Iemand die mij kan helpen met dit probleem?

Gestart door sem179, jul 14, 2017, 16:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sem179

Beste drummers..

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn eerste drum kit gekocht via marktplaats. Het gaat om een Gretsch Catalina Maple. Ik heb hier nu een jaar op gespeeld en ik merkte in het begin dat ik erg moest wennen aan de kit. Ik had vooral erg veel moeite met mijn bassdrum. Hoe tof hij ook klinkt, ik heb met mijn pedaal weinig controle. Ik krijg het NIET voor elkaar om lekker te spelen met mijn eigen bassdrum. Ik heb onder andere al mijn pedaal getuned, ik heb op andere bassdrums gespeeld (waar ik wel heerlijk op kan spelen) met mijn pedaal. Ik heb de kit op marktplaats gekocht, en van degene van wie ik het kocht heeft er een powerstroke pro op gelegd. Deze kan er dus al een flink lange tijd op zitten.


Kan dit misschien de oorzaak zijn ? Ik wordt er nogal ongelukkig van.. Ik kan op elk kitje lekker spelen, behalve op die van mezelf.


Het probleem waar ik het meest mee zit is dat als mijn pedaal het vel raakt, hij soms wel 3x op en neer stuitert. Deze stuitering zorgt ervoor dat ik ten eerste de controlle verlies, en ten tweede zorgen deze extra aanslagen voor een inconstant geluid.

Het is lastig het probleem helemaal te beschrijven, het is ook meer een ding dat je alleen kan voelen. De eerste 5 minuten speel ik lekker totdat ik merk dat het toch niet helemaal klopt.

heeft iemand enig idee waar het probleem zit? Alvast bedankt.


Sem.

Hoefnix

#1
jul 14, 2017, 16:12 Last Edit: jul 15, 2017, 00:13 by Hoefnix
Het is op een forum altijd vriendelijk om je voor te stellen :).

Als je pedaal op andere basdrums wel goed speelt dan kan het alleen aan het vel liggen.
Draai het vel eens bijna helemaal los zodat het nét niet flappert. Probeer het dan nog eens.

Robert-Jan

Is je voorvel 'dicht' of zit er een gat in?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

sem179

Btw, Het kan alsnog zijn dat mijn bassdrumpedaal de boosdoener is. ik speelde laatst op een iron cobra en heb in tijden niet zo fijn kunnen spelen.

sem179

Is je voorvel 'dicht' of zit er een gat in?
Er zit een gat in

Paul

Als ik dat zo hoor denk ik vooral dat de spanning van de vellen niet lekker is. Als een bassdrumvel (te) strak gespannen is zal het pedaal stuiteren zoals je beschrijft.
Hoe is de klank? Laag, of juist hoog?

Probeer de bass eens opnieuw te stemmen, bijvoorbeeld a.d.h.v dit filmpje. Zeker weten dat het vel dan niet meer te strak is. Eventueel kan je nog een klein kussentje of opgerolde trui aan de binnenkant, tegen het slagvel aan leggen.


Technobeat


Paul , filmpje is niet te zien . zoals je misschien weet moet je tegenwoordig bij YouTube voor het forum de ' delen ' url kopiëren en plaatsen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#7
jul 15, 2017, 00:00 Last Edit: jul 15, 2017, 00:10 by drfill
toch is hij er nog wel..   als je op het lege vlak  r-klik  'inspect' doet  ; )
https://www.youtube.com/watch?v=Ga8Q12mKYxI
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Idd , wéér wat geleerd ...... :)  .

Maar als het kan is een directie video fijner en scheelt het grote lege vlakken in het topic ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Hmm, hier werkt het embedden van het filmpje wel gewoon. Enfin, drfill heeft de link al gedeeld, daar kan sem hopelijk mee vooruit!

Omhoog