Opstelling van jouw kit!

Gestart door drums97, jun 13, 2012, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

jun 13, 2012, 19:26 Last Edit: jun 14, 2012, 11:11 by paQ
Ik kwam erachter dat dit topic niet voorkomt in het forum.
Misschien handig voor leken als ik  :+ om een ste kijken wat een ideale opstelling van je kit kan zijn.

Ik ben vandaag de hele dag aan het klooien geweest om mijn hi-hat wat naar achteren te krijgen, dus heel m'n drumhok (zoldertje  :+) op moeten ruimen, want er lag zoveel zooi op. (zie ook verkoop).

Ik heb goed gekeken naar mijn favoriet Jeff Porcaro en heb 'm redelijk (zonder drumrack) benaderd. Het zat 'm in de 12" tom iets hoger te zetten dat de 13" tom. Zo kon ie iets inschuiven.  *O*
In eerste instantie is het wennen, maar heb het idee dat het zeker kan. Eerst maar eens een weekje kijken of het zo wel beter lukt.
Ik zit namelijk met 3 rack toms en 2 floortoms, vandaar!

Fotootjes:






Ik ben benieuwd of ook andere worstelen met z'n opstelling oid. Dan is er nu een topic voor.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Murgen

Ik heb 1 keer een clinic meegemaakt van Robert-Jan die heel gericht advies gaf over de opstelling. De driehoek hi-hat, snare en base .. zal ik nooit meer vergeten.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drums97

Ja ik ken de driehoek, maar die gaat niet meer op, met al die toms  :X
Ik kwam elke keer met de 12" in de knoei, want die heb ik aan een bekken standaard hangen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Julius Heide


Ik heb 1 keer een clinic meegemaakt van Robert-Jan die heel gericht advies gaf over de opstelling. De driehoek hi-hat, snare en base .. zal ik nooit meer vergeten.


Kan je die samenvatten en hier posten Murgen?
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Murgen

Heel simpel ... je navel, het centrum van je snare en je hihat moeten op 1 lijn zijn ... dat is je basis, de rest bouw je er omheen? Zoiets was het toch, RJ?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Je hihat achter je snare?

Julius Heide


Je hihat achter je snare?


dat maakt het er voor mij niet echt duidelijker op...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

FoREVer

dit bedoeld hij denk ik


Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Paul

#8
jun 14, 2012, 00:11 Last Edit: jun 14, 2012, 00:12 by Paul

Ik zit namelijk met 3 rack toms en 2 floortoms, vandaar!

Je hoeft natuurlijk niet alles te gebruiken. Als je het anders niet lekker opgesteld krijgt naar jouw smaak is het echt geen ramp om een tom te missen - en zeker met grotere maten boven de bass zit het elkaar al snel in de weg.

@Murgen
Ik gebruik altijd die van Bill Ward. Ik zet altijd eerst de kruk op hoogte, ga dan comfortabel zitten zodat het bassdrumpedaal onder mijn rechtervoet staat. Snare tussen mijn benen en de hihat waar mijn linkervoet staat.


* Dit topic kan trouwens prima onder Drumkits & Snares *

Murgen


dit bedoeld hij denk ik





Yes! Dank je!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drums97

#10
jun 14, 2012, 08:41 Last Edit: jun 14, 2012, 09:34 by drums97
Ik stel mijn kit wel hetzelfde op. Eerst de kruk, BD, snare en dan Hi-hat. Daarna bouw ik er alles omheen, maar was eerst echt aan het klooien met de 12" tom en Hi-Hat. Nu staat ie beter, maar dat zal de komende weken moeten blijken.
Ik kan idd die tom weglaten, maar dat wil ik natuurlijk niet  :6. Ik hou wel van grote uitgebreide kits en ik ben een thusihobbyist, die voor de lol drumt. Dat wil niet zeggen dat de set up niet moet kloppen, want ik had voorheen een rare houding, omdat mijn Hi-hat te dicht bij mij stond. Zo kreeg ik last van m'n rug.

Ik heb even met de Remo drum configurartor m'n set up getekend. Is wel een leuke tool om te expirimenteren, hahaha.
Zo ie is nu:

Zie:http://www.remo.com/portal/products/tools/drumset_configurator.html
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan


Heel simpel ... je navel, het centrum van je snare en je hihat moeten op 1 lijn zijn ... dat is je basis, de rest bouw je er omheen? Zoiets was het toch, RJ?


Eeh , ik moet je eerlijk zeggen dat ik me de driehoek niet helemaal voor de geest kan halen..
Waar ik vanuit ga is de lijn kruk snare tom..als die redelijk recht is en je zetje hihat weer niet te ver weg dan speel je automatisch met rechte schouders.. Als je kijkt naar het plaatje van aex dan staat de kruk in het midden van het drumstel, maar dat betekent dat je je schouders/onderrug moet draaien en dan levert onnodige spanning op.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#12
jun 14, 2012, 10:44 Last Edit: jun 14, 2012, 10:45 by musiqman
Eigenlijk moet de kick op plaatje ook licht gedraaid worden voor een natuurlijk houding van je voet als je met je benen gespreid zit (wat je doet aangezien er 13-14'' tussen de benen moet) toch? Zo ga ik altijd uit van de opstelling iig. Dit geeft voor mij het meest natuurlijk gevoel.




Animal baars

Je was met net voor MM. Op die manier heb ik mijn set ook staan. Een iets gedraaide bassdrum en van daaruit verder bouwen.

Robert-Jan

Nee dat 'moet' niet..t kan maar het is niet zo dat perse je benen in een evenwijdige hoek moet hebben of zo
Je hebt in je benen verschillende punten waar je dat prima kan aanpassen. Zet je voeten maar opmde grond en draai je voet maar redht vooruit..niks aan de hand toch?
Je moet uitkijken dat je het recht/in een bepaalde hoek zitten ook niet doordrijft tot een 'obsessie' want dat kan ook weer spanning met zich mee brengen..kijk ook maar eens hoe je voet beweegt als je je set zo hebt staan, ik durf te wedden dat die nooit altijd keurig recht staat.
Als je het zo neerzet verplicht je je bijna weer om een andere oplossing te zoeken voor je toms als we het over een standaard set met een tomhouder op de basdrum
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ik heb ook de BD ietwat gedraaid, maar dat kon ik niet tekenen. Hij staat evenredig aan de 13" en 14" toms. Mijn benen staan in "V" waarbij de pedalen nu ongeveer gelijk staan (niet helemaal, dat ben ik ook gewend).
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers


Nee dat 'moet' niet..t kan maar het is niet zo dat perse je benen in een evenwijdige hoek moet hebben of zo



een evenwijdige hoek? dan moet je mij is uitleggen  ;)

je moet idd niet overdrijven met dingen schuin te zetten maar ik heb een dikke maand geleden een drumrack aangekocht en nu ik men kick wat gedraaid heb zit ik toch echt lekker achter men kit. ik denk dat het vooral afhangt van wat je gewoon bent en waar je je goed bij voelt.

laten we het zo stellen, mensen met x-benen zullen hun basdrum moeten draaien en mensen met o- benen kunnen hun kick achter hun snare zetten  ;)  8)7
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan


een evenwijdige hoek? dan moet je mij is uitleggen  ;)




Hee ik ben bewust prof drummer geworden en bewust geen wis/natuurkundige..;) je snapt wel wat ik bedoe, toch :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers


Hee ik ben bewust prof drummer geworden en bewust geen wis/natuurkundige..;) je snapt wel wat ik bedoe, toch :)


haha ik snap het helemaal, maar je weet nooit.. het had gekund dat zoiets bestond ;) ik had er wel nog nooit van gehoord...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Animal baars

Wat met die evenwijdige hoek bedoeld wordt is mooi uitgelegd door Billy Ward:
http://www.youtube.com/watch?v=IyfV3n_nkFM

Gaan zitten op je kruk, kijken hoe je voeten staan en daar de meest gebruikte pedalen onder schuiven. Zodat het natuurlijk aanvoelt.

Of zit ik er nu naast RJ?

drums97


Hee ik ben bewust prof drummer geworden en bewust geen wis/natuurkundige..;) je snapt wel wat ik bedoe, toch :)


Ik dacht dat muzikanten toch ook enigszins wiskundige waren  :+
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Dit is mijn opstelling nu;



Bevalt mij uitermate goed, en de afstand tussen de tom en 1e floortom is prima te overbruggen :)

Murgen


Dit is mijn opstelling nu;



Bevalt mij uitermate goed, en de afstand tussen de tom en 1e floortom is prima te overbruggen :)


Ook met snelle fills?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Joris

Ach als het Virgil het kan is het blijkbaar wel mogelijk  :P

Robert-Jan


Wat met die evenwijdige hoek bedoeld wordt is mooi uitgelegd door Billy Ward:
http://www.youtube.com/watch?v=IyfV3n_nkFM

Gaan zitten op je kruk, kijken hoe je voeten staan en daar de meest gebruikte pedalen onder schuiven. Zodat het natuurlijk aanvoelt.

Of zit ik er nu naast RJ?


Thats it.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog