Nieuw programma 2019 van Field .

Gestart door Technobeat, aug 22, 2018, 20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Field heeft echt mooie producten voor de E-drummer , maar helaas ook nogal prijzig .
Het is maar net wat je er voor over hebt .

https://fieldelectronicdrums.com/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Inderdaad erg mooi, het lijken wel echte cymbals en drums  8)7

Als ik het lees over het maken van rubber cymbals vs het spul dat zij gebruiken, zoals acoustische cymbals, dan heb je het grote voordeel van e-drums toch niet meer? Dat het minder geluid maakt dan acoustisch dus...
Daar komt toch ook het idee van rubberen pads vandaan? Of zie ik dat verkeerd?
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

ziet er schitterend uit ..  sommige van die drums zou ik wel gewoon 'acoustisch' willen..
"You don't make an electric guitar out of rubber so why are so many companies making drums and cymbals out of rubber?
Only electronic drums and cymbals built from the ground up using authentic cymbals and drums will ever feel real"   "all metal construction cymbals"   m.a.w   gewoon het kabaal van normale cymbals,
(alleen dan een 'lelijke' sound)   tja, ik zou dan gewoon normaal acoustisch gaan drummen ?
de enige reden dat ik (thuis) op rubber sla..  is vanwege geen kamer te hoeven isoleren ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Nijlpaard

Ik juich dit toe. De e-drum als op zichzelf staand product dat zich kan bewijzen als een veelzijdig instrument waar je creatief mee om kan gaan.

Net als de electronisch piano en gitaar.

Dit bedrijf ziet de e-drum set als meer dan alleen maar een manier om stil te kunnen oefenen.

Deze quote op de site zegt het wel:

"The reality soon became clear that acoustic guitars would always have their place however electric guitars could do things acoustic guitars could only dream of.
The same is true of an electronic drumset.
Your imagination is the only limitation."
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Nog een interessante quote.

"What sets FIELD cymbals apart from the rest is our ability to silence a real acoustic cymbal and still capture all of the subtle performance nuances that only come from playing an actual traditional style acoustic cymbal."

Blijkbaar worden de cymbal dus toch gedempt
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#5
aug 23, 2018, 10:35 Last Edit: aug 23, 2018, 10:56 by Robert-Jan
En dus bouwen we een set die precies lijkt op een akoestische set, voelt als een akoestische set en met de huidige vst klinkt als een akoestische set...maar het is echt iets anders hoor..ja..

Je hebt absoluut een punt Nijlpaard, maar ik vind het gewoon raar dat ze bij een set als deze met het akoestisch/eleltrsiche gitaar argument komen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

ja, ok nijlpaard,   ik heb geen problemen met een electronisch drumstel wat eruit ziet als een electronisch
drumstel..  (als het maar niet te 'simmons' is)  ik kijk meer naar 'wat' iemand doet op een instrument..
het moet ook wel 'muzikaal' klinken,  dus goede dynamiek, en geen machine gunning ..
maar als er echt 'veel moeite' gedaan word om het 'acoustisch' eruit te laten zien, waarom ga je dan niet
gewoon acoustisch drummen ..   het 'gevoel' van een acoustisch drumstel wil ik dan ook echt 100 %
maar bv. holdsworth op een synth-axe of dit instrument kan ik ook gewoon accepteren en respecteren ..
https://www.youtube.com/watch?v=P2syqXx97LE
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

Volgens mij is E-drummer ook een stuk vriendelijker voor je gehoor! Dat argument hoor ik bijna nooit.

Nijlpaard

Net even de pre-sale gechecked.

Halo cymbal set bestaande uit
- 14 hihat
- 12 Splash
- 16/18 crash
- 20 ride
- 16 china

Drums in walnut European bril
- 14 snare
- 14 Floor x 2
- 10 racktom
- 18 bass

Totaal voor 4975

Drumcomputer en kabels etc. heb je dan nog niet.

Stevig.........

Je hebt wel 6 maanden rentevrije financiering :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

HHBBXX

Dus eigenlijk heb je voor krap 5000 euro alleen een stel mooi aangeklede triggers...  :+
Dan hoort er ook wel een erg goede drummodule bij, dus flinke prijs inderdaad.  -O-  Maar wel erg mooi  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

#10
aug 26, 2018, 11:52 Last Edit: aug 26, 2018, 11:54 by drfill
dus 5000 + 2000 (voor een mimic) = 7000 euro     ..voor een 'super' e-kit..
in mijn geval, never..  daar zou ik dan een Gretsch USA met Meinl byzance cymbals voor kopen,
- die ik waarschijnlijk ook nooit koop -
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog