14" marching bekkens als hi hats?

Gestart door DNZ, jan 31, 2019, 11:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

DNZ

Pas geleden heb ik een setje Paiste 2002 (black label) 14" marching bekkens op de kop getikt en gebruik ze nu als hi hats. Heb ze vergeleken met een 'normale' Paiste 2002 black label 14" rock hi hat en de overeenkomsten in sound zijn verrassend. Gewicht is iets anders van de marching bekkens (999 en 956) maar qua sound zijn ze nagenoeg gelijk aan de hi hats en wat je mag verwachten van 2002's

Dan twee vragen:

1. Ik kan online niets maar dan ook helemaal niets vinden over die marching bekkens. Wie weet daar meer over of waar kan ik er meer over vinden?

2. Heeft iemand weleens geexperimenteerd met marching bekkens als hi hats (of crash)?

Ik hoor het graag (Ben trouwens redelijk nieuw hier en nog wat 'lost' op dit forum dus als ik een vraag stel waar al een topic voor is: sorry alvast :-) )

FreeFloater

Welkom op het drumforum.
Ik heb niet veel kijk op marching bekkens, maar volgens mij zijn er geen regels voor toch?  ;)  :)  Dus als het goed klinkt als hi-hats bij je drum kit, waarom niet.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

DNZ

Dank voor je welkom!


Ze klinken lekker dus dat maakt het zeker leuk. Ik was alleen verbaasd dat er online helemaal niets over deze bekkens te vinden was. Er is ook niets te vinden over ervaringen van drummers die een marching bekken voor andere zaken gebruiken dan waar ze voor worden verkocht :-)

Omhoog