeken/geluisterd en de door jou aangegeven Snare 'zingt' inderdaad, dit hoort echter zo, oftewel is juist kenmerkend voor dit type snare.
Ze hadden bij de opname van de snare(sound) de snare meer c.q. veel kunnen dempen, maar dat gaat ten koste van de karakteristiek van deze snaresound.
Hier is (dus) niets aan te veranderen, het is een kwestie van smaak, je houdt ervan of niet.

Ze hebben vandaag overigens een nieuwe bassdrum uitgebracht "LwMch5 Wool K22x14".

Jazz

Aha,
Ik vind de sound wel lekker maar ik had geen idee dat t zo galmt.
Dank je wel !
There is no music without jazz

Technobeat

Anders kijk en luister je even welke van de overige snares in het assortiment lekkerder matchen voor je gevoel bij de Classic ''70 , ik heb bij een paar kits de ( gratis ) Dw Maple 14x5 snare zitten , deze snare ' zingt ' nagenoeg niet en is universeel inzetbaar :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Heb meerdere sounds, gratis en gekocht.
Ik had niet in de gaten dat deze snare galmt dus dacht dat t niet goed was afgesteld.
Verder geen probleem. Er komen nog wel wat sounds bij. Is wel leuk om n kit samen te stellen.
Hoe loopt t bij jou ?
There is no music without jazz

Technobeat

Ik had niet in de gaten dat deze snare galmt dus dacht dat t niet goed was afgesteld.stellen.
Hoe loopt t bij jou ?
Dat is het makkelijke van de aD5 : Er vált niets in te stellen , de sounds zijn wat ze zijn en daar moet je het mee doen .

Anderzijds is het ook wel weer leuk om een snare wat te kunnen dempen en hem een beetje te pitchen en dat kan dan weer bij o.a. Roland modules .

Alles loopt hier qua drums goed , ik heb nog eens goed geluisterd naar de nieuwe koop kicksound in de store maar die Ludwig Wool is niet mijn soort kick , dit is er meer een voor Jazz muziek o.i.d. .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog