Vraagje over de Roland TD-11K

Gestart door Bert, dec 05, 2013, 21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Hallo beste mensen,
Ik ben net nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes over mijn nieuwste aanwinst; een gloednieuwe Roland TD-11K.
Ik ben vanmiddag druk bezig geweest met het in elkaar zetten van m'n drumstel en heb hem zojuist uitgeprobeerd. Nu huurde ik eerst een Roland TD-4 en ik vond die qua geluid persoonlijk beter. Weet iemand een goede drumkit voor m'n TD-11, want er zitten echt HEEL veel opties en instellingen op!
Alvast bedankt!

Mvg Bert
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk

Hi Bert,

Ik speel zelf ook met een TD-11 (oorspronkelijk KV, maar behoorlijk aangepast ondertussen). Stel je eigen kit samen, dat is echt heel simpel. Welke stijl wil je spelen?

Grtz, Bas

Otje

#2
dec 05, 2013, 22:31 Last Edit: dec 05, 2013, 22:56 by Otje

Hi Bert,
Stel je eigen kit samen, dat is echt heel simpel. Welke stijl wil je spelen?
Grtz, Bas


IDD Bas:
"Weet iemand een goede drumkit... :?

a= ik weet er geen
b= ik weet er éen
c= Ik weet er géen éen.., ik weet er veel méer als éen!

Het is wel zo'n objectieve vraag;  :F
Wat je wilt spelen bepaalt de keuze van de drumkit

Hoefnix

Gewoon alle kits proberen op een avond, schrijf op een blaadje welke kit je redelijk bevalt.
Maak van de eerste selectie een top3.

Kopieer je favoriet en bewerk de parameters tot die goed is.

Lukt dat niet -> nr2 etc.

Bert

Bedankt voor de reacties! Ik heb wel al alle kits uitgeprobeerd, maar er zijn zoveel instellingen per trommel/crash etc. Ik dacht, misschien weet iemand een beetje hoe en wat. Ik wil graag rock spelen (Red Hot Chili Peppers). Voor mijn drumlessen wil ik alleen een trommel zonder effecten, maar ik heb die nog niet gevonden. Die zal ik dan wel samenstellen.
Ik zal vandaag gaan kijken wat er allemaal op zit. :)


Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk


Ik wil graag rock spelen (Red Hot Chili Peppers). Voor mijn drumlessen wil ik alleen een trommel zonder effecten, maar ik heb die nog niet gevonden. Die zal ik dan wel samenstellen.
Ik zal vandaag gaan kijken wat er allemaal op zit. :)


Lekker funkrock :) Check kit#5 Neo Funk en kit #18 Post Punk. Bouw daarop voort. Start met de bassdrum, kies dan een passende snare, de juiste hi-hat etc.

Bert

Bedankt voor de reacties! Ik zal alles eens goed bekijken. :)
En is het trouwens normaal dat ik nu niet op de Bell kan spelen? Want bij m'n td-4 kon dat wel en dat is toch een oudere versie dan de td-11?
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk


Bedankt voor de reacties! Ik zal alles eens goed bekijken. :)
En is het trouwens normaal dat ik nu niet op de Bell kan spelen? Want bij m'n td-4 kon dat wel en dat is toch een oudere versie dan de td-11?


Dat je niet op de bell kunt spelen, ligt niet aan de TD-11 maar aan de CY-8 die je als cymbal bij de K kit krijgt. De CY-8 is een dual trigger: bow/edge. Als het goed is heb je aan je kabelboom ook een jack met een bell-label over. De KV kit heeft de CY-13R als ride cymbal. Deze heeft wel een bell trigger.

Bert

Er zit inderdaad nog een andere stekker bij, maar die maakt helemaal geen geluid als ik m inplug. Maar ik vind het zo vreemd dat het bij m'n TD-4 (ook met een CY-8) ik wel op de bow, edge en Bell kon spelen. De Bell kreeg ik als ik hard op de edge sloeg. Bij een normale tik was het dan wel de edge. Is dit dan een defect in de cymbal?
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk

Nee klopt. De bell input werkt alleen in samenhang met de bow/edge input en is niet los te gebruiken. Als je een ride met bell-geluid wilt, dan moet je je cymbal upgraden naar een CY-13R of een CY15-R. De CY13-R heeft mijn voorkeur omdat deze zowel bow, edge als bell tegelijkertijd biedt. Bij de CY-15R kun je kiezen uit bow/edge (als crash) of bow/bell (als ride).

Het verschijnsel dat een CY-8 bij hard meppen een bell-geluid oplevert, ken ik niet. Maar ik heb dan ook geen ervaring met de CY-8.

Technobeat


Bert , kun je niet als je in de module duikt een losse bell op een rim zetten ?
Want zelf heb ik een TD-9 module en daar kan het wel als ik het goed heb .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Zou het dan kunnen zijn dat de td11 standaard de cy13 als pad heeft aangewezen?
Kijk eens of je dat zo is en of er iets ten goede veranderd als je het naar de cy 8 zet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Bert

Dank voor jullie reacties! Ik heb het nog aan mijn drumleraar gevraagd, maar die zei dat het er gewoon op moest zitten. Ik heb ook nog even een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik m heb gekocht, want ik vind t wel raar dat t er niet op zit.

@Robert-Jan: wat bedoel je precies? Ik ben nog niet helemaal thuis in al die technische dingen, maar bedoel je dat ik moet kijken of ik in de instellingen wat kan veranderen waardoor ik wel op de bell kan spelen?

Mvg
Roland TD-11K met CY-13

Robert-Jan

Bert,

Ik zit zomaar hardop te denken, ik weet niet of het de oplossing is,maar ik zou even controleren of de padsettings goed staan.
In je module kan je aanwijzen welke pad je gebruikt, er zijn een aantal presets voor diverse roland pads.
Zo heb je een preset voor de cy8 maar ook voor de cy13r lees ik in een online-handleiding.
Ik weet niet of dit dan gaat helpen maar wie weet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dat zou idd best eens kunnen RJ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bert

Ik heb vandaag alle instellingen nagekeken, maar ik kon geen bell instellen. Ik kon wel veranderen wat voor cymbal erop zat, dus dat had ik even veranderd naar CY-13, maar nog steeds geen bell, dus maar weer teruggezet naar CY-8. Het bedrijf waar ik m heb gekocht heeft nog niet gereageerd, maar ik wacht nog even af :)
Wel nog bedankt voor het meedenken :)

Bert
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk

De CY-8 is een dual trigger pad: bow en edge. Daar kan de TD-11 niets aan veranderen. De speciale bell-jack werkt alleen met de CY-13R van de KV kit.

Wat je zou kunnen doen is het ride geluid (bijv instrument #144) op de bow trigger zetten en een bell geluid (bijv instrument #146) op de edge trigger. Dan kun je een bell geluid hebben door op de edge te meppen en nog steeds de choke functionaliteit gebruiken.

Kijk voor de volledige lijst van kits en instruments in deze PDF
http://media.rolandus.com/manuals/TD-15_11_Datalist.pdf

NathanR

Uh, weet niet of het al gezegd is.. maar de twee jack'jes even omwisselen in je bekkenpad?
Ik kan me ergens heugen dat ik ook zoiets had toen ik een TD-30 leende.

Bert

Dank jullie voor de reacties! Ik heb gister een mailtje van dat bedrijf terug gekregen en daarin stond dat ik idd niet op de bell kon spelen, omdat het dual triggered pad is. Dat vind ik heel erg raar, want op de td-4 met een CY-8 kon ik ook gewoon op drie zones spelen! Nu zeggen ze dat ik maar een CY-13 moet aanschaffen als ik op de bell wil spelen. Ja hoor, eventjes €169 eurootjes uitgeven... Ik ga, als ik weer drumles heb, even kijken bij m'n leraar (want daar had ik de td-4 geleend) wat voor cymbal die td-4 had.
Ik weet namelijk eigenlijk wel zeker dat dat gewoon moet kunnen.

Mvg
Roland TD-11K met CY-13

Otje

Bert. Ik heb een TD-6. Ik heb daarop de CY-8 & 13. Ik kan uit de CY-8 idd een bell + edgg halen, met ieder hun eigen instrument. Het klinkt zelfs nog beter dan uit de CY-13. Raar maar waar. Ik had er trouwens al in de topic 'TD-4'al over gepost

Robert-Jan

Het lijkt er sterk op dat de td11 in tegenstelling tot de td4 en 6 geen ' velocity switch' heeft.
Maw de functie harder slaan=ander geluid zit er niet op.
In de instrumentenlijst van de td4 staan er duidelijk een paar waarbij aangeven wordt dat als je harder slaat je een ander geluid krijgt..in de td11 en 15 lijst zie je die niet meer..:(
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

In de instrumentenlijst van de td4 staan er duidelijk een paar waarbij aangeven wordt dat als je harder slaat je een ander geluid krijgt..in de td11 en 15 lijst zie je die niet meer..:(



Vreemd , juist de middenklasse kits van Roland zouden deze functie toch moeten hebben zou je zeggen .
Alle vernieuwing ( van modules ) is in dit geval nog geen verbetering . :N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Eigenlijk helemaal niet vreemd. Deze laatste series hebben 'super natural'. In het kader van super natuurlijk: ik heb nog nooit een cymbal meegemaakt die een bell-geluid geeft wanneer je knijterhard op de rand mept.

Bert

Je hoeft ook niet knijterhard op de rand te slaan, maar gewoon een iets hardere tik op de edge ;)
Toch vind ik het idd raar dat dat er nu niet meer op zit. Ze verplichten je nu eigenlijk een soort van om een nieuwe en weer duurdere cymbal te kopen.
Maar zou je de module kunnen updaten waardoor dit wel weer kan? Of is zo'n update zo duur dat je beter een nieuwe cymbal kunt kopen?
Roland TD-11K met CY-13

Robert-Jan


Je hoeft ook niet knijterhard op de rand te slaan, maar gewoon een iets hardere tik op de edge ;)
Toch vind ik het idd raar dat dat er nu niet meer op zit. Ze verplichten je nu eigenlijk een soort van om een nieuwe en weer duurdere cymbal te kopen.
Maar zou je de module kunnen updaten waardoor dit wel weer kan? Of is zo'n update zo duur dat je beter een nieuwe cymbal kunt kopen?


Mwah dat is niet helemaal zo denk ik, je hebt de keuze uit verschillende uitvoeringen.
Er moet natuurlijk wel een verschil zitten tussen de 'dure' en de 'goedkope' variant.
Maar ik snap je gevoel ook wel omdat je nu iets mist wat je bij de td 4 wel gewoon had.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog