Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Kaj

Hallo allemaal,

Om te beginnen hoop ik dat ik dit topic op de juiste plaats heb gezet (ik ben nieuw hier en heb geen tijd/zin om alle pagina's te doorzoeken naar een vergelijkbaar topic, excuses!). Zo niet, mag er een slot op - bedankt alvast.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. Ik woon op dit moment tijdelijk in het buitenland (Denemarken) en heb om die reden al een aantal maanden niet actief kunnen drummen. Ik mis het behoorlijk en heb daarom het plan om, voor de maanden die ik hier nog woon, een elektronische kit aan te schaffen. Ik verhuis binnenkort naar een appartement en houd mijn nieuwe buren graag te vriend, dus ben ik op zoek naar een betaalbare kit met pads die niet al te veel herrie maken. Qua prijs heb ik een bedrag tussen de 500 en 750 euro in gedachten, al ben ik me ervan bewust dat de prijs in dit land hoger uit zal vallen aangezien alles hier duurder is. De prijs is niet per se een breekpunt omdat ik vóór mijn terugkeer naar NL de set weer wil verkopen, maar juist omdat ik hier maar tijdelijk ben heb ik niet de intentie duizenden euro's uit te geven. Grootte van de kit speelt praktisch geen rol omdat ik voldoende ruimte heb.

Het hoeft absoluut geen high-end kit te zijn, maar gewoon eentje waarmee ik mijn techniek kan bijhouden en die lekker speelt. Zelf speel ik inmiddels een jaar of 7. Ik heb geen ervaring met e-drums en hoop dat jullie een aantal tips voor me hebben (ook qua mogelijkheden om de kit uiteindelijk weer door te verkopen).

Kortom, de twee belangrijkste punten zijn in mijn geval 1) stille pads en 2) een redelijke prijs. Alle tips wat betreft modellen, belangrijke punten bij de aanschaf, etc. zijn zeer welkom!

Bij voorbaat dank,

Kaj

gjvbakel

#1
mrt 04, 2013, 09:15 Last Edit: mrt 04, 2013, 10:17 by Robert-Jan
ik twijfel, als beginnende drummer, heel erg tussen TD-11K of de TD-4KP.

Ik ben beginnende drummer en wil een e-drum aanschaffen om ook thuis te kunnen oefenen (ook aansluiten laptop etc) en spelen zonder dat de buren er last van hebben. Ik ga de set niet gebruiken in de studio en/of op podium. Ik heb niet al te veel ruimte en budget beschikbaar...

De 11k: wat groter, 1x gaas vel, uitgebreidere module
De 4 KP: wat kleiner,
beide hebben standaard geen bas-pedaal.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie advies/mening.

Robert-Jan

Aangezien er steeds meer de vraag komt over welke e drum set er aangeschaft moet worden, is dit nu het officiele " welke e- set voor mij ? " topic.

Voor wat betreft de td4kp/td 11

Je zegt zelf dat je niet veel ruimte hebt en over een beperkt budget beschikt..dan is de td4 kp dus de logische keuze.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gjvbakel

dank je voor je reactie.

Ik zat o.a. met het spelen op pads (t.o.v. gaas) en of ik de TD4KP ook kan aansluiten op mijn laptop om leuke oefeningen te doen en play-alongs mee te spelen?!

Heeft iemand ook ervaring met deze e-drum?

Bij de drumspeciaalzaak hier in de buurt zit hij al heel lang te wachten op dit ding, dus moet ik kijken waar ik hem kan halen/bestellen....

Robert-Jan

Het hangt er een beetje vanaf wat je precies wil met de laptop.
Qua meespelen met playalongs is het met alletwee simpel. Er zit op beide een mix in input op.
Dat betekent dat je je mp3 speler/ipad/laptop via de hoofdtelefoon-uitgang de computer aansluit op de module. Als je dan je koptelefoon aansluit op de module hoor je en je drumsound en de playalong.

Wil je opnemen ( midi en audio) dan heeft de td11 ( als ik het goed begrijp) een usb poort en dat is dan gelijk je audio interface. Wil je dat met de td 4 dan kan dat ook, alleen moet er dan een simpele audio/midi interface tussen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gjvbakel

dank voor je reactie weer!

Hoe werkt dat met zo'n midi-interface?
Kan je me adviseren wat voor soort/merk midi-interface ik daar tussen kan zetten?

67Deadman

Als beginnend drummer had ik ook een "goedkope" drumkit aangeschaft. De Yamaha DTX 500k. Tot ik voor mezelf vond dat ik de beginnende fase voorbij was, en het ook vol wilde houden, heb ik daarna de Roland TD 9 2KX aangeschaft.  Vanwege o.a een "echte" feel qua hi-hat etc. De Yamaha was snel verkocht op Marktplaats.
Juist ook voor de Roland gekozen vanwege de mesh heads, die de evt jouw beoogde TD11 kv ook heeft. Ik vond die net iets lekkerder spelen dan die van de Yamaha.
Die rubber pads van de Yamaha, zoals die van jouw beoogde TD 4KP, vond ik op zicht niet slecht maar vind de mesh heads gewoon lekker spelen.
Maar de feel van een drumkit  is allemaal persoonlijk
Als je nu al weet dat je wilt blijven drummen zou ik de TD11 KV aanschaffen. Vanwege de mesh heads , de rim shots die je er op kan maken en het evt kunnen uitbreiden van je kit door bv een extra tom bij te kopen of een extra bekken. Tevens kan je er een dubbele basspedaal bij opzetten. Dat lukt allemaal niet bij de TD 4KP.  Misschien moet je dan wel even door sparen maar dan koop je wel gelijk iets waar je mee verder kan.





Mapexmepper

Ik zou gaan voor de TD-4, dat is een uitstekende kit om op te leren drummen, ik heb er een gehad en spreek uit ervaring. Dat ik 'm toen nieuw i.p.v. tweedehands heb gekocht is het enige waar ik spijt van heb.

naish

Ik ben uiteraard ook op zoek naar een e-drumset.

Na 25 jaar niet meer gedrumd te hebben, begint het te kriebelen. Kinderen vinden het ook leuk dus groen licht voor een aanschaf.
Ik zoek iets tot +/-€ 600 nieuw of gebruikt. Ene kant nieuw omdat ik niet iemand zijn elende wil kopen en up to date wil zijn en ik weet niet of er veel veranderd is in de laatste jaren.
Uiteraard moet het wel iets zijn waarmee je met bestande muziek mee kan drummen.

Ik hoor het graag.

Technobeat

#9
mrt 27, 2013, 19:44 Last Edit: mrt 27, 2013, 19:46 by Technobeat
Allereerst welkom op het Drum-Forum Naish , het uitkiezen van een goede E-drumset is niet zo makkelijk .
En als je zoals jij het liefst nieuw wilt kopen is 600,= euro voor een beetje fatsoenlijke set een beetje krap bemeten .
Laat in ieder geval de mindere goden als bv : Hayman - Fame - Ion - Medeli en Millenium staan , hiervan ga je gegarandeerd spijt krijgen .
Koop dan liever toch maar een goede gebruikte van een bekend merk als Roland of Yamaha , deze sets bestaan al jaren en kennen het klappen van de zweep , de gebruikte materialen zijn degelijk en kunnen wel wat hebben .
Het beste is zoals vaak wordt gezegd : Ga zelf kijken - luisteren en voelen bij een muziekwinkel en speur Marktplaats af en ga bij de mensen rustig een set van je keuze uitproberen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Ik ben uiteraard ook op zoek naar een e-drumset.
( ... )

Ik hoor het graag.


Lees topics onder 'E drum'. Mocht je dan nog vragen hebben...

naish

Bedankt voor de reacties. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat je weg moet blijven bij de onbekende merken.

is dit bij voorbeeld wat?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m653350906-yamaha-dtxpress-electronisch-drumstel.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Technobeat


De door jou gelinkte optie kan , maar is echt een basis set .

Deze is wat duurder maar ook wat '' volwassener '' . http://link.marktplaats.nl/653466907

Dit is super realistisch maar mist nog een module : http://link.marktplaats.nl/645078157

En deze is ook niet verkeerd : http://link.marktplaats.nl/659241009

Bij een wat ruimer budget : http://link.marktplaats.nl/658917204
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

naish

Thanks, deze was ik nog niet tegen gekomen.

Volgens mij heb jij  een andere versie van Marktplaats.  :)

Mapexmepper

Ik zou gaan voor een tweedehands TD-4, die dingen zijn zo degelijk dat je er met een gerust hart een gorilla op kan laten spelen.

naish

#15
mrt 29, 2013, 18:48 Last Edit: mrt 29, 2013, 18:52 by naish
Ik denk dat ik dit ga kopen.

http://www.peterverspuy.nl/digitaal-electronisch-drumstel/roland/td11k-td-11-k-digitaal-drumstel-23965.html

Een TD4 kan ik niet echt vinden. Nieuw bestaat deze volgens mij niet meer..?

Tweedehands is Roland het zo gewild dat er bijna de nieuwprijs voor gegeven wordt.

Hier in Zoetermeer hadden ze deze staan: http://www.feedbackmusic.com/drums/yamaha-dtx530k/100005775/FBR103958

Maar gezien de "restwaarde" van een Roland, denk ik dat dat het wordt.

Edit: toch niet helemaal goed gekeken: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumcomputers/m655493447-roland-td4k-1-jaar-oud-als-nieuw-met-garantie.html

Maar helemaal in Heerenveen..

Otje



Een TD4 kan ik niet echt vinden. Nieuw bestaat deze volgens mij niet meer..?

Tweedehands is Roland het zo gewild dat er bijna de nieuwprijs voor gegeven wordt.

Edit: toch niet helemaal goed gekeken: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumcomputers/m655493447-roland-td4k-1-jaar-oud-als-nieuw-met-garantie.html

Maar helemaal in Heerenveen..


De TD-4 is nieuw haast niet meer te krijgen. Mischien nog ergens een restant. Op MP kom ik ze nog dagelijks tegen. De TD en de TDX, resp. rubber-, meshhead.

Technobeat


@ Naish , de Roland TD-11K is een goede keuze , de TD-11KV heeft als exstra op ALLE pads gaasvel zitten .
Of je dat 400,= euro meer waard is is natuurlijk aan jou , maar het speelt fijner en ziet er mooier uit dan rubber pads en het is ook een meerwaarde bij verkoop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

naish

Zaterdag geen tijd om een Roland TD-11K te kopen. V

Verschijnt er vandaag een TD-4 op MP voor een schappelijke prijs en in de buurt!

Net op gehaald en geïnstalleerd. Mooi ding met alles erbij. Nu nog even de stramheid van 25 jaar niets doen weg slaan. :)

Otje

Naish, Je lijkt mij wel,  ik ook jarenlang nie gedrumd en weer begonnen op een... TD-4. Nimmer spijt van gehad, integendeel.
Gefeliciteerd man en drumse!

naish

Thanks!

Moet even kijken welk snoertje ik nodig heb om 'm aan te sluiten op een gewone versterker die ik nog heb staan.(?)

gjvbakel

ik ben toch gegaan voor de TD-4KP.
Klein en practisch.
Eventueel uit te breiden met een andere pad voor de snare.

met alle extra's: kabeltjes, koptelefoons, baspedaal loopt te prijs toch altijd wel wat op. Maar tot nu toe geen spijt!!

soapwater

Hallo drummers, Ik ben nieuw hier en kom direct wat aankoopadvies inwinnen.
Ik speel al zo'n 10 jaar basgitaar maar ben er nu wat op uitgekeken. Mijn interesse gaat al een tijd uit meer uit naar de drums.
Ik heb reeds enkele jaren een akoestische drum in bruikleen, maar omdat die niet te rijmen valt met onze gezinssituatie, ben ik op zoek naar een elektronische set om mee te beginnen.
Ik heb een aantal jaren op een DTXplorer gemept, maar vond het speelgoedgehalte te hoog. Ik heb die set een tijdje geleden dan ook verkocht.
Nu zoek ik iets degelijks om terug mee te beginnen. Ik plan één dag in de week lessen te gaan volgen om m'n techniek bij te schaven. Daar zou ik akoestisch spelen en thuis oefenen op de e-drum.
Ik zat te kijken naar de TD11K en TD11KV, maar kwam ook deze tegen:http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/roland-td9-elektrische-drum-statief-152182865.html?qq=td9&pc_id=&afd=

Nu is mijn vraag wat een redelijke prijs zou zijn voor deze set. Volgens de verkoper zitten er nog enkele maanden (2e hands) garantie op.
Ik kan ook niet veel terugvinden over de TD9-set...

Technobeat


Hallo Soapwater , en hartelijk welkom op het Drum-Forum .

De Roland TD9 bestaat inmiddels niet meer en is vervangen door de k(v)11 .
Maar dat wil niet zeggen dat de bestaande TD9`s die op MP en dergelijke worden aangeboden voor een appel en een ei weggaan .
Het is een populaire middenklasser van Roland en de door jou gelinkte TD9 is de geupgrade versie van de 9 namelijk de TD9II .
Hetgeen inhoud dat er een realistisch bewegende VH-11 hihat bij zit , andere type crash en ride bekken en een module met 90 kits i.p.v. de 50 kits die in de 1e versie van de module zaten .
Nu vind ik 1500,= euro niet echt het koopje van de week , maar voor een +/- 1000,= / 1200,= euro moeten er toch wel zaken gedaan kunnen worden .

Succes !
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

1500 euro is misschien idd iets te veel voor deze TD9. Ik heb al een paar keer de module van de TD 9 en de K(v) 11vergeleken. Maar ik vind persoonlijk de TD 9 nog beter dan de 11. Kan er niet aan tippen.

Omhoog