Nieuwe Millenium MPS-850 of tweedehands Yamaha DTXtreme iiS

Gestart door ms7, apr 23, 2019, 12:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ms7

Hallo Forumleden,

Ik sta op het punt een e drumstel te kopen voor licht thuisgebruik. Nu twijfel ik tussen een nieuwe Millenium MPS-850 met gaasvellen, bewegende hi-hat en heel mooi uiterlijk of voor iets duurder, een tweedehands Yamaha DTXtreme iiS met rubber pads.


De DTXtreme was natuurlijk ooit het paradepaardje van Yamaha maar hoe lang geleden is dat, 10 jaar? Techniek is dan toch al sterk verouderd, nietwaar?

Wat zouden jullie adviseren: De verouderde Yamaha of een nieuwe MPS-850 voor minder geld.

Mario

hjs

Dus een instapper van nu of het parade paardje van welleer.
Nou, dan weet ik wel wat er beter gaat klinken en zou ik de Yamaha kiezen.

musiqman

De DTXtreme, zeker als dit het model met de gaasvellen betreft.

Nijlpaard

Maar het betreft het type met de rubber pads
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Rubberen pads, krijg je denk ik heel snel genoeg van.
There is no music without jazz

musiqman

Valt mee, als je niet anders gewend bent. En sommmige drummers houden niet van het stuiterbal effect van gaasvellen.

Blijft de Extreme qua bouw (duurzaamheid) en sounds nog steeds een betere keuze. Ook qua uitbreidingsmogelijkheden zal je hier meer mee kunnen. En ook als je deze ooit wilt doorverkopen is een Yamaha of Roland een veiligere keuze.

Is het de zwarte of de grijs met rode module?

drfill

en hoezo niet een 2e hands e-kit met gaasvellen ? bv. roland td-4 kx mesh koop je nu voor 600,-
op marktpl.   ja, die yamaha is een fijne kit maar vergis je niet in buren lawaai met al die hard rubber
pads..  dit heb je ook nog met hihat en ride van andere kits..   maar het scheelt i.i.g iets..
die millenium vraag ik me heel erg de geluiden en dynamiek hiervan af.. het kan echt slecht zijn,
dan heb je met roland in ieder geval goed bespeelbare geluiden (triggering, dynamiek)
met yamaha ook hoor..  als je gewoon een beetje lawaai kan maken, met die rubber pads..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ms7

Hallo allemaal,

Thanks voor jullie snelle reacties. Even een paar antwoorden en een kleine update:

@Musicman -> Het is een DTxtreme iiS met grijs/rode module. De zwarte is volgens mij bij de DTExtreme 3 (correct me if I'm wrong)
@drfill -> Als ik een Roland zou kiezen, dan een TD9, geen andere. Maar TD9 is me momenteel net iets te duur (ook 2ehands). Zit ik toch al snel tegen de 900 euro met twee van die prul slechte standaard plastic bekkens (CY8). Als ik die moet uitrusten met drie fatsoenlijke vdrums bekkens wordt het erg duur. En ik wil minimaal 2 dual zone crashes + 1 tripple zone ride.

Ik heb nu ook nog het volgende gezien: Fame DD-ONE Simon Phillips Edition. (https://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Fame-DD-ONE-Simon-Phillips-Edition/art-DRU0036414-000). Lijkt me ook niet verkeerd.

Kortom: Fame en millenium maken heel mooie kitjes met veel erop en eraan maar ik weet niet hoe ze kwalitatief zijn. DTXtreme was ooit een topper maar inmiddels wel oude techniek denk ik.

Mario

drfill

#8
apr 24, 2019, 16:54 Last Edit: apr 24, 2019, 17:17 by drfill
aha.. td9 ..bij deze hoef je maar 1  2ehands cy-12 erbij te kopen en je hebt een heleboel controle over
je sounds..  die simon phillips sounds zijn super open toms en snares die je smaak moeten zijn natuurlijk,
en er staan ook 2 van die modules in de b-stock..   het lijkt wel 'leuk' (op u-tube)  wel veel machine gun.. 
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1402917392-roland-td-9-v2-0-in-zeer-goede-staat.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Paul

Kortom: Fame en millenium maken heel mooie kitjes met veel erop en eraan maar ik weet niet hoe ze kwalitatief zijn. DTXtreme was ooit een topper maar inmiddels wel oude techniek denk ik.
Niet helemaal.
Een topset van een paar jaar oud versus een topset van nu: ja, die loopt qua techniek achter.
Een topset van een paar jaar oud versus een nieuwe lage/middenklasse? Waarom zou die nieuwe middenklasser zo goedkoop zijn? Omdat ze techniek gebruiken van een aantal jaar oud, waar geen patent meer op zit.

Fame en Millenium zijn geen ontwikkelaars, ze kopen alleen spullen in en zetten daarmee een set in elkaar. De techniek is daarmee sowieso ouder, want het nieuwste en beste houden de grote merken natuurlijk voor zichzelf.

Met dat in het achterhoofd, en zonder beide sets te kennen, zou ik mijn geld uitgeven voor de Yamaha. Die techniek is bewezen robuust, evenals de hardware, en dat spul gaat nog jaren mee.

kaboemba

Ik zou zeer zeker voor yamaha gaan, hardware dik in orde en die rubber pads zijn prima (btw pitch control op elke pad).
Veel mogelijkheden.
Ik heb zelf de dtxtreme 3 gehad en die had prima geluiden, vond het beter dan de dt12, maar da's smaak.

Voor de rest zijn bekkens en pads van yamaha erg goed hoor evenals de hihat.

Ik zou mijn geld besteden aan de yamaha en de chinese zooi die zich totaal niet bewezen heeft links laten liggen.

Btw wat ook nog een prima keuze is, ddrum 4 of 4 SE met gaasvellen of echte vellen.

musiqman

#11
apr 24, 2019, 21:27 Last Edit: apr 24, 2019, 21:41 by musiqman
Een review van de betrefende kit/module, de Dtxtreme IIs.

https://www.musicradar.com/reviews/drums/yamaha-dtxtreme-iis-26903

Als deze ook de TP100/TP120 pads heeft is het helemaal leuk, door aan de knop te draaien op de pads kan je zaken als snarematje en pitch van toms direct instellen. Ook de direct outputs en de 2000+ (veelal bruikbare kit) sounds maken het ding wel interessant.

Het menu is (zoals veel Yamaha DTX menu's) wel even een leerpuntje. Je kan ontigelijk veel (ook qua midi) maar het zit wel verborgen achter sub-menu's.

hjs

Ik heb zelf de dtxtreme 3 gehad en die had prima geluiden, vond het beter dan de dt12, maar da's smaak.

Heb mijn dtxtreme 3 omgeruild voor een TD15, was met de orginele Roland kits een tegenvaller.

ms7

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie adviezen. Deze strookten met mijn eigen gevoel en ik heb dan ook de DTXtreme gekocht ipv een nieuwe Millenium.

Eerste indruk is zeer goed. Het rubber van de pads is redelijk zacht en voor mijn gevoel van betere kwaliteit dan het rubber op veel goedkope kitjes.

Nu de module leren kennen en lekker jammen.

Ik waardeer jullie reacties zeer en heb ze zeker meegenomen in mijn besluitvorming.

Thanks allemaal.

Mario  :w

Omhoog