R-drums of Jobeky bassdrum triggerbar ?

Gestart door Technobeat, okt 26, 2017, 20:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hoi allen .


Zoals jullie wellicht weten heb ik in de zomervakantie een DIY bassdrum triggerbar in elkaar gebouwd , gebruikmakend van een Triggera side trigger in het midden werkt hij wel maar heb al twee keer de draden opnieuw moeten vast solderen .
Conclusie : Een side trigger is niet geschikt om elke keer de klappen van de beater(s) op te vangen , het is ook een SIDE-trigger en geen bassdrumtrigger .......
Dus ben ik op zoek naar een professioneler exemplaar die af-fabriek al gemaakt is als bassdrum-triggerbar .
En na wat zoeken op het www kwam ik 2 mogelijke kandidaten tegen in de vorm van de firma R-drums :

 


En bij de firma Jobeky ( de meest rechtse ) :





De triggerbar van R-drums kost 169,= euro incl verzenden .
De triggerbar van Jobeky kost incl. Tax en verzendkosten omgerekend 84,= euro .

Dus de optie van R-drums is 2X zo duur als van Jobeky en ziet er op zeker super degelijk uit , de Jobeky is ook aardig stevig zo lijkt het en zal dus best op zijn taak berekend zijn neem ik aan .....

Wat zouden jullie doen ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ik speel al 7 jaar met kicktrigger ongeveer 8 cm boven beaters ..  (als ik klopper tegen
mesh druk)   niet dichter erop ivm. impact van beater..   bij mij triggert dat goed ..
na instellen..       http://www.ekit.nl/diyz/k180back.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

In het begin had ik de trigger ( als side trigger ) rechts zitten , maar moest flink hard trappen om continu respons te krijgen , zachte taps van de beater werden niet getriggerd .
Ook het verplaatsen naar boven gaf helaas niet het gewenste resultaat .
Vandaar de keuze voor een triggerbar met de cone in het midden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Jij hebt toch al een Jobeky trigger in gebruik?
Als die goed bevalt lijkt me de keuze niet zo moeilijk.

kaboemba

Tja voor mij duidelijk, jobeky

Technobeat


Dat wel , de Jobeky snare trigger-bars zijn erg sensitief en pakken alle hits van de stokken , dus als je een drumstok laat stuiteren op het vel hoor je tot en met de laatste stuiter een sound .
De Triggera side-triggers op de toms echter niet , die laten de laatste 2 á 3 niet meer horen , maar dat op toms niet zo erg want daar komt over het algemeen geen ' detail werk ' bij kijken .

Dus als de Jobeky bassdrum-triggerbar net zo sensitief is als zijn snare broertjes zou het een goede optie kunnen zijn idd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Jobeky 22'' bassdrum triggerbar in order :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#7
nov 04, 2017, 18:39 Last Edit: nov 04, 2017, 19:46 by Technobeat
9 dagen verder en nog NIETS vernomen van Jobeky , enkel de betalingsbevestiging van Pay-Pal
Dat vind ik altijd een mindere kant aan Jobeky , de none communicatie en dus niet weten wanneer je bestelling bezorgt wordt :/  .
Het zal uiteindelijk wel goed komen neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

9 dagen verder en nog NIETS vernomen van Jobeky , enkel de betalingsbevestiging van Pay-Pal
Dat vind ik altijd een mindere kant aan Jobeky , de none communicatie en dus niet weten wanneer je bestelling bezorgt wordt :/  .
Het zal uiteindelijk wel goed komen neem ik aan .
Uiteraard.
Ik had enige weken geleden ook iets gevraagd via de mail maar heb nog steeds geen antwoord. Was voor mij een reden om niet te bestellen. Hoe mooi het ook allemaal eruit ziet, als ik geen antwoord krijg op een vraag hoe moet het dan zijn als ik iets bestel en er gaat iets niet goed of wat dan ook. Ik hoef niet per se gelijk dezelfde dag nog een antwoord maar zolang hoeft het ook weer niet te duren.

Het zou allemaal wel loslopen maar die onzekerheid gaat knagen.


Technobeat

#9
nov 05, 2017, 14:07 Last Edit: nov 05, 2017, 14:13 by Technobeat
De vorige bestelling ging ook goed hoor daar niet van , maar waarom er eenvoudig weg geen mail-verkeer plaats vind is mij een raadsel , het blijven natuurlijk chauvinistische Engelse lieden :Y  , maar ik neem aan dat ze ook dáár inmiddels wel internet hebben .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Ja ja , vandaag toch nog een teken van leven uit de UK gekregen met de mededeling dat mijn bestelling verzonden is :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Tja, die Brexit hè....

animal

Ik wil je dag niet verpesten Technobeat, maar ik schrok zelf van de volgende berichten op het vdrums-forum, te meer daar ze precies aansluiten bij een paar van jouw ervaringen met Jobeky.
https://www.vdrums.com/forum/general/products/1118289-any-news-on-the-2box-drumit-three/page13

Technobeat

#13
nov 09, 2017, 19:36 Last Edit: nov 09, 2017, 19:43 by Technobeat
 -O-  tja , al gaat het bij deze mensen om complete Jobeky drum-sets of om slecht functionerende pads is het een teken aan de wand .
Echter werken mijn Jobeky snare brug-triggers prima dus hopelijk is dat bij de grotere uitvoering voor de bassdrum het zelfde ....
De abominabele slechte communicatie tussen de firma en de klant kan ik zéker onderschrijven , het is gewoon : Bestellen en wachten , tussentijds mailen heeft idd geen enkel nut , wordt niet op gereageerd .
Nou ja , voorlopig is dit sowieso mijn laatste bestelling bij hen want dan heb ik mijn trigger setup compleet ( voor zover ik het nu kan beoordelen ) .
En volgens de Jobeky track and trace zou ik hem morgen tussen 6.00 en 22.00 uur aan huis geleverd moeten krijgen , ik ben benieuwd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Succes
     Komt vast wel goed.
There is no music without jazz

Technobeat

#15
nov 10, 2017, 19:48 Last Edit: nov 10, 2017, 19:59 by Technobeat
Tadaaaaa *O* , vanmiddag om 13.10 uur werd er door een bezorger van DPD het zo vel begeerde pakketje van Jobeky bezorgt met als inhoud :



Misschien morgen in de loop van de dag inbouwen en uittesten :)  .

De bijgeleverde 6.3 > 3.5mm verloopkabel , die eigenlijk bedoeld is om in het luchtgat te monteren , kan ik mooi gebruiken om binnen in de bassdrum aan te sluiten op de 6.3mm male jackplug die daar nu al aanwezig is .....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ach, goed zo !!
Veel plezier morgen. We horen t wel.
There is no music without jazz

Technobeat


THX Jazz :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Mooi man, knutsel ze  :Y

Technobeat

#19
nov 12, 2017, 20:56 Last Edit: nov 12, 2017, 21:58 by Technobeat
Vandaag in de namiddag de Jobeky bassdrum triggerbar gemonteerd :








Natuurlijk ook meteen getest , en idd , het is presies zoals ik hoopte en wat je van Jobeky kwaliteit mag verwachten : Prima de luxe .
Bassdrum komt nu echt net zo vet naar voren als de snare , ik moest de sensitivity en het volume van de bassdrum in de module behoorlijk terug draaien en dan nóg hoor je elke tap ( hoe zacht ook ) getriggerd worden , heerlijk :)  :)  .

De trigger zit 3cm onder de beaters , dus de trigger krijgt niet direct de volle klappen van de beaters te verwerken , hetgeen de levensduur van het trigger-foam natuurlijk in zijn voordeel verlengt .

Als het allemaal zo blijft ben ik erg blij blij blij *O*  *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dat is nog eens goed te horen. Fijn dat t zo uitpakt.
Heel veel plezier ermee !   
There is no music without jazz

animal

Ziet er goed uit, hoeveel inch is de Bassdrum??

Technobeat

#22
nov 13, 2017, 20:08 Last Edit: nov 13, 2017, 20:20 by Technobeat
Ziet er goed uit, hoeveel inch is de Bassdrum??
THX Animal :)  22 X 18 .

Misschien had ik , achteraf gepraat natuurlijk , alle triggers in één keer bij Jobeky moeten kopen .
Dus de twee snare trigger-bars , de bassdrum trigger-bar en de 3 tom side triggers als één pakket , want ze zijn écht goed .
Maar ja , ik dacht : de side-triggers van Triggera zijn wat duurder en zullen dus ook wel beter zijn , maar dat was dus niet echt nodig geweest .
Wellicht als ik ooit nog iets bestel bij Jobeky dat ik er dan meteen 3 side-triggers bij neem , maar voorlopig houd ik het zoals het nu is .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog