Soundbrenner

Gestart door Hammar, jul 17, 2017, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Kwam dit al een aantal keren tegen op Facebook.

Een trillende metronoom in de vorm van een horloge om je pols.

Ben erg benieuwd of zoiets werkt.

http://www.soundbrenner.com/

https://www.facebook.com/soundbrenner/?hc_ref=ARRQoCv1le21VugdXoKmuJoMIVildQjfd9U2sIUHfV5HJnqG1GHql9Mh7oFXrYEWKNo&fref=nf&ft[tn]=kC-R-R&ft[qid]=6443701609429676179&ft[mf_story_key]=4718464526332227705&ft[is_sponsored]=1&ft[ei]=AI%40e9156c5868551d06eafac1afa3284ba2&ft[top_level_post_id]=10155180356332949&ft[call_to_action_type]=SHOP_NOW&ft[page_id]=336972189841107&ft[fbfeed_location]=1&ft[insertion_position]=15&__md__=1

Technobeat


Net even op Joetjoep gekeken en dit ' metronoom-horloge ' bestaat al een jaar of 2 .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Oké.....dan ben ik misschien wat laat met deze 'amazing discovery' maar dat heb ik wel vaker op deze leeftijd.


drfill


ik heb het oude type peterson 'body beat'  metronoom..
maar het voegt niks toe..    aan een normale hoorbare click..    ik gebruik deze ook alleen 'audio' nog ..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ik ken t wel, maar nog niet gepeobeerd..vooralsnog zweer ik bij de temporef.
Punt blijft dat ik dat kan controleren en perse hoef te volgen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

jinxedworld

Ik heb er eentje :-). Een van de originele backers van hun Indiegogo crowdfunding campaign.

Ik moet zeggen, het is even wennen. Maar als je gewend bent is het een enorme verademing. Ik gebruik niet alleen de trilfunctie, maar ook The Metronome app, gekoppeld aan de soundbrenner. De click-track welke afspeelt stuur ik naar mijn in-ears toe, en de Pulse gaat in exact hetzelfde tempo mee vibreren. Ik heb het idee dat je interne klok ook veel beter word getraind (je voelt én hoort tegelijk, dus dubbele input).

Wat heerlijk is, is een playlist te maken binnen de app, waar je tijdens een gig zo doorheen kan skippen. Zo begin je elk nummer in het juiste tempo. Elke 1e click van een beat geef ik een forsere vibratie dan de opvolgende clicks, om duidelijk de één aan te geven. (ze zijn bezig met een optie om in te tikken in een nummer, en daarna de click/pulse uit te zetten, zodat je on tempo begint, en het daarna gewoon zelf lekker kan regelen, kan handig zijn als je versnellingen/vertragingen in een nummer hebt zitten).

Zoals ik zei, wennen, maar dat is click altijd als je ermee begint. Maar ik wil niet anders meer :-)

Omhoog