Kick snare hat dtx400

Gestart door Henk0210, jul 20, 2017, 13:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Henk0210

Hoi allemaal,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag.

Ik ben van plan om naast mijn akoestische set een kleine elektronische setup te gaan maken. De module wordt een Yamaha dtx400, simpel en goedkoop maar met genoeg mogelijkheden voor mijn doel.
Als bassdrum wil ik een kp65 gaan gebruiken, en als snare een tp65. Hihat ben ik nog niet helemaal uit, als hihat controller neem ik de hh65, maar als cymbal pad weet ik eigenlijk niet echt welke geschikt is. Misschien maar gewoon starten met een tompad als hihat, (net als de dtxplorer set). Als ik dit allemaal handig inkoop (tweedehands/demo) ben ik niet meer dan 200,- kwijt.

Nu is mijn vraag of dit allemaal wel gaat werken op de dtx400 module. De dtx400 set heeft namelijk andere tom/snare pads en andere pedalen. En voor de hihat pad; zou een wat goedkopere hihat (alesis/ddrum etc.) ook werken op de module? Of heb je perse de Yamaha pads nodig, die toch best prijzig zijn voor een grotere maat.

hoor het graag!
Grt
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Otje

Henk; zelf heb ik geen Yamaha maar naar ik heb vernomen is dat de hihat  van Yam alleen maar 'werkt' icm modules van Yam. Een andere hihat Alesis of Ddrum gaat niet werken . Met de pads is wél een andere dan Yamaha te combineren; of het feiloos werkt, is een ander verhaal; 't ene merk en type is beter en makkelijk te combineren dan een ander.
 Ik heb er  de site van Yamaha bij gepakt met een pad/module compatibility table:
https://nl.yamaha.com/nl/products/musical_instruments/drums/el_drums/index.html

Henk0210

Hoi Otje,
Bedankt voor je reactie!
Ik zie op de tabel dat de kp65 bassdrum en de tp65 snare pad in iedergeval gaan werken.
Ik denk dat ik dan voor de hihat ook een tompad pak, kan ik later altijd nog upgraden naar een echt hihat pad.

Grt
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

musiqman

#3
jul 21, 2017, 16:39 Last Edit: jul 21, 2017, 16:43 by musiqman
Je kan ook een echte electrische cymbal of hihat pad gebruiken. Of een complete 400 kit kopen (al dan niet 2e hands) en de onderdelen die je nodig hebt gebruiken (kan ook nog eens volledig e oefenen thuis bijv.)

Yamaha heeft ook een hybrid kit. Daarmee heb je een module, hh pad, snare pad, multiclamps en triggers om meteen van start te gaan:

Robert-Jan

Het verschil tussen een 400 en een 430/450 is onder andere de hihat controller..dat lijkt me de hh65 en dus zal die werken op de module.
Het lijkt me dat de hihat ingang niets anders is dan een pad ingang, het zou me niets verbazen als je daar iedere oad aan kan hangen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog