Aansluiting e-kit/IPad

Gestart door Wichert, nov 18, 2017, 11:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Ik gebruik mijn e-kit meespelend met nummers via spotify. Mijn IPad (niet meer upgrade gevoelig) zorgt voor de geluidsweergave met gebruikmaking van een koptelefoon.

Ben niet echt ontevreden over de geluidskwaliteit, maar ik vraag me toch af of het toch beter kan klinken. Zal het verbeteren als ik een nieuwe IPad aanschaf of zal een nieuwe laptop (mijn laptop is nu 6 jaar oud) voor hoorbare verbetering zorgen? Hoe is de geluidskwaliteit IPad versus laptop? De geluidskaart speelt hierin in belangrijke rol heb ik begrepen.

Wie kan mij hier in adviseren?

djska

Ik gebruik mijn e-kit meespelend met nummers via spotify. Mijn IPad (niet meer upgrade gevoelig) zorgt voor de geluidsweergave met gebruikmaking van een koptelefoon.

Ben niet echt ontevreden over de geluidskwaliteit, maar ik vraag me toch af of het toch beter kan klinken. Zal het verbeteren als ik een nieuwe IPad aanschaf of zal een nieuwe laptop (mijn laptop is nu 6 jaar oud) voor hoorbare verbetering zorgen? Hoe is de geluidskwaliteit IPad versus laptop? De geluidskaart speelt hierin in belangrijke rol heb ik begrepen.

Wie kan mij hier in adviseren?

Het begint al met Spotify, wat op zich al niet optimaal. Maar ben je nu het geluid van de drummodule aan het doorlussen terug naar de iPad of gebruik je VST?
Normaal gesproken doe je iPad op mix-in van drummodule en sluit je de koptelefoon op headphone aansluiting van drummodule aan.
Gebruik dan verder een goede koptelefoon met een lage impedantie (zeg lager dan 100Ohm).

Wichert

De IPad is aangesloten via een kabel op de usb ingang van mij module en een kabel van mijn IPad naar de aux-in van mijn module.

Ik gebruik een Bowers & Wilkins P7 koptelefoon. Het is overigens een Yamaha DTX502 module.

Technobeat

#3
nov 18, 2017, 18:37 Last Edit: nov 18, 2017, 18:45 by Technobeat
Aan de koptelefoon kan het zeker niet liggen :)  , zeker geen ' instappertje '  :N  .

Gebruik echter wél de bijgeleverde gewone kabel en niet de Apple IOS controller kabel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Ik ben ook zeer tevreden met deze koptelefoon. Bijna een echtscheiding veroorzaakt. Kan ik ondanks deze koptelefoon de geluidskwaliteit verbeteren of is dit waar ik het mee moet doen?

Ik heb geen technische bagage, maar ik wil het wel perfect laten klinken!

Jazz

Misschien n andere muziekbron uitproberen. You-tube of je eigen muziekapp.?
There is no music without jazz

Technobeat

Ik ben ook zeer tevreden met deze koptelefoon. Bijna een echtscheiding veroorzaakt.
Oei , uiteindelijk toch nog goed gekomen gelukkig .

Maar idd , wat Jazz al voorstelde ,  probeer met de IPad  eens wat song via YouTube te beoordelen op de koptelefoon  , wellicht  geeft dat  een beter resultaat  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Och dat zou ik niet zeggen, het ligt er maar net aan wat je in huis hebt.
Dus ik waag het te betwijfelen, of ben ik bevoorrecht met een complete p.a. in huis ?

animal

Dus ik waag het te betwijfelen, of ben ik bevoorrecht met een complete p.a. in huis ?
Nee, ik heb ook een PA-thuis, niks bijzonders aan.

Wichert

Zorgt een Audioquest dragonfly USB DA - converter voor verbetering?

Technobeat


Nee , dat is alleen een speciale USB-stick om de latency bij gebruik van VST tot een minimum te beperken en heeft niets te maken met het creëren van een betere geluidskwaliteit .
ik denk dat een Spotify Premium abbo met hoge geluidskwaliteit een betere investering is , en je kunt hem eerst gratis uitproberen ( mits je in het verleden nog geen Premium abonnement hebt gehad ) . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wichert

Ik gebruik nu de premium versie. Kan ik dat overzetten naar Premium abbo?

Wichert

Stom. Abbo staat voor natuurlijk voor abonnement. Nog niet helemaal wakker!

Technobeat

Oké , maar als je de Premium kwaliteit al niet voldoende vind lijkt mij het niet zinvol om het voort te zetten .
En met abbo bedoel ik een abonnement , het is dus geen andere versie van Premium .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Stom. Abbo staat voor natuurlijk voor abonnement. Nog niet helemaal wakker!
Je was me net voor :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#15
nov 19, 2017, 13:45 Last Edit: nov 19, 2017, 13:48 by animal
Nee , dat is alleen een speciale USB-stick om de latency bij gebruik van VST tot een minimum te beperken en heeft niets te maken met het creëren van een betere geluidskwaliteit .
Sorry Technobeat, hier sla je de plank volledig mis. De audioquest dragonfly is juist bedoeld voor een betere geluidskwaliteit d.m.v. een hoogwaardiger digitaal naar analoog conversie.
Door het ontbreken van een dedicated asio driver levert de dragonfly nauwelijks een positieve bijdrage aan het realiseren van een lage latency bij gebruik van VST. ( wat een collega forumlid hierover ooit eerder heeft vermeld spreek ik dus tegen ).
Ik spreek uit eigen ervaring want bij in het bezit van een een dragonfly red die dus wel een hele verbetering t.a.v. De geluidskwaliteit oplevert t.o.v. Interne geluidskaarten.
Mijn dragonfly is te koop, dus als je interesse hebt mag je me een pb sturen.

Technobeat

( wat een collega forumlid hierover ooit eerder heeft vermeld spreek ik dus tegen )
Aha , en van dat forumlid ging ik dus uit , dit temeer omdat hij dat met diverse metingen had onderbouwd , en met eigen bevindingen had bevestigd .
Maar voor het bevorderen van de geluidskwaliteit is dit dus wél en goede optie en zal bij forumlid Wichert dus het beoogde effect gaan creëren als ik het goed begrijp .

De  Dragonfly stick mag jou drumruimte verlaten i.v.m. de komende Mimic ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#17
nov 19, 2017, 15:16 Last Edit: nov 19, 2017, 15:19 by animal
Nee, niet ivm de komst van de Mimic, die komt er (nog) niet. Ik heb sinds een kleine 3 maanden een bestelling bij Bax uitstaan voor de Atv adrums standard set  *O* . Ook daarvan gaat, naar het zich laat aanzien, de levertijd in totaal 22 weken bedragen.
Als ik de Thomann-site en de drum-tec site moet geloven kunnen die al wel leveren. Valt me eigenlijk toch wel een beetje tegen van Bax-Music, ik was in de veronderstelling dat ze tot de echt 'grote jongens' behoorde en dus zeker zo snel konden leveren, blijkbaar niet dus.

Robert-Jan

Maar als je 'm voor 'die prijs' krijgt is t geen probleem toch?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Als ie na 22 weken dan wel komt, niet nee.
Maar wat ik zeg, ik had Bax  bij de grote jongens ingeschat.

drfill

aha..  ja, hij heeft er 2x goedkoper opgestaan, dus als je dat allemaal zwart op wit hebt..
heb je wel een megadeal ..  bax lijkt groot inderdaad,  maar het zijn toch allemaal 'losse' muziekzaken,
beetje los zand ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Een complete ATV adrum-set , netjes 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Echt stoer. Ik heb n paar maanden geleden achter zo'n kit gezeten/mogen spelen.
Ik vond t fantastisch.
There is no music without jazz

Oetgrunn

Ik gebruik mijn e-kit meespelend met nummers via spotify. Mijn IPad (niet meer upgrade gevoelig) zorgt voor de geluidsweergave met gebruikmaking van een koptelefoon.

Ben niet echt ontevreden over de geluidskwaliteit, maar ik vraag me toch af of het toch beter kan klinken. Zal het verbeteren als ik een nieuwe IPad aanschaf of zal een nieuwe laptop (mijn laptop is nu 6 jaar oud) voor hoorbare verbetering zorgen? Hoe is de geluidskwaliteit IPad versus laptop? De geluidskaart speelt hierin in belangrijke rol heb ik begrepen.

Wie kan mij hier in adviseren?

Ik denk zoals meer hier dat het toch te maken heeft met de basis geluidskwaliteit, ik gebruikte eerst een Galaxy tab 2 en nu een oude (ook jaar of zes) laptop en heb geen problemen met geluidskwaliteit (meestal gebruik ik MP3's en soms stream ik vanaf Youtube). Ik heb vwb. laptop geluid niks aan de standaard geluidskaart (voorzover je dat zo kunt noemen bij een laptop) gedaan, gewoon via de koptelefoon uit op de in van de module (een DTX700).
Wat het wat prettiger maakt is je standaard HDD vervangen door een SSD, voor een tientje of vijf heb je 128Gb, hou je naast Windows 10 nog zo'n 65Gb over voor andere zaken en start lekker snel op.
Als speler gebruik ik BPMinus, simpel programmaatje waarin eenvoudig oa. tempo is aan te passen, ook met sneltoetscombinaties (bv. pijtje links 5 sec. terug), vind ik zelf handiger dan steeds met bv. touchpad.

Omhoog