skunk anansie

Gestart door paulus53, feb 15, 2018, 21:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

paulus53

hoi drummerts

Weet iemand wat de drummer met de kick speelt in het refrein van het nummer because of you van skunk anansie?
16e of triolen of gewoon een random ritme? Denk geen 8ste :)

Paulus

Jazz

Goh, we spelen 3 nummers van skunk anansie maar niet die.
There is no music without jazz

Mart098

Volgens mij gewoon 8e noten hoor.
Heb even gekeken op Google voor sheet music, daar kwam alleen deze tabs uit. Misschien dat je er wat aan hebt:
https://www.songsterr.com/a/wsa/skunk-anansie-because-of-you-tab-s60144t2
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

dunDaan

Ligt er aan hoe snel je telt, maar officieel zijn het 16-en. Als je dubbel tempo telt zijn het uiteraard 8-en.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Ligt er aan hoe snel je telt, maar officieel zijn het 16-en. Als je dubbel tempo telt zijn het uiteraard 8-en.
Wat is officieel?
Zoals ik het hoor zijn de kicks op het begin de kwartnoten, dan maakt het gitaarloopje ook perfect één rondje per maat. Vervolgens gaan zowel de gitaar- als drumpartij in een half-time gevoel. Doortellend met het tempo van daarvoor is de bass dan gewoon in achtsten.

Robert-Jan

Je moet de akkoord progressie als leidraad nemen in dit soort discussies, niet een loopje.
Dat maakt toch dat het eerder 16e zijn dan 8e..maar dan zijn we wel aan het mierenneu.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Ja is het 70 of 140 bpm..... Ik persoonlijk zou liever een click op 140 hebben.

Robert-Jan

Oh absoluut
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paulus53

OK, Moeilijk. En dan verplaatst hij de snare naar de 3 als je 8ste telt . Maar dat gebeurd toch juist als je halftime gaat spelen? Of wordt de snare gewoon op de 3 gespeeld omdat hij dat leuk vind?
Is meer een weetje voor mij dan dat het voor het spelen iets uitmaakt , maar wil het gewoon graag weten uit interesse :).

Robert-Jan

Inderdaad, als je het in 8e telt dan zit de backbeat (snare) op de 3 en noemen we dat een half time ritme. Normaal gesproken zit een snare op de 2 en de 4 .
Tel je het in 16e dan heb je dus de backbeat op de 2 en 4..
In dit geval is het helemaal niet zo spannend of je nou in 8 ste of 16 e telt het gaat om voor jou het makkelijkst voelt om deze groove te spelen. Maatsoorten bepalen doe je om iets uit te schrijven. Je kiest dan zeg maar je indeling. Dan moet je niet alleen naar het drumritme kijken maar naar het totaal. Het gaat er om dat je keuze maakt zodat het voor iedere partij het meest logisch op papier staat. Dit liedje is een complex ding wat dat betreft omdat het couplet een stuwende puls heeft (zeg maar tempo 140 gevoel) maar het refrein ondanks de vele noten toch een achterin gevoel moet hebben (tempo 70) . Ik zou het dus uitschrijven in 16e om dat verschil op die manier te benadrukken, maar dat maakt wel dat het misschien in eerste instantie wat lastiger te lezen is,
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paulus53

Dank jullie allemaal hartelijk voor de duidelijke antwoorden, en tot de volgende vraag.
Ik ga eens flink oefenen om de kick op 70bpm in 16e strak te krijgen, zijn best wel veel bewegingen met mijn oude been ;)

Joris

#11
feb 18, 2018, 12:32 Last Edit: feb 18, 2018, 12:37 by Joris

paulus53

#12
feb 18, 2018, 13:03 Last Edit: feb 18, 2018, 13:10 by paulus53
Yup gezien beide.
Je moet er maar op komen om die drums te verzinnen zo, super knap. Gaaf ook om te zien hoe hij 8ste mee tikt op zijn been. Vraag me af of dat publiek wel daar is of er bij geshopt is , wat een stel dooie zeg met zo'n wereld nummer en drummer

paulus53

En nu ga ik push van matchbox twenty zien uit te pluizen, want ik kan daar geen versie van vinden waar de kick goed te onderscheiden is van de bas

animal

Vraag me af of dat publiek wel daar is of er bij geshopt is , wat een stel dooie zeg met zo'n wereld nummer en drummer
Ik snap dat wel, het klinkt helemaal nergens naar en dit ligt niet alléén aan de drummer maar ook aan de akoestiek van de ruimte (steen, een gymzaal of zo).

paulus53

Ik snap dat wel, het klinkt helemaal nergens naar en dit ligt niet alléén aan de drummer maar ook aan de akoestiek van de ruimte (steen, een gymzaal of zo).
Wel een wereld drummer :)

Technobeat

Vraag me af of dat publiek wel daar is of er bij geshopt is , wat een stel dooie zeg met zo'n wereld nummer en drummer
Of dat publiek bij een crematieplechtigheid aanwezig is lijkt het wel ;)  , terwijl de drummer erg goed van zich laat horen.
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik snap dat wel, het klinkt helemaal nergens naar en dit ligt niet alléén aan de drummer maar ook aan de akoestiek van de ruimte (steen, een gymzaal of zo).
Die bassdrum klinkt ook echt als een kanon daar.

Als drummer zelf wordt ik altijd wel blij van zulke ruimtes, maar op zo'n moment ben ik dan waarschijnlijk de enige.

Omhoog