Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Zijn de prijzen van vellen de laatste maanden zo gestegen dan? Is mij volledig ontgaan.

musiqman


Jazz

Ik heb een nieuw basvel nodig. Moet me daar nog wel in verdiepen want ik heb totaal geen idee wat dat moet worden.
Ik heb daar nog ervaring mee.
There is no music without jazz

Technobeat

er is alleen een minimum van 20 vellen als ik een bestelling plaats, vandaar deze hoeveelheid.
Maakt op zich eigenlijk ook niets uit , want : je hebt het tóch nodig ( nu en in de nabije toekomst , touren ) , het spul bederft niet en heeft een lange houdbaarheidsdatum :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Mijn stukje "Ik heb daar nog ervaring mee." moet natuurlijk NIET tussen.
There is no music without jazz

djska

#330
dec 02, 2017, 13:18 Last Edit: dec 02, 2017, 13:21 by djska
Ik heb een nieuw basvel nodig. Moet me daar nog wel in verdiepen want ik heb totaal geen idee wat dat moet worden.
Ik heb daar nog ervaring mee.
Slagvel? Ik ben wel te spreken over de Acquarian Superkick II, dan heb ik zonder extra demp materiaal een geluid tussen pop 'doek' en jazz 'boom', zodat ik met 1 set alles van jazz / bigband / funk kan spelen.
Remo PowerStroke 3 die er eerst op zat beviel me niet, de extra dempingsrand maakte een irritant rammelend geluid.
Voorvel maakt voor mij niet zoveel uit (Remo Ambassador, Emperor, Fiberskyn), klein dempingsstrookje hangt aan de binnenkant tegen het vel aan.

Joris

Joris heeft dan ook een endorsement deal toch, naar ik meen????
Klopt  :)

Maakt op zich eigenlijk ook niets uit , want : je hebt het tóch nodig ( nu en in de nabije toekomst , touren ) , het spul bederft niet en heeft een lange houdbaarheidsdatum :)  .
Nee het is wel handig zo'n voorraadje, maar het is alsnog wel een flink bedrag wat je even kan neerleggen.

Ik heb een nieuw basvel nodig. Moet me daar nog wel in verdiepen want ik heb totaal geen idee wat dat moet worden.
Een powerstroke 3 kan je alle kanten mee op.

Trouwens even een aanrader, wel grappig dat Musiqman ze toevallig ook net heeft gekocht. Maar Black suede emperors zijn sinds een tijdje echt mijn nieuwe favorieten tomvellen. Normaal met gewone clear emperors moest ik altijd wel wat demping op de floors plakken maar dat is met die black suedes niet nodig, zijn iets droger qua sound. En voelt voor mij bijna aan als iets tussen coated en clear in.


animal

Mijn stukje "Ik heb daar nog ervaring mee." moet natuurlijk NIET tussen.
Dat was wel duidelijk hoor ;-) .

Misschien een meevaller als je een geschikt vel bij Bax weet te scoren.
Nu verschillende bassdrum-vellen met hoge korting, zie https://www.bax-shop.nl/aanbiedingen/drums

baszuidwijk

Mijn 15" kick voorzien van een nieuw stylish reso-vel



Technobeat


Netjes gedaan ( laten doen ) Bas :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Netjes gedaan ( laten doen ) Bas :)  .
Gedaan.
Thnx!  :+

Black Page

Vindt Bas' Beast Beats passender  :+  maar maar maar ziet er cool uit  8)

Harre

Maar spreek dat eens tien keer achter elkaar snel uit...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

of Bas s Beats..    maar ziet r heel netjes uit..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Maar spreek dat eens tien keer achter elkaar snel uit...  :Y
Dat - dat - dat - dat - dat - dat - dat - dat - dat - dat :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Pick-up plakletters ?

