Ludwig Breakbeats: Wrap eraf halen en lakken?

Gestart door Mewa, okt 18, 2017, 22:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Welke kleur moeten beide hoops van de bassdrum krijgen?

Zwart
2 (20%)
Chrome
8 (80%)

Totaal aantal stemmen: 10

Omlaag

Mewa

Eerlijk is eerlijk: tegen mijn verwachting in begint dit er erg goed uit te zien!

Op die laatste foto van de floortom lijkt de draagrand ook versplinterd. Is dat in het echt ook zo?
Thnx!
Nee dat is gelukkig niet zo. Dat is schilderstape!

Mewa

Floortom is af!
https://imgur.com/a/vsflj

In februari ga ik de bass doen, hopelijk met een heatgun ipv fohn en als t project af is zal ik hier voor de geïnteresseerden nog een lijstje neer zetten met welke benodigdheden ik heb gebruikt en hoe ik het steeds aangepakt heb.

drfill

wel n project..   maar als 't af is ziet t er niet alleen goed uit, maar voelt 't ook goed
als je iets zelf gemaakt hebt.. (een acoustisch drumstel kan bij mij ook alleen maar 'hout finish' zijn,
ben wel bevooroordeeld, dus..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Keurig resultaat hoor , alsof het zo uit de fabriek komt :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mewa

Ennnnnnnn ik ben weer aan de slag gegaan met de bassdrum, het laatste onderdeel van dit project!
Dit keer heb ik een heatgun van iemand geleend, echt jammer dat ik zo eigenwijs ben geweest dat nu pas te doen. Ik las al een paar keer op verschillende fora dat mensen dat gebruiken, maar las ook ergens dat de lijm tussen de houtlagen dan ook te heet kan worden en los kan laten. Daarom tot nu toe steeds met een normale fohn aan de slag gegaan.

nou tip: niet doen dus!! Lekker een heatgun gebruiken en gewoon voorzichtig te werk gaan. Veel sneller en mooier resultaat! Ter vergelijking: unwrappen van de andere trommels duurde ongeveer 7-9 uur (afhankelijk van de grootte van de ketels; 10 inch tom en 13 inch floor) en kreeg veel kleine splinters/barstjes. Met de heatgun duurde de 16 inch bass ongeveer 4/5 uur en liet nauwelijks splinters/barstjes achter.

Inmiddels issie kaal geschuurd en er kwam 1 scheur onder de wrap vandaan. die is opgevuld. Morgen nog een keertje schuren en dan in de beits!
https://imgur.com/a/vsflj

Mewa

update, tegenvaller: Na de 1e beitslaag kreeg ik een resultaat, zie foto's: https://imgur.com/a/vsflj

Er waren geen houtnerven te zien en het lijkt alsof toch lijmresten de boosdoener waren ondanks het eerdere schuren.

Ik heb m weer helemaal kaalgeschuurd en schoongemaakt, lekker klusje. maar nu is ie wel echt lijmvrij denk ik.

de heat gun methode is dus sneller om de wrap eraf te halen, maar laat duidelijk meer lijmresten achter die weer lang duren om eraf te schuren.

1e beitslaag zit er net op, en ziet er erg mooi uit. foto's volgen wel weer.

Technobeat


Soms zit het mee en soms zit het tegen , but don`t give up the good work :N  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mewa

De bass is eindelijk ook af, vanavond is het hele setje eindelijk weer compleet!
zie https://imgur.com/a/vsflj voor foto's.

Nu alleen nog de keus welke kleur de hoops moeten krijgen. Wat denken jullie? Vul de poll in  *O*  *O*  *O*

Walter RS

Super resultaat!!

ik zou in dit geval de hoops mooi laten verchromen. Vind vooral het zwart maar ook het zilver afbreuk doen aan de nieuwe look van je shells. Mooie neutrale houtnerf met bling bling  *O*

Stokmans

Beter geworden dan verwacht!

Kleur voor de hoops: Black Sparkle ofzo?  :+

Mart098

Ik zou ze mooi chroom laten inderdaad.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

drfill

mijn poll keuze hoops : matte zilver (metallic) powdercoat..  of zoals die ene metallic hoop..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Welke poll??? Ik zou gaan voor houten hoops :+

Mart098

Welke poll???
Als het goed is staat er boven aan dit topic een poll.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

animal

Ik zie het nu, excuus.

Technobeat


Netjes Mewa , en zelf zou ik ook de bass hoops in het blinkend chroom doen *D  , past het mooi bij de toms .

En binnenkort dus een ' groepsfoto ' van de complete set :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mewa

Zo issie geworden:
https://imgur.com/a/vsflj

en voor wie ook zo'n project wil starten, hieronder de benodigdheden die ik heb gebruikt en stappenplan:

Benodigdheden:
-   Schuurpapier 120, 180, 240, 600
-   Houtskoolspons (gamma)
-   Schuurblokje en schuurmachine
-   Schilderstape
-   Beits in gewenste kleur
-   Transparante lak in spuitbus
-   Houtlijm + zaagsel (opvullen gaatjes)
-   Plamuurmes
-   Heatgun
-   Oude doekjes (voor overtollig houtlijm etc)
-   Schroevendraaier (voor verwijderen hardware)

Bassdrum:
1.   Hardware eraf
2.   Heatgun, plamuurmes gebruiken om wrap te verwarmen en los te maken. Gebruik de heatgun op de kant van de wrap, niet direct op het hout, dan verbrand het snel. Overtollige losse wrap steeds afknippen.
3.   Overtollig lijm verwijderen met stickerverwijderaar: vervelend klusje
4.   Schuren met 120 tot álle lijmresten eraf zijn, anders wordt je eindresultaat heel lelijk.
5.   Schuren met 180, 240 en schoonmaken met water en ammoniak
6.   Eventuele scheuren vullen met mengsel van houtlijm en zaagsel en laten drogen
7.   Opnieuw schuren met 240/600 en schoonmaken met water
8.   Alle gaten aan de binnenkant afplakken met schilderstape, de randen van de ketel ook.
9.   De gaten aan de buitenkant stofzuigen (zaagsel eruit)
10.   Beitslaag 1 aanbrengen + eventuele druipers bij de gaten weghalen met wattenstaafje
11.   Schuren met 240/600 en schoonmaken met water
12.   Beitslaag 2 aanbrengen + eventuele druipers bij de gaten weghalen met wattenstaafje +36 uur laten drogen
13.   Schuren met houtskoolspons en afnemen met nat doekje
14.   Laklaag 1 t/m 3 opspuiten met steeds paar minuten droogtijd ertussen
15.   Vóór de laatste laklaag nog één keer licht opschuren met de houtskoolspons
16.   Laatste laklaag + minimaal 24 uur laten drogen
17.   Hardware en vellen erop en klaar is kees

Technobeat

#67
feb 25, 2018, 13:34 Last Edit: feb 25, 2018, 13:43 by Technobeat
 *D  Super mooie set Mewa  *D  , alleen zie ik nog steeds één zilverkleurige bassdrum hoop en een zwarte , ga je de hoops nog ( laten ) verchromen of blijft het zo als het nu is ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Héél mooi geworden! Ik zou overigens voor de zwarte hoops gaan als je keus is tussen de zilveren of zwart, maar denk net als Technobeat lijken verchroomde hoops me uiteindelijk het mooist staan.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

animal

Mooi geworden, maar mij veel te veel werk. :)

Mart098

Gaaf hoor! Resultaat is mooi geworden.
Bedankt ook voor het uitgebreide stappenplan, misschien dat ik zoiets ga uitproberen met een tom.   :Y 
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Technobeat

Mooi geworden, maar mij veel te veel werk. :)
ik zou het geduld er ook niet voor op kunnen brengen , maar eerlijk is eerlijk het resultaat mag er zijn :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mewa

*D  Super mooie set Mewa  *D  , alleen zie ik nog steeds één zilverkleurige bassdrum hoop en een zwarte , ga je de hoops nog ( laten ) verchromen of blijft het zo als het nu is ?
Ja goed gezien inderdaad. Ik twijfel eigenlijk nog steeds en daarnaast heb ik ff geen zin om die laatste hoop te doen. Dus ik wacht even tot ik het zeker weet en dat doe ik die hoop(s) nog. Dat laten verchromen, is dat duur? iemand tips voor waar je dat kan laten doen?

drfill

weet niet waar je woont ?  in rotterdam kost een 14" die cast hoop laten cleanen, vernikkelen en verchromen 50-60 euro
(galvame)  jouw bass hoop is 16 en iets meer oppervlak, dus ik denk 60-70  ..   missch zijn er goedkopere te vinden..   
je moet 'er' ook gaan praten, dan kun je soms tussendoor in een chroom bad..    scheelt tijd..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

HHBBXX

Hij is mooi geworden hoor! Veel beter dan ik had verwacht. Toch goed dat je de gok hebt gewaagd ook al was het wel een hoop werk.
Ik zou de hoops gewoon spuiten met chroom verf, dan wordt het ongeveer zoals je er al eentje hebt gedaan zo te zien.

Succes en veel plezier met deze mooie kit. Nu heb je een unieke set die niemand verder heeft, dat is ook leuk.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog