Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stokmans

 :Y  :+

Jazz

Geen probleem
Zou ik ook niet gedaan hebben hoor.
Ik zal van t weekend nog wat foto's maken.
There is no music without jazz

richardcs65

#1127
nov 17, 2018, 10:09 Last Edit: nov 17, 2018, 10:43 by richardcs65








Pearl Masters Custom  MMX5314D,  14 x 6,5.
Pearl Masters Custom MRX, 22x20, 10x10, 12x10, 14x12 en 16x14"

Shellset uit de negentiger jaren met stainless steel hoops, 6 ply 7.5mm maple.  kleur Emerald Mist #126. Toms voorzien van optimounts en Remo Pinstripes. Compleet met opberghoezen, opbergkoffer voor hardware, bekkentas, krukje en alle hardwaren waaronder het Pearl drumrack. Set is ook voor rechtshandigen te gebruiken :')

En de bekkens:
Sabian Paragon 22"ride
Istanbul Mehmet Agop 14 " hi-hat
Zildjian Avedis 10" splash
Zildjian 15" thin crash
Zildjian 18" medium thin crash

Grote vraag, wat is het waard? En 60%-theorie en losse-verkoop-is-beter argumenten ken ik. :Y  Maar 60% van wat en beter dan wat, is dan toch de vraag die overblijft.


Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

kaboemba

Met de huidige markt moet je de 60% theorie helemaal los laten, heel veel aanbod en weinig vraag.
En dan is het wat een gek er voor geeft.
Voor de rest geen idee wat het waard is.

richardcs65

En dan is het wat een gek er voor geeft.
Maar wat zou jij er voor geven, dat is de vraag?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

kaboemba

Werkelijk geen idee, ik heb nul interesse in merken als pearl en tama.

musiqman

Idd de 2e hands markt is overzadigd op het moment helaas.

Je zou kunnen zoeken op Reverb.com naar een gelijkwaardige shell kit. En dan in de url aan het einde deze tekst plakken: &showsold=true Dan zie je alle verkochte items en voor welke prijs.

animal

#1132
nov 17, 2018, 14:33 Last Edit: nov 17, 2018, 14:41 by animal
Maar 60% van wat .............

Wat dacht je van "60% van de nieuw (aankoop) prijs".  :O
Helaas lijkt dat, zoals al eerder door andere aangegeven, niet realistisch.

Ik doe een poging:
Snare € 100,00
Shellset 22x20 (lijkt me overigens 18"inc diep), 10x10, 12x10, 14x12 en 16x14 + tom-armen € 375,00
hi-hat € 35,00
Snare-stand € 25,00
Bassdrum pedaal € 25,00
Rack met cymal-armen, € 275,00 .
Cymbals 40% - 50% van de nieuwwaarde.


kaboemba

Idd de 2e hands markt is overzadigd op het moment helaas.

Je zou kunnen zoeken op Reverb.com naar een gelijkwaardige shell kit. En dan in de url aan het einde deze tekst plakken: &showsold=true Dan zie je alle verkochte items en voor welke prijs.
DAMN wat een goede tip van de &showsold=true
Nooit geweten.
Echter is dat wel een amerikaanse site dus prijzen zijn hooguit een indicatie en zeker niet nederlands, nederlander willen altijd en overal een slaatje uit slaan.

musiqman

Reverb is mischien een us site, maar wel een die over de hele wereld gebruikt wordt (heeft zelfs een kantoor in Amsterdam) en kan ook in euro's en zelf locatie getoond worden.

Zelf heb ik het iig een zeer handige indicator gevonden (helaas is niets echt sluitend, het zal altijd een moment opname zijn)

Technobeat


Maar hoe het ook zij , het is wél een mooie set *D  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

richardcs65

Maar hoe het ook zij , het is wél een mooie set *D  .
Dank, maar praatjes vullen geen gaatjes :N
Allen dank overigens voor de bijdragen. Het was overigens nog erger dan ik had gehoopt, maar daar kunnen jullie dan weer niets aan doen. Ik ga me eens beraden wat ik met het spul ga doen.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

hjs

Dank, maar praatjes vullen geen gaatjes :N
Allen dank overigens voor de bijdragen. Het was overigens nog erger dan ik had gehoopt, maar daar kunnen jullie dan weer niets aan doen. Ik ga me eens beraden wat ik met het spul ga doen.
Hoe erg is erg dan?

Vindt het ook een mooie set, ben alleen bang dat ik met dat rek het op dat schaarse optreden met dat kleine podiumpje nooit kwijt kan   -O-  (of de rest vd band past er niet meer bij)

Nijlpaard

Probleem is zoals gezegd dat de markt voor drumspullen volledig is overspoeld.

Heb een hoop op MP staan maar zelfs nieuwe spullen voor een belachelijke prijs raak je niet kwijt. Ook dan bieden mensen nog de helft.

Helaas is het niet anders

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

kaboemba

Klopt, mijn odery set was nog geen maand oud, als nieuw en met 3 jaar garantie met bon.
Geen hond, je een keer 300 euro, nou dan gaat die dus maar niet weg.
Zelfde met de sonor safari, max bod iets van 250, die staat er dus ook nog.

Gevolg, staan gewoon twee drumstellen niks te doen maar ik vind het te mooi om "zomaar" weg te doen.
Dan bewaar ik de sonor wel en kan ik er misschien ooit nog een neefje of nichtje een plezier mee doen.
De odery gaat gewoon niet weg, die is veel te mooi voor dat geld.

Boudewijnow

Lange tijd niet actief geweest hier op het forum, echter kijk ik steeds vaker weer wat er allemaal voorbij komt.
Ik wil wat uitdunnen qua collectie, en heb echt geen enkel idee hoe het is met de huidige markt voor drums op het moment.

Wat kan ik ongeveer verwachten qua bedragen voor:
Pearl MLX in de maten 12,13,15,22.
Pearl Vinnie Paul snare 14x8
Worldmax maple snare 14x7

is 60% van de nieuwprijs nog steeds de maatstaaf deze dagen?




Nijlpaard

Eerder 30 -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

is 60% van de nieuwprijs nog steeds de maatstaaf deze dagen?
60% van de nieuwprijs is haalbaar voor spullen die heel courant zijn, ik vrees dat een Pearl MLX niet (meer) tot die categorie behoort.
Maar als je hem heel lang geleden voor een scherpe prijs hebt weten te kopen, dan is 60% van de toenmalige koopprijs nog wel haalbaar.

Voor de snares zou ik uitgaan van 50% van de nieuwprijs, vraagprijs op 65% zetten.

Boudewijnow

Bedankt voor de reacties!
Heb mijn pearl mlx ooit via het (oude) drumforum gekocht, had al wel verwacht dat dit nu niet meer 60% van de nieuwprijs zou zijn.
Heb absoluut geen haast met de verkoop, maar misschien toch maar eens kijken wat ik er nog voor kan krijgen.

kaboemba

Ik zou de vraagprijs zeker niet op 65% zetten, ik zou helemaal niet uitgaan van procenten.
Met de huidige markt moet je je vraagprijs scherp zetten, of je moet iets bijzonders hebben, dus weten wat je er zelf voor wilt hebben en daar net iets boven gaan zitten voor wat onderhandelings ruimte.
Met een te hoge vraagprijs reageert er geen hond.

Xsanu

hallo,

Ik beschik momenteel over een Pearl Wood-Fiberglass uit 1973. Heeft iemand een idee van de waarde van dit drumstel? Ik wil namelijk de shellset verkopen en zoek een goede richtprijs om het te koop aan te bieden.

Opstelling: 22" bass, 12" 13" toms, 16" 18" floortoms en 14" snare.

Groet,

drfill

hallo, belangrijk is de staat ervan (lugs, hoops, lak) en het feit dat het 12,13,16,18 toms zijn, maakt
hem niet 'populair' .. ook als je nu iets 2e hands aanbiedt, staat het heeel lang te koop, vanwege overmaat
aanbod en concurrentie met nieuwe sets..  ik weet de prijs ook niet, maar als je zoekt op dit model, kom
je ze nog wel tegen, waarmee je ongeveer een richtprijs van anderen krijgt..
https://reverb.com/item/1590201-1973-pearl-wood-fiberglass-drum-kit
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Xsanu

Oké, bedankt voor je informatie

Xsanu

De staat van het drumstel is goed. Er zitten wel wat gebruikers sporen op, maar verder is het in goede staat. Zelf hoopte ik erop dat ik het bijvoorbeeld zou in kunnen ruilen wanneer ik een nieuwe drumstel koop. Maar ik heb nu een prijs waarop ik mij kan richten.

Dank

Hammar


Omhoog