in actie!!!

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Zijn toch al met al prima foto's Groovemaker  :)  .
Mooie set btw .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Hele leuke foto's ennuh.... hele mooie kit
There is no music without jazz

Dreamdrummer

Afgelopen vrijdag een gig gehad met een Metallica-coverband. Heerlijk gebeukt.

Ik speelde niet op mijn eigen kit, maar op een Tama Starclassic met Mirage toms.
Man, wat klonk dat lekker !!







Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat


Ziet er ruig uit Deamdrummer 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dat ziet er heel stoer uit.
Gave foto's
There is no music without jazz

baszuidwijk

Afgelopen dinsdagavond ben ik naar Café Classen geweest hier in Arnhem. Er was een jam sessie die werd afgetrapt door de Gust Groove Jam; een combo van wijkgenoot en bassist Michael Gustorff. Michael werd vergezeld door Max Hering op drums en Rocco Romano op gitaar. Beiden studeren aan het ArtEZ Conservatorium hier in Arnhem. Als special guest was Jerôme Hol ingevlogen. Man, wat een feest was dat!

Toen Michael en kornuiten klaar waren, ging de jam sessie van start. De gitaarposities waren rap ingevuld. De drums bleven vooralsnog leeg. Na de oproep "Is er een drummer in de zaal?", nam ik tijdelijk afscheid van mijn biertje om achter de drums plaats te nemen. Er volgde een lekker funky robbertje muziek dat - toen een zangeres zich meldde - naadloos overging in jazzy vibes. Na een klein kwartiertje jammen was het tijd om andere muzikanten het podium te gunnen. Ik heb ervan genoten  :)





Technobeat

ik zie de gitarist op foto 1 denken : Die drummer moeten we vaker uitnodigen :)  .

Leuk zo`n inloop jamsessie .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ik denk dat zo'n jamsessie een van de leukste avondjes zijn.
There is no music without jazz

kaboemba

ik zie de gitarist op foto 1 denken : Die drummer moeten we vaker uitnodigen :)  .

Leuk zo`n inloop jamsessie .
Ik zie dat totaal niet, maar ja ik zie dan ook helemaal geen gitarist.
































Pssssssssssssssst tis een bassist.

kaboemba

Ik vind jam sessies vaak nie veel aan,

Of ze hebben een band staan om de boel te leiden maar die band is eigenlijk te goed zodat veel anderen denken "laat maar".

Of er is helemaal geen leiding en het wordt niks.

Of het zijn een paar vriendjes die de hele avond het podium vast houden.

En altijd zit er wel een gitarist bij die er niks van kan maar wel denkt dat tie geweldig is.
Is nie erg van mij mag iedereen mee doen, maar als die dan in zet en de anderen aan kijkt alsof ze er niks van kunnen ?????

Nu moet ik zeggen ik had pas een jam avond die wel erg gezellig was, maar daar kwamen alle bovenstaande punten dan ook niet voor.

Jazz

Ah kaboemba, dan heb je niet de goede mensen in de band.
There is no music without jazz

Technobeat

Ik zie dat totaal niet, maar ja ik zie dan ook helemaal geen gitarist.
Pssssssssssssssst tis een bassist.
Jou ontgaat ook helemaal niets he :N  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

En altijd zit er wel een gitarist bij die er niks van kan maar wel denkt dat tie geweldig is.
Is nie erg van mij mag iedereen mee doen, maar als die dan inzet en de anderen aankijkt alsof ze er niks van kunnen ?????

Ja precies, dit is ook mijn ervaring. Van die lui die helemaal van slag raken als ze even niet in de spotlight staan.

baszuidwijk

Ik kan me wel iets voorstellen bij de negatieve verschijnselen die Kaboemba en Joris schetsen en het zal ongetwijfeld hier en daar tijdens jam sessies voorkomen. Mijn ervaring van afgelopen dinsdag was gelukkig heel anders: Het was gewoon erg gezellig met allerlei muzikanten die elkaar de ruimte gunden en die fijn samen muziek aan het maken waren.
*O*

Joris

Ik heb het ook wel eens gehad dat het briljant was, maar meestal niet...

drfill

ligt er ook aan waar..  in een 30+ of een blues bar kunnen ze meestal nog luisteren naar elkaar..
maar jamsessies in jongeren centra lopen vaak 'frustie' muzikanten rond .. (en ook drummers)
die niet naar 'betere' muzikanten luisteren en zichzelf 'fantastisch' vinden .. luisteren ook niet
naar andere muzikanten dan.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Ah kaboemba, dan heb je niet de goede mensen in de band.
In de band zeker wel, maar het idee van een jamsessie is dat je juist met anderen speelt.

kaboemba

O het komt wel eens voor dat het super gezellig is en dat er echt leuk gespeeld wordt.
Dan vind ik het ook geweldig om te doen.

Joris

#693
nov 23, 2018, 11:15 Last Edit: nov 23, 2018, 11:51 by Joris
Even mijn nieuwe 14" New beats een testronde gegeven. En ik had met deze telefoon ook nog niks geprobeerd op te nemen maar klinkt wel prima.



Favoriete stickings, inverted paradiddle en six stroke roll  *O*

animal

Lekker en leuk hoor, bedankt  :Y

Hammar

Very nice!

Nijlpaard

Kort filmpje van ons optreden gisteren. 
https://www.youtube.com/watch?v=z-WNgZsovbE
Er waren nog wat puntjes voor verbetering vatbaar :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jazz

Leuk toch !
There is no music without jazz

FreeFloater

Niets leuker dan lekker live spelen!
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Joris

En nog een, uiteraard een voet blastbeats. Ik had ook niet eens een dubbel pedaal met deze show trouwens.




Omhoog