Versterker/Speaker aan sluiten op Yamaha dtx 430K

Gestart door JoDevill, nov 17, 2017, 18:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JoDevill

Goeden avond allemaal.

Heren/Dames,
Ik ben dus nieuw hier en nieuw op de drums.
Bovenstaande drum heb ik in bezit en het werkt perfect......althans met de koptelefoon.
Er zitten 2 speakers op het rack gemonteerd maar ik krijg daar geen geluid uit.

Nou denk ik dat ik dus ook een versterker nodig heb.

Mijn vraag is nu, als dat zo is hoe sluit ik het dan aan?

 :?

Otje

#1
nov 17, 2017, 22:47 Last Edit: nov 17, 2017, 22:51 by Otje
Tja, ik heb geen Yamaha drumkit maar ik heb de afbeelding van de module is bekeken
https://www.absolutepiano.com.sg/wp-content/uploads/2017/01/Pic-5-1.jpg
 Er zit een Phone / Output; Ik zal daar om te beginnen is 1 speaker op aansluiten met een (6.3mm) MONO stekker . Probeer het daar eerst maar is mee. t Moet kunnen lukken denk ik. Wil je later toch met 2 speakers werken dan zal je met een splitter moeten gaan werken of met zoiets* dergelijks v Yamaha, maar dat wordt een duur 'grapje'.
https://www.musik-produktiv.de/yamaha-ms100drh.html
Of ..
Probeer het eerst maar is met zoiets dergelijks zou ik zeggen: https://www.amazon.com/Behringer-KT108-BEHRINGER-ULTRATONE/dp/B0010KGD4Q/ref=pd_lpo_vtph_267_bs_img_1?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=18XQ9MFE9GP0XBA0VGV4

NB; 2 speakers direkt aansluiten op 1 uitgang werkt op mijn Roland ook maar half/half om het het zo maar is te zeggen; er is altijd wel verlies in kwaliteit- en geluidsstrekte

...ook een aardige optie is de Roland PM03


BTW: Welcome op dit Forum!

Oetgrunn

Je kunt idd. op de phones/output een mono jack naar speakers aansluiten, Yamaha geeft in z'n handleidingen aan dat dit "powered speakers" moeten zijn, dus een gewone speaker geeft (zoals Otje al zegt) niet zo'n best resultaat. Wat je ook kunt doen is die uitgang aansluiten op een gewone huisversterker (met ehm verloopje van jack naar tulp) en daar dan weer speakers aan. Ik heb zelf ook eens een setje computerspeakers met sub geprobeerd, maar dat vond ik niet zo'n succes.
Houdt er verder rekening mee dat bij gebruik van speakers de zaak redelijk hard moet staan om het padgeluid te overstemmen en dat doet het "stil" oefenen (als dat tenminste de bedoeling is) nogal teniet (is stil oefenen wel de bedoeling investeer dan beter in een goed isolerende koptelefoon).
De setjes die Yamaha verkoopt (zoals Otje linkt) hebben volgens mij een sub met versterker en twee boxjes voor op het rack, zal vast goed zijn maar ook wel aan de prijs.

JoDevill

Mannen, Thanx.

Ik ga eind van de maand een versterker voor de Yamaha aanschaffen.
Heb een leuke gezien genaamd de SUBZERO.

Uiteraard drum ik geluidloos anders krijg ik last met de buren en mijn wederhelft, maar af en toe wil ik hem ff in vol ornaat horen.
Ook om af en toe de vrouw en vrienden te laten horen hoezeer ik gevorderd ben op de drum.

Technobeat

Niet om je het plezier in het drummen te ontnemen , maar een E-kit zal via een monitor / speakers nooit zo mooi klinken als middels een goede hoofdtelefoon .
Maar voor een keer aan vrouw en vrienden de vorderingen te laten horen is het een optie .

BTW : Welkom op het Drum-Forum :w  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JoDevill


Oetgrunn

Mannen, Thanx.

Ik ga eind van de maand een versterker voor de Yamaha aanschaffen.
Heb een leuke gezien genaamd de SUBZERO.

Uiteraard drum ik geluidloos anders krijg ik last met de buren en mijn wederhelft, maar af en toe wil ik hem ff in vol ornaat horen.
Ook om af en toe de vrouw en vrienden te laten horen hoezeer ik gevorderd ben op de drum.

Ik weet niet wat je budget is, maar er staat een MS50DR op Marktplaats, misschien is dat wat?

Technobeat

#7
nov 19, 2017, 20:01 Last Edit: nov 19, 2017, 20:05 by Technobeat
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ik was er niet zo van onder de indruk, sub is prima maar de satelietjes vond ik tegen vallen.
Had zelf i.p.v. die speakertjes er twee andere speakers op en dat was een dikke verbetering.
Er mist nogal wat mid met een sub en twee van die kleine speakers.

Otje

Mijn 'super' quadrafonische installatie:
 Kben omringd met 4 van deze:


Deze staat naast m'n basdrum (zoiets dergelijks dan..)


..aangesloten middels een Behringer mixertje zo naar de module's : TD4/6;

 
en 't werkt goed genoeg voor mij iig ! ( in m'n appartementje)
 Kwas geloof ik 2 a'3  tientjes kwijt.. :)

Omhoog