Stokken voor gedempd spelen

Gestart door Pluymerke, feb 12, 2018, 13:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Pluymerke

Sinds verleden week heb ik een V-drum van Roland TD-1K, een elektronische drum.  Oefening baart kunst, dus doe ik dat ook.  Momenteel heb ik houten drumstokken.  Mijn vrouw hoort me bezig met op de pads te slaan in de woonkamer, terwijl ik in mijn muziekkamertje zit te spelen.  Zijn eer drumstokken van een ander materiaal, waardoor het slaan op de elektronische pads minder gehoord wordt ?

musiqman

Je vraag bracht me op een idee. De Vic Firth Practice Stick. Maar aangezien ik nogal van mijn selectie stokken houd, zocht ik verder en kwam op deze terecht:
https://www.bax-shop.nl/stok-accessoires/vic-firth-upt-universal-practice-tips?gclid=EAIaIQobChMI2O_X7rKg2QIVqzLTCh1pQw9zEAQYASABEgJeOfD_BwE

Zo kan je je eigne stok gebruiken en uitwisselen. Binnenkort maar een setje halen aangezien ze thuis gek worden van het oefenpadje. Mischien is dit wat zachter.

Pluymerke

Super bedankt.  Ik kwam al uit bij drumstokken met een rubberen tip : https://www.bax-shop.nl/drumstokken/vic-firth-5bco-chop-out-5b-drumstokken-met-rubberen-tip, maar ik ga voor de optie die je me voorstelt.  Aangezien ik nog maar een pas beginnend drummer ben, lijkt het me een goed begin om nog geen reeks van stokken aan te schaffen, maar deze kit met drumtippen..  hanks.

hjs

Denk ook aan het contact geluid tussen drumstel en de vloer.
Een dik kleed eronder maakt ook uit.

animal

Geef je vrouw deze en verder niet zeuren .......... :X





Mart098

Ik gebruik zelf nog wel regelmatig de Vic Firth Soft Touch serie. Deze heeft een tip van felt, wat het net even wat zachter maakt dan de houten variant. Persoonlijk vind ik een tip van felt beter dan een van rubber.

Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

animal

Gebruik je die 'vilte' vic firths op een e-kit met gaasvellen en zo ja, (ver)slijten deze dan niet extra vanwege de gaasvellen??

musiqman

Slijt idd wel sneller (als ik naar mijn mallets kijk) en heeft minder rebound dan rubber, wat je op harde oppervlaktes zoals tafels wel kan gebruiken.

Mart098

Gebruik je die 'vilte' vic firths op een e-kit met gaasvellen en zo ja, (ver)slijten deze dan niet extra vanwege de gaasvellen??
Ah, dat zou kunnen. Ik heb geen ervaring met E-kits, speel eigenlijk altijd akoestisch.
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Otje

Gebruik je die 'vilte' vic firths op een e-kit met gaasvellen en zo ja, (ver)slijten deze dan niet extra vanwege de gaasvellen??
Ik gebruikte vilt basdrum beaters; nou keb er van geleerd. Niet alleen het gaasvel ging naar de klote, ... maar wat een troep liet het achter in m'n basedrum (KD-85).; Vilt laat op éen of andere manier een slijtagestof achter in de basdrum , een soort poeder lijkt 't wel. Kon trouwens ook gelijk het piepschuim binnen in  - vlak achter het slagvlak- vervangen. Deze was helemaal verguisd, brokkelde af een viel helemaal uitelkaar (Roland KD-85). Keb h'm vervangen met een 'selfmade' schuimrubberen stukje schuimrubberren kegel 'op maat geknipt. , basdrum op geschoond, een nieuwe gaasvel van Roland en de beater 'om'gedraaid.  En hij doet/ deed 't weer.
Valt wel tegen overigens; dat je voor zo'n ding toendertijd zo'n €300 neer moest tellen ( ze zijn inmiddels uit de handel.)
 Gebruik nu een KD-120; ben'k véel zuinger op én hij speelt ook nog een 's veel fijner; géen feltbeaters meer voor mij, maar hout of plastic, dan gaat ie nog jaren mee  ..hoop ik.


KD-85 (boven) & KD-120

Mart098

Ik gebruikte vilt basdrum beaters; nou keb er van geleerd. Niet alleen het gaasvel ging naar de klote, ... maar wat een troep liet het achter. Vilt laat op éen of andere manier een slijtagestof achter in de basdrum , een soort poeder lijkt 't wel. Kon trouwens ook gelijk het piepschuim binnen in  - vlak achter het slagvlak- vervangen. Deze was helemaal verguisd, brokkelde af een viel helemaal uitelkaar (Roland KD-85).
Oeps, ik heb niks gezegd over felt!  8)7  :X
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Otje

Oeps.., das waar. :F
 Neem het maar als een wetenswaardigheid  voor ( nog) zover nodig.

Omhoog