Jobeky Dark Cymbals

Gestart door stefan, jul 23, 2017, 19:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

jul 23, 2017, 19:44 Last Edit: jul 23, 2017, 19:47 by stefan
Iemand ervaring met de Jobeky cymbals? En dan vooral met de 3 zones vwb zone separation end bij een lagere dynamiek?

Er zijn geen tot heel weinig reviews over te vinden, behalve dan dat ze niet zo heel stil zijn als je zou hopen. :-p
Iedere bijdrage is welkom. Het is nogal een bak geld om uit te geven aan de cymbals (wat ik er best voorover heb) maar ik heb nogal mijn twijfels vwb de zone separatie bij zachtere aanslagen, aangezien het bekken gewoon uit 1 enkele segment/stuk bestaat.

Dus als er iets positiefs uit komt gaat m'n gehele set L80's in de verkoop (nauwelijks gebruikt) en dan de Jobekeys erin.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Ben heel nieuwschierig naar info hierover of ervaring.
Maar inderdaad, 't is best prijzig.
There is no music without jazz

Technobeat


Heb zelf een setje van Alesis / Surge staan , maar idd het getik op de cymbals hoor je wel ( zonder koptelefoon op ) .
Echter zijn de looks van dit type cymbals stukken beter dan hun rubberen broertjes .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#3
jul 23, 2017, 21:39 Last Edit: jul 23, 2017, 21:54 by Otje
Ik heb er ook naar zitten kijken en naar geluisterd. Ze zijn zeker prachtig. En rubbern cymbals spelen minder fijn dan metalen, vandaar dat ik eigenlijk wil switchen , Gen 16 desnoods, maar die prijs! Tegenwoordig  de Jobeky in 2 uitvoeringen, de Brass  & the 'dark bronze'. Vooral deze laatste zien er geweldig uit. Probleem blijft of ze goed samengaan met welke module dan ook. De afstelling vergt een hoop uitproberen. En misschien krijg je ze nooit perfect. Zonde van de investering als 't zover komt. Dat is ook wat mij tegen houd. Ik durf het risico niet aan.; bang dat 't toch tegenvalt.

Hier wat filmpies ( van de Dark Bronze kan ik helaas nix vinden):




https://jobekydrums.co.uk/product-category/e-cymbals/
-
Oja BTW; Stefan , zijn de L80 van je getriggert *, kan zelf doen of gebruik je ze geheel acoustisch? (3.45)
*


Technobeat

#4
jul 23, 2017, 22:13 Last Edit: jul 23, 2017, 22:17 by Technobeat
Niet bang zijn Otje , van de Jobeky site : Compatible with a wide range of drum sound modules

Dus Roland zal daar zeker bij horen .

Afstellen is gewoon het zelfde als je huidige rubberen cymbals , no problemo .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ja, maar het is ook weer niet zo dat ik effuh ettelijke honderden euro's ergens heb liggen om is wat uit te proberen. Als ik iets aanschaf moet ik er wel van op aan kunnen dat ik er voor 100 procent achter sta. Bij twijfel durf ik de gok niet aan; heb ik poen zat, kan je nog is een miskoop veroorloven. Maar uhh.. een setje cymbals is héel m'n vakantiegeld. En zoals je sinds kort weet is dit laatste inmiddels besteed. Dus drum gerelateerde producten.. op termijn: effuh geduld. Na de zomer kijken wat het budget toelaat.. . 
 en ik heb me een verlanglijst.

Technobeat

Haha , dat wel natuurlijk , maar je kunt je Jobeky aankopen ook weer retourneren als ik het goed heb .

Maar goed , vakantie is ook belangrijk en daarna kun je altijd nog eens kijken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ik zag deze afbeelding op FB , die ik jullie niet wil onthouden zo mooi als ie is ; Full sized E-drumkit met Jobeky E-cymbals & Mimic pro module. Kan 't nog mooier?




stefan

Niet bang zijn Otje , van de Jobeky site : Compatible with a wide range of drum sound modules

Dus Roland zal daar zeker bij horen .

Afstellen is gewoon het zelfde als je huidige rubberen cymbals , no problemo .
Technobeat, jij bent niet in het bezit van Jobeky cymbals toch? Enkel de triggers?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

Ben heel nieuwschierig naar info hierover of ervaring.
Maar inderdaad, 't is best prijzig.
Prijzig vind ik nog niet het ergste, daar is overheen te komen. Als het maar minstens (liever beter) werkt qua zone separation dan bv Roland of Yamaha.
Als dat zo is, zou ik er zelf het dubbele nog voor betalen.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

stefan

#10
jul 25, 2017, 09:37 Last Edit: jul 25, 2017, 09:46 by stefan
Oh ja, bijna vergeten...
@Otje: De L80's zijn niet (meer) getriggert. Wel gedaan en werkt uitstekend, maar ik wil meer. Ik wil een cup, bow en liefst een edge. Niet 1 klank. Ik heb hier meer dan genoeg cymbal switches liggen in (14"/16"/18") die ik er evt. bij verkoop voor de fijne knutselaar die er meer tijd voor (over) heeft als ik.
Verder zijn de cymbals 2x kort bespeeld en eigenlijk nagelnieuw. Geen stick mark... Niets...

Ik heb contact gezocht met Jobeky en ga de aankoop wagen. Dus binnenkort staan de L80's hier in de verkoop-hoek. :-)

---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Het is dat er nogal wat geld betaald moet worden maar de L80 ben ik ook wel n beetje zat.
Ik mis de finesse in geluid.  Ik zou ze wel willen verkopen.
En Otje, dat ziet er echt retestrak uit.
There is no music without jazz

Technobeat

#12
jul 25, 2017, 22:57 Last Edit: jul 25, 2017, 23:00 by Technobeat
Ik zag deze afbeelding op FB , die ik jullie niet wil onthouden zo mooi als ie is ; Full sized E-drumkit met Jobeky E-cymbals & Mimic pro module. Kan 't nog mooier?
Ja , dat die set niet DAAR staat maar HIER in huis :+  .

@ Stefan : De sprong in het duister genomen , ben erg benieuwd wat je gekocht hebt , een hele set Jobeky E-cymbals ( welke maten ) of één dikke ride van 20'' ?
En natuurlijk komen er hier foto`s van de cymbals en een kleine gebruikers review , toch ?

Zelf heb ik geen Jobeky cymbals , wel een setje Surge - Alesis en die liggen te liggen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

En natuurlijk komen er hier foto`s van de cymbals en een kleine gebruikers review , toch ?
Ik geef alvast een voorzetje...:z

 

Technobeat


Als Stefan goed in de slappe was zit ...... ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Het is dat er nogal wat geld betaald moet worden maar de L80 ben ik ook wel n beetje zat.
Ik mis de finesse in geluid.  Ik zou ze wel willen verkopen.
En Otje, dat ziet er echt retestrak uit.
Ik zou ze wel eens willen proberen, dus als je ze kwijt wilt...

Jazz

Djiska, zodra ik wat anders heb laat ik t je weten.
There is no music without jazz

stefan

Als Stefan goed in de slappe was zit ...... ;)  .
Dat is het niet.. Het is gewoon dat als ik EUR. 400,- neer leg voor een Roland cymbal het ook niet goed is. De cup triggering is om te huilen, behalve wanneer je exact op de switch hamert. Maar ook qua dynamiek is het niet al te best.
Dan leg ik er liever nog eens 100 bij, en heb ik iets wat hopelijk kwalitatief beter is. Maar, het blijft afwachten natuurlijk.
L80's gaan morgen in de verkoop hoek. Setje van 13" hats, 18" en 20" cymbals.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

djska

Djiska, zodra ik wat anders heb laat ik t je weten.
tx!

Technobeat

#19
aug 08, 2017, 10:38 Last Edit: aug 08, 2017, 10:42 by Technobeat
Stefan : We zijn inmiddels bijna 14 dagen verder ..... al iets gehoord of gezien van Jobeky ?

Communicatie is niet hun sterkste punt , op mails wordt ( bij mij althans ) niet gereageerd , alleen de bestelorde wordt in behandeling genomen en that's that :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Nee helaas... Ik wacht al 14 dagen op een foto van de onderzijde van de cymbal. Ik weet inmiddels dat ze een piezo/piezo gebruiken, ipv een piezo switch. Dus nog even afwachten en dan stuur ik eind deze week opnieuw een mailtje als ik nog niets heb gehoord.
Maar eh... Heb je toevallig interesse in mijn L80's dan, incl voor iedere cymbal een complete set cymbalswitches (180 gr, of 360 gr), piezo's, projectboxen, en female-jack aansluitingen.. *O*  
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Jazz

Misschien heeft djska wel interesse in de L80
There is no music without jazz

Otje

#22
aug 08, 2017, 22:50 Last Edit: aug 08, 2017, 22:52 by Otje
En Otje, dat ziet er echt retestrak uit.
ik zou ze wel eens willen proberen, dus als je ze kwijt wilt...
Huh'm..,Sorry Djis, maar tis ook maar een droom van me.. .

Technobeat

Huh'm..,Sorry Djis, maar tis ook maar een droom van me.. .
Een droom als in : De complete E-kit met Jobeky cymbals en Mimic Pro ?

Of een setje getriggerde L80`s ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Whow! Zijn dit de nieuwe Jobeky cymbals? Hoe ze spelen en klinken laat ik even in 't midden. Ze zien er in ieder geval fantasties uit.

https://jobekydrums.co.uk/product-category/e-cymbals/jobeky-dark-design/

Omhoog