Bekkens

Gestart door Jazz, jan 04, 2018, 19:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Die Field cymbals zien er goed uit
There is no music without jazz

HHBBXX

Het beste is je zelf aan te leren om niet vol op het bekken te slaan maar te ' vegen ' .
Dat is ook wel wat ik meestal doe, toch is het wel eens lekker om een echte tik uit te delen. Maar inderdaad ook nooit recht erop alsof je een spijker in een eind hout slaat, zeg maar.  8) 
Mijn akoestische Zildjians kunnen wel wat hebben gelukkig  :6
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Jazz

Ik doe dat tegenwoordig regelmatig. Als ik over de box speel zet ik mijn a-cymbals op de standaards.
Niet echt rammen hoor maar dat voelt een heel stuk beter. Ik speel overdag meest zonder koptelefoon. De buren zijn dan toch niet thuis.
There is no music without jazz

stefan

De jobeky cymbals zijn beter dan de fields.. Just saying...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

#29
jan 21, 2018, 11:32 Last Edit: jan 21, 2018, 11:45 by Otje
De jobeky cymbals zijn beter dan de fields.. Just saying...
Nou uhh Stefan, das nog is een uitspraak. Als dat waar is.. .  Hebbie ze allebei al eens bespeelt ..of is't  Inderdaad alleen "Just saying"?

stefan

Ja beide bespeeld.
Het zijn gewoon bekkens die herrie maken, laten we dat voorop zetten. Minder dan akoestische weliswaar, maar het is niet te vergelijken met de L80/Gen16/Agean LN-cymbals of de rubber pads van Yamaha/Roland/etc.
Ik heb de 3 zone Field cymbal uitgeprobeerd met mijn Megadrum-TMI. Waarbij ik de zone-separation niet naar wens kon krijgen. Bij de Jobeky cymbal lukte mij dat wel.
Ik heb het wel over de laatste versie van de Jobeky's, dus de dark bronze/dark/brilliance series tov de Field Raw. De cymbals waren beide 20".
Daarbij zijn de Jobekys zo gek duur niet tov de Fields, of bv Roland. Maar doordat er een echte cymbal word gebruikt is de feel wel heel lekker, enkel de swing blijft natuurlijk achter omdat de plaat aan de onderzijde de starheid van de cymbal bepaald en de massa ervan. Zodoende word het geluid gedempt.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Moet daar nog een trigger onder geplaatst worden ?
There is no music without jazz

Technobeat


Die zit er al onder af-fabriek , dus letterlijk plug and play .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Axx

Heeft iemand ervaring met de Jobeky Low Volume "Real Feel" e-cymbal? Kan er weinig over vinden behalve een you tube filmpje; maar daarin wordt gespeeld in een acoustische setting.

stefan

Heeft iemand ervaring met de Jobeky Low Volume "Real Feel" e-cymbal? Kan er weinig over vinden behalve een you tube filmpje; maar daarin wordt gespeeld in een acoustische setting.
Nee, ik heb er geen ervaring mee... Maar...... Ik had wel een set L80's van Zildjian en daar zelf triggers onder geplaatst en een switch op de rand, om zodoende te kijken of dit werkte. En het werkte verbazend goed en boven verwachting als ik eerlijk mag zijn.
Ik kan me dus zomaar voorstellen dat voor een bedrijf als Jobkey dit kinderlijk eenvoudig is om nog beter te laten presteren. Uiteindelijk wilde het oog ook wat en heb ik het setje de deur uit gedaan..
Die setjes van Jobkey zijn gewoon de Agean cymbals, welke beide hun oorsprong vinden in de white label Arborea-cymbals. Maar wel spotgoedkoop als ik eerlijk ben, zeker gezien het feit dat ze al getriggerd en wel zijn. Daar kun je zelf (bijna) niet tegenaan solderen.
Maar wil je echt het allerbeste speelgevoel zou ik je toch echt de andere series van Jobkey aanraden.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

#35
jan 21, 2018, 19:57 Last Edit: jan 21, 2018, 21:03 by Jazz
Ik vraag me af, ik zag net een filmpje met t spelen op n jobeky drumstel - bekkens-
Dit klonk best lekker. Het leuke geluid van de bekkens, klinken die op n Roland net zo goed ?
Ik kan me voorstellen dat er verschil is in geluid door verschillende  modules
There is no music without jazz

stefan

Ik vraag me af, ik zag net een filmpje met t spelen op n jobeky drumstel - bekkens-
Dit klonk best lekker. Het leuke geluid van de bekkens, klinken die op n Roland net zo goed ?
Ik kan me voorstellen dat er verschil is in geluid door verschillende  modules
Hoe bedoel je dit precies? Het is meniet helemaal duidelijk waar je heen wilt, of wat je nu precies vraagt...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Ik bedoel, loop je niet t "risico" dat de goedklinkende bekkens op de module op de jokeby kit
minder goed klinken op mijn roland td15 bv. Dit door n betere kwaliteit van de jaoby module ?

Hoop dat dit wat duidelijker is
There is no music without jazz

Otje

. Dit door n betere kwaliteit van de jaoby module ?

Hoop dat dit wat duidelijker is
Ik denk dat je 'Jobeky module' bedoelt? Zo ja, Jobeky maakt volgens mij geen modules alleen drumsets, waar je uiteindelijk een bestaande module ( Roland/Yamaha/Alesis/enz). op aansluit. De instellingen die uiteindelijk in de module maakt verschillen per set en samenstelling van je drumkit.

Technobeat

Heel makkelijk : Als je Jobeky E-cymbals gebruikt met een Roland module krijg je Roland sound , gebruik je de ATV aD5 module krijg je ATV bekkensound door je hoofdtelefoon , gebruik je een Pearl Mimic Pro module krijg je Pearl soundkwaliteit te horen .....

Dat bedoel je toch :?  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja natuurlijk
Ik wist niet dat jobeky geen module had
Verder, Technobeat, superlogisch !!  Zo heel af en toe, is maar goed dat ik zo aardig ben, ben ik best wel een nitwit.......
There is no music without jazz

Technobeat

#41
jan 22, 2018, 20:35 Last Edit: jan 22, 2018, 20:44 by Technobeat
Valt best mee hoor , van vragen word je altijd wijzer :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Axx

Nee, ik heb er geen ervaring mee...
Maar wil je echt het allerbeste speelgevoel zou ik je toch echt de andere series van Jobkey aanraden.

Begrijp dit niet zo goed: je hebt er geen ervaring met de Low Volume "Real Feel", maar adviseert me de andere series van Jobeky. Waarom zouden de andere series een beter speelgevoel hebben; zijn beide toch metalen bekkens?

stefan

Begrijp dit niet zo goed: je hebt er geen ervaring met de Low Volume "Real Feel", maar adviseert me de andere series van Jobeky. Waarom zouden de andere series een beter speelgevoel hebben; zijn beide toch metalen bekkens?
Wat begrijp je er niet aan? 
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

, is maar goed dat ik zo aardig ben, ben ik best wel een nitwit.......
Voor het eeste geld; aaĆ”h  das mooi, voor dat laatste: 'geef niet',  reken ik bij het volgende berichie op een invitatie voor een party nav je 1000ste inzending.

Alvast gefeliciteerd!

Omhoog