Ludwig 14x12" Marching snare

Gestart door HHBBXX, okt 18, 2017, 10:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

HHBBXX

Hoi allemaal,

De laatste tijd ben ik weer bezig geweest een oude trommel op te knappen. Dit keer een Ludwig marching snare in de maat 14 x 12"
Het is een trommel met een erg dikke wand en ik was wel benieuwd hoe dat zou klinken met een normaal vel erop en niet het high-tension vel die erop zat, die vond ik een veel te korte sustain hebben.

De bovenste hoop heb ik geschuurd met het idee om deze misschien te gaan spuiten, maar zo geschuurd vond ik hem wel een mooie look en feel geven, dus die heb ik zo gelaten. Verder was het vooral schoonmaken en poetsen op de shell en de lugs. De kant waar de snarenmat vast zit was erg lelijk door afgebladderd chroom, dus die heb ik gespoten. Ook alle schroefjes waar de lugs mee vast zitten heb ik gespoten. Nieuwe waren lastig te vinden, dud de oude maar opgeknapt. Nieuwe spanschroeven, want de oude waren nogal verroest en nieuwe vellen erop.

Nu nog een nieuwe of andere snarenmat, want van deze zijn een paar snaren kapot. Daar ben ik nog naar op zoek en nu komen de foto's erbij, dus misschien kan iemand me op het juiste spoor zetten voor zo'n mat. Anders ga ik er toch een stalen snarenmat op maken, want nu klinkt het niet goed. Ik moet veel te hard spelen om de snaren aan het werk te krijgen.

Hieronder zie je de foto's van het begin, midden en (voorlopig) eindresultaat.









Poetsen maar!


Vers gespoten schroefjes


En zo staat hij er nu bij.




Hier zie je de dikke wand (deze kan wel met versteviging maar toch best dik)  8)


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groeten,
Harry.


PS. Dit is de snarenmat die er nu op zit en waar ik een nieuwe voor zoek:




Tips zijn meer dan welkom!

Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat


Goed bezig Harry , hoe wil je deze diepe snare gaan inpassen in je huidige drum set-up ?
Gaat hij dienst doen als side-snare of .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Ik wil het eigenlijk als gewone snare gebruiken. Ik wissel regelmatig van snare, vind ik leuk en daarom heb ik er ook meerdere. Op het moment 7 stuks  :X  wel wat veel als ik het zo opschrijf. Toch gebruik ik ze allemaal regelmatig  *O*

Alleen moet ik nog een manier vinden om mijn snarestand laag genoeg te kunnen zetten. Deze is nogal diep en komt nu nog wat te hoog uit...
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat

Misschien de snare voorzien van 3 floortom-poten, kun je hem zo laag of hoog in stellen als je wilt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Ik heb de snarenmat vervangen door een 'normale' snarenmat, dus ben niet meer op zoek naar de originele.
Hij klinkt veel beter met deze mat trouwens, dus deze blijf ik zo gebruiken  *O*

En zo ziet het er dan uit:



En nog gebruik gemaakt van de hulpstukken van de originele snarenmat om alles mooi te laten passen, werkt perfect.


Nog een plaatje van de gepoetste lugs, die waren nog niet goed in beeld geweest in mijn eerdere post zag ik.


Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX

Misschien de snare voorzien van 3 floortom-poten, kun je hem zo laag of hoog in stellen als je wilt .
Op zolder had ik nog een snarestand staan en die kan een stuk lager ingesteld worden dan die ik in gebruik had. Ook weer opgelost dus en de combinatie met mijn kit is prima. Deze snare kan ik lekker laag stemmen en klinkt dan erg mooi en dan komt de diepte ook goed tot zijn recht. Een mooie aanvulling op de snares die ik al had.  :Y  8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat


De snare ziet er nu echt beter uit met die nieuwe snare-mat , de old skool ' kattendarmen ' snare mat is niet meer van deze tijd en is derhalve ( bijna ) niet meer te verkrijgen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

goed verzonnen met die snaren mat ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

HHBBXX

Bedankt mannen,

Het ziet er beter uit ja en klinkt ook veel beter. Die oude kattendarmen wilden niet zomaar werken, daarvoor moest je toch best stevig tikken. Deze snaren reageren direct, dus zoals het hoort eigenlijk.
Hij is goed te gebruiken nu, dus ik ben er blij mee.  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog