Meer realistische feel voor edrums.

Gestart door nanouk, feb 03, 2013, 13:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

#125
mei 20, 2015, 20:06 Last Edit: mei 20, 2015, 21:50 by animal
Onlangs heb ik van drum-tec de door mij bestelde 3-ply Real Feel Mesh-heads ontvangen, te weten, 10", 12", 14" en 14" (bassdrum 22" was helaas niet voorradig).
Ik heb nu twee 'vellen' geplaatst, op verzoek van Technobeat even een 'tussenstand'.

De/een snare en de 10" tom heb ik voorzien van een Real Feel.
Zoals DJSKA schrijft zit de onderste 'ply' er nogal bobbelig/losjes in, dat (t)rekt echter weg zodra je het 'vel' spant, ik heb daarvan ook geen nadelig effect op de sound kunnen vaststellen.
Een 'natte kranten' geluid geven ze ook niet, een hoge pitch sound hebben ze wel, waarschijnlijk komt dat omdat er geen schuimrubber dempring onder zit (misschien wel een idee, die nog te plaatsen).
Als trigger gebruik ik de (originele) DDrum Pro triggers, die ik aansluit op een DDRUM4, die ik op zijn beurt gebruik als trigger-to-midi-interface naar de midi ingang van een Behringer XR18 air en van daaruit met USB naar een laptop met Addictive Drums 2 (zo, een heel verhaal  ;) ).

In eerste instantie was het goed triggeren van de 10" tom een fluitje van een cent, maar de 14" snare was dramatisch, alléén een trigger in de buurt van de DDrum Pro. Het lijkt er echter op dat ik dat zojuist met enig 'gepxxl' aan de ddrum module heb weten op te lossen.
Ik beleef er een hoop schik aan in ieder geval, de genoemde triggers lagen al 12 jaar stof te happen. Ik heb meerdere malen overwogen ze te verkopen, maar het kwam er op er op één of andere manier niet van. Van de week kwam het zelfs nog/weer bij me op, totdat ik me bedacht dat ik ze misschien i.c.m. de 'Real Feels' zou kunnen inzetten, aldus geschiedde.

Maar dan nu de hamvraag, hoe voelen de "Real Feels' nu aan. Daar kan ik kort over zijn, op dat punt doen ze hun naam eer aan. Ik heb in ieder geval nog niet eerder zo'n natuurlijk aanvoelend Mesh-head bespeeld, het bekende trampoline-effect bemerk ik niet tot nauwelijks.

Nu gauw naar de repetitieruimte om de 12" en 14" toms op te halen.
Dit wordt vervolgd in ieder geval. :Y

djska

De/een snare en de 10" tom heb ik voorzien van een Real Feel.
Zoals DJSKA schrijft zit de onderste 'ply' er nogal bobbelig/losjes in, dat (t)rekt echter weg zodra je het 'vel' spant, ik heb daarvan ook geen nadelig effect op de sound kunnen vaststellen.
Een 'natte kranten' geluid geven ze ook niet, een hoge pitch sound hebben ze wel,
Ik bedoel met dat 'krant' geluid, het rammelende geluid want die extra laag met zich meebrengt. Deze real-feels hebben dat meer dan de drum-tec design en die hebben dat weer meer dan de standaard Roland vellen.
Jij hebt het over een hoge pitch, dat herken ik niet, want ik mijn optiek is dat puur de velspanning. Wellicht heb jij ze zo hoog gespannen dat dan inderdaad de rammel ook verdwijnt?

Dreamdrummer

#127
mei 21, 2015, 15:50 Last Edit: mei 21, 2015, 15:52 by Dreamdrummer
Dat was idd een van de redenen.
En ze kosten de helft minder in vergelijking met de realfeels.
Nou maar hopen dat ze niet de helft minder meegaan :P
Ben benieuwd naar jouw review over de Silent Strokes!

Ik zit er over te denken om mn TD9KX te pimpen dmv mijn 10" en 12" toms van mn A-kit als floortoms te gebruiken met losse triggers en mesh heads.
Zou ik hiervoor ook Roland Mesh heads kunnen gebruiken?
Deze zijn 2-ply als ik me niet vergis.

Ik wil dit doen om iets beter speelgevoel te hebben, maar het toch compact te houden (vind 8" als floor echt klein")
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Otje

#128
mei 22, 2015, 08:43 Last Edit: mei 22, 2015, 16:14 by Otje
Zou ik hiervoor ook Roland Mesh heads kunnen gebruiken?
Deze zijn 2-ply als ik me niet vergis.

De Roland meshheads zijn idd 2-ply. Naar ik heb vernomen zijn ze  zeker te gebruiken met losse triggers.
Ik zie & lees de laatse tijd zoveel foto's en recensies van mensen die zelf aan het sleutelen zijn  met E/A/ Hybride-kits. Het ombouwen en çustomise'  is werkelijk een hype geworden enn de markt speelt daar handig op in. Er is zoveel te koop om je kit een eigen look te geven. En de mensen zijn creatief, de mooiste kits* zie ik op  Facebook. Leuke hobby, om van wat los materiaal een kit samen te stellen. .. Nu ik nog!

*deze bijvoorbeeld:

Otje

Binnenkort te koop, nieuwe serie 'reel feel' cymbals van Jobeky


https://twitter.com/jobekydrums

67Deadman

Dat ziet er goed uit en klinkt lekker. Zie op de site van Jobeky wel meerdere mooie dingen staan. Oelalaaaa :Y

Dreamdrummer

De Roland meshheads zijn idd 2-ply. Naar ik heb vernomen zijn ze  zeker te gebruiken met losse triggers.
Ik zie & lees de laatse tijd zoveel foto's en recensies van mensen die zelf aan het sleutelen zijn  met E/A/ Hybride-kits. Het ombouwen en çustomise' heeft is wekelijk een hype geworden enn de markt speelt daar handig op in. Er is zoveel te koop om je kit een eigen look te geven. En de mensen zijn creatief, de mooiste kits* zie ik op  Facebook. Leuke hobby om van wat los materiaal een kit samen te stellen. .. Nu ik nog!

deze bijvoorbeeld:

Wauw, dit ziet er heeeel netjes uit !! :-O
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Technobeat

Ik heb nu twee 'vellen' geplaatst, op verzoek van Technobeat even een 'tussenstand'
O+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Voor deel I kijk hier http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1822.125

Ik heb nu alle Real Feel Mesh-heads geplaatst en heb er de afgelopen dagen op gespeeld.
Ik was en blijf enthousiast over de wijze waarop deze Mesh-heads zich laten bespelen. Op mij komt het natuurgetrouw over ondanks (of dankzij) dat ik de Real Feels behoorlijk strak span (wat nodig is om een goede triggering te verkrijgen i.c.m. DDrum pro triggers).

Ook nog wat leuks gevonden in de combinatie van de DDRUM 4 met Addictive Drums 2.
Door "aftertouch" in te schakelen op de DDRUM4 interface werkt het choken van Cymbals binnen Addictive Drums 2, het wordt steeds leuker  *O* .

Nog even een afbeelding van de onderzijde van de Real Feel Mesh-heads. Zoals eerder aangegeven zijn deze nogal 'bobbelig', als de Real Feel's op spanning worden gebracht trekt dit weg.
Ik heb er in ieder geval geen hinder van ondervonden.


Technobeat


Mooi Animal dat jou de real-feels zo goed bevallen , ze kosten iets meer dan de 2 ply versie maar daar krijg je dan wel een zeer natuurgetrouw meshheadvel voor terug .


Is het mogelijk ( voor ALLE forumleden ;)  ) om een fotootje van het fysieke  eindresultaat te plaatsen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog