Turkish Pasha

Gestart door eric_wilson_is_fat, apr 04, 2013, 16:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

eric_wilson_is_fat

klik hier

Heeft iemand ervaring met Turkish Pasha cymbals? Ik kan er vrij weinig over vinden en de prijs is best aardig. Zit er een addertje onder het gras?

harmen 18

Ik heb er 3 liggen voor erbij.

Prima dingen, klinken wat smerig, maar dat is opzich best grappig. De splash klinkt wat china achtig.

Machiel

Ik heb ooit een Pasha crash gehad. Lekkerste 17" crash ooit. Hij is helaas wel kaduuk (te hard geslagen...) maar als ik er weer een vind koop ik em.
Neem mij vooral niet te serieus.

eric_wilson_is_fat

Zijn dit echt de Turkish Pasha modellen? (en dus niet de italiaanse oude versies).

Hoe moet ik de kwaliteit zien? Ik vind ze erg lekker maar ben argwanend tegenover de relatief lage prijzen.

En hoe zit het met het 'Pasha' verhaal. Is het een goedkope variant van de echte Turkish modellen of is het iets anders?

Machiel

Ik zou zeggen. Probeer eens een uit.
Neem mij vooral niet te serieus.

eric_wilson_is_fat

Dat heb ik gedaan en i'm hooked, daarom juist  ;)

Kan je nog wat meer vertellen over bovenstaande post?


NathanR

Dick Visser heeft ze dus bijvoorbeeld, hetzelfde geldt voor Rimshot Drumcentre in Zwolle..

Robert-Jan

Dick visser is de importeur.. Geen winkel .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR


Dick visser is de importeur.. Geen winkel .. ;)


Woeps, my bad!

dutchdrumdude

Om te beginnen refereert 'Turkish' hier niet aan het merk Turkish maar is bedoeld te zeggen dat de bekkens in Turkije worden gemaakt. Het (sub)merk is Pasha was in begin gerelateerd aan Grandmaster en is oorspronkelijk door Drums Only naar Duitsland gehaald om goedkopere bekkens te kunnen aanbieden. Uiteraard komen de bekkens uit een Turkse fabriek die zelf onder een bekendere naam produceert. Voor zover mij bekend wordt het kostenvoordeel deels gehaald omdat de cups worden geperst.

Nlz

Daar zou ik niet al te stellig van uit gaan DDD, gisteren stonden er namelijk bekkens met 'pasha' op het label, op de stand van Turkish op de Messe.

Gedoe ook met al die bekkenhamerende broers/neven/vrienden die eerst samen puike bekkens maken, en dan toch weer bonje krijgen, waarna er één onder een nét iets andere naam bijna dezelfde bekkens gaat maken  8)7
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Henk0210

In plaats van naar de grote (en dure) bekkenfabrikanten te gaan, heb ik het grooste gedeelte van mijn zildjian k's en paiste Masters verkocht. En ze ingeruild voor onder andere een aantal Turkish Pasha cymbals.
Ik kan niet anders zeggen dan dat er gewoon hele toffe bekkens tussen zitten, die naar mijn mening zeker gelijkwaardig zijn aan K's. Maar het blijft wel Turkish, je moet ze echt uitzoeken, er zitten ook een aantal mindere tussen.

Hoe het verhaal met dat Pasha precies zit weet ik nog steeds niet helemaal. Ze worden namelijk in de fabriek van Turkish gemaakt, en hebben zelfs de Turkish stamp in het bekken staan. Verder heb je ook dezelfde series; vintagesoul, njg, fusion etc.


Ik kan iedereen die voor wat minder geld op zoek is naar goede bekkens de pasha's zeker aanraden. Het leuke is natuurlijk ook dat ze gewoon een stuk goedkoper zijn dan zildjians, sabians en paistes. Er zijn naar mijn weten niet erg veel winkels waar de pasha's te koop zijn. Iniedergeval bij Rimshot, Groovefactory, en VanderGlas. Maar er zullen er vast nog meer zijn.

Dit zijn de bekkens die ik nu in mijn bezit heb;
14" Fusion hihats
14" Moderate hihats
14" NJG hihats
14" VintageSoul hihats
14" Moderate crash
17" Thin crash
18" VintageSoul crash
20" NJG jazz ride
20" Medium ride

Ik ben nog op zoek naar een 22" (jazz) ride, dus mocht iemand die toevallig nog hebben.. ;).
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Hammar

Ik ben nog op zoek naar een 22" (jazz) ride, dus mocht iemand die toevallig nog hebben.. ;).
Neem contact op met René Barthen, Turkish endorser.
https://www.facebook.com/rene.barthen.7?fref=ts


Zijn géén slecht klinkende bekkens inderdaad en een stuk goedkoper dan de gangbare grote merken.
Of ze net zo duurzaam zijn valt natuurlijk nog te bezien en ze zijn een stuk minder waardevast.
Heb zelf al maanden een Bosphorus ride te koop staan die niemand wil dus.....

Maar er zijn genoeg merken uit de turkse stal hoor, Bosphorus, Masterworks, Istambul enz.

Henk0210

Heb qua duurzaamheid nog geen probleem gehad. Speel op de moderate hats al zeker 5 jaar. Ik heb overigens ook nog nooit een bekken kapotgeslagen, dan moet je volgens mij gewoon idioot hard slaan of het is natuurlijk een fabrieksfout. Tweedehands waarde is inderdaad wel een minpuntje, maar dat is tegenwoordig bij eigenlijk alle Istanbul/Turkish bekkens en paiste is ook behoorlijk omlaag gegaan.

Dank voor de tip!
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Omhoog