Eerst een printje gemaakt op A4 en die op de achterkant van het vel geplakt met schilderstape.
Dan een lamp erachter zodat de print doorschijnt.
Daarna los gaan met een combinatie van een zwarte merkstift en een vaste hand  :+


Jazz

O wow.....dat is inventief
There is no music without jazz

HHBBXX

Eerst een printje gemaakt op A4 en die op de achterkant van het vel geplakt met schilderstape.
Dan een lamp erachter zodat de print doorschijnt.
Daarna los gaan met een combinatie van een zwarte merkstift en een vaste hand  :+


En veel mooier dan plakletters. Knap gedaan  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

zildjianboy

gebruik zelf eigenlijk altijd enkellaag nooit iets anders gaat er te veel verloren vind ik.

moest daar zo om lachen laatste keer was ik in een muziek zaak en was een drummer die kocht een tama star maple.

En er moest meteen   emad2 op de Bass, pinstripes op de toms en emperor X op de Snare haha waarom koop je dan zo een drumstel vraag ik me echt af....



maar ja de eigenaar van de winkel zou niet klagen

Robert-Jan

Ik snap het wel..emads klinken goed. Dat pinstripes je sound helemaal dichtknijpen is een mythe. Ze doen wonderen op een goedkope prutset maar het wil niet zeggen dat je swingstar net zo dik klinkt als als een star maple met die vellen ..en sommige mensen houden nou eenmaal van een droge klap uit een snaredrum.
Daarbij is een pinstripe 1 van de vele dubbellaags vellen..emperors bevallen mij veel beter dan ambassadors op toms.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

moest daar zo om lachen laatste keer was ik in een muziek zaak en was een drummer die kocht een tama star maple.

En er moest meteen   emad2 op de Bass, pinstripes op de toms en emperor X op de Snare haha waarom koop je dan zo een drumstel vraag ik me echt af....

Aha!! Die drummer ken ik, dat was Hans Eijkenaar................. oh nee, die speelt op Sonor, maar voor de rest komt het overeen  :Y oftewel een dure kit in combinatie met dubbellaagsvellen.

Ik wil met het bovenstaande maar aangeven dat er ook professionals/topdrummers zijn die voor deze combinatie kiezen en ik neem dan aan dat zij dat zeer bewust doen op basis van klank- en duurzaamheidseigenschappen (Hans slaat bijv. nogal stevig).

Dus, dat een drummer dubbele vellen op een dure drumkit plaatst vinden wij niet (meer) raar, maar dat vinden wij (hooguit) heel .......  ;)  :F   

zildjianboy

Aha!! Die drummer ken ik, dat was Hans Eijkenaar................. oh nee, die speelt op Sonor, maar voor de rest komt het overeen  :Y oftewel een dure kit in combinatie met dubbellaagsvellen.

Ik wil met het bovenstaande maar aangeven dat er ook professionals/topdrummers zijn die voor deze combinatie kiezen en ik neem dan aan dat zij dat zeer bewust doen op basis van klank- en duurzaamheidseigenschappen (Hans slaat bijv. nogal stevig).

Dus, dat een drummer dubbele vellen op een dure drumkit plaatst vinden wij niet (meer) raar, maar dat vinden wij (hooguit) heel .......  ;)  :F   

haha klopt wel ag iedereen zijn style zullen we maar zeggen. had vroeger ook een leraar fantastische esdoorn kit van gretsch. nu uitgevoerd met pinstripes met  demp ringen op de toms ....... koop dan een kartonnen doos ofzo en sla daar op...

 maar goed hahah:P

Stokmans

Ik gooi het liefst dubbellaags, gecoatte vellen op mijn Saturn SE, zonde he? Maarja, het past bij mijn wensen en stijl, dus ik doe het lekker toch  :+


zildjianboy

Ik gooi het liefst dubbellaags, gecoatte vellen op mijn Saturn SE, zonde he? Maarja, het past bij mijn wensen en stijl, dus ik doe het lekker toch  :+
er zit ook verschil tussen dubbelaagse gecoate velle te gebruik of pinstripes met losse dempingsring erboven op:P maar dat is het mooie aan smaak.

al heb ik ook een keer meegemaakt dat drummer niet wist wat er voor geluid in zijn nobel en  cooley zat met ambassadors. maar die was gewoon stem lui hahhah:P



Omhoog