Teufel Aureol Massive koptelefoon .

Gestart door Technobeat, dec 29, 2013, 20:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

Op zoek naar een goede ( betaalbare ) koptelefoon kwam ik deze tegen op Marktplaats :

http://link.marktplaats.nl/1002383840

Reviews op YouTube geven goede resultaten , vooral geschikt voor pop - rock - dance en techno .
Nu is mijn vraag : Wie heeft deze Teufel Aureol Massive in gebruik ( eventueel  in combinatie met zijn E-drumset ) en kan hierover zijn eigen mening en review geven .

Het is een niet zo heel bekend merk in de hoofdtelefoonwereld maar onbekend maakt nog zeker niet onbemind , komende dinsdag kom ik nog bij de Media Markt in Ede en ga daar natuurlijk ook bij de afdeling  koptelefoons kijken en hopelijk hebben ze hem er bij hangen zodat ik hem kan '' ontdekken '' , maar ook jullie bijdragen kan zeker duidelijkheid scheppen over deze Teufel koptelefoon .

Voor degene die niet precies weten over welke Kopfhörer ik het heb :
   

http://www.youtube.com/watch?v=pk8ONshfFiA


Ziet er wel goed en degelijk uit , value for money . :) :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Iets zegt me dat die teufel veel lekkerder zit dan de vic firth..qua klank vind ik die vic firth niet geweldig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Grote kans dat je Teufel niet gaat vinden in de winkel.
Ik ken het merk uit de Hifi-wereld. Voor speakers hebben ze naar mijn weten geen tussenhandelaar en dus ook geen dealers, je bestelt rechtstreeks bij de fabriek. Daar staat tegenover dat je ze 8 weken op proef mag hebben en kosteloos terug mag sturen. De speakers schijnen ook best behoorlijk te zijn.

De Vic koptelefoon dempt veel (maar niet goed), zit matig en de geluidskwaliteit is oké. De pasvorm en geluidskwaliteit van de Teufel zullen beter zijn, maar of die net zo goed dempt is maar de vraag. Daar is-ie natuurlijk niet op ontworpen. Voor je e-drums zal dat geen probleem zijn, Technobeat.

paQ

Teufel heeft toch ook een CINEPAQ serie?  :D   :6

67Deadman

Moet zelf zeggen die Vic heb ik ook, is wel even terug naar de dealer voor reparatie, maar wat Paul zegt slaat die wel de spijker op zijn kop ; dempt veel (maar niet goed), zit matig en de geluidskwaliteit is oké.

Zo op eerste gezicht lijkt mij die Teufel niet slecht, vooral omdat de kabel afneembaar is aan de hoofdtelefoon zelf dus mocht daar draadbreuk ontstaan is het alleen maar een kwestie van
kabel vervangen en dann geht es wieder loss. Denk dat er weinig aan de oorschelp kapot kan gaan.

Ook de reviews op Kieskeurig zijn netjes. (In hoeverre die ook beïnvloedbaar zijn) Vind het prijsverschil met de Vic wel meevallen om het een keer niet te proberen.

http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/teufel/aureol_massive/reviews/978719

Ik denk dat ik die Vic als die terug komt ( Een andere of gereppt) maar eens te koop zet en deze gaat uitproberen.  :Y

Technobeat


De Teufel kun je voor zover als ik kan zien idd alleen rechtstreeks bij de fabrikant bestellen , ze hebben er zelf veel vertrouwen in gezien die 8 weken proeftijd en 12 jaar garantie .
Zoals Paul al zei kun je de koptelefoon na de proeftijd gewoon kosteloos terugsturen mocht hij je niet bevallen , je loopt dus 0 risico .
En hij heeft een aardig frequentie bereik van 10 - 22000 HZ , misschien maar gewoon de '' gok '' wagen en er één laten komen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ


En hij heeft een aardig frequentie bereik van 10 - 22000 HZ , misschien maar gewoon de '' gok '' wagen en er één laten komen ?

dat zegt echt he-le-maal niks

Nlz

#8
dec 30, 2013, 16:40 Last Edit: dec 30, 2013, 16:47 by Nlz

dat zegt echt he-le-maal niks

Wat paQ zegt. Een pasgeboren kind komt inderdaad tot 20kHz, en dan gaat het al rap achteruit.
Het is een beetje als een stofzuiger die "een vermogen van 2200Watt" heeft. Dat zegt alleen iets over het stroomverbruik van die stofzuiger, maar werkelijk nul over de zuigkracht van het ding.

Probeer maar eens. Ik kom zelf net iets verder dan 16kHz. Voor mijn leeftijd niet verkeerd, maar dan nog.
http://www.oorcheck.nl/index/53/hoe-hoog-kom-jij-raquo-test
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

djska

mwah, kleine nuance: die 22kHz is dan het -3dB (helft geluidssterkte) punt, dus het kan al flink eerder aan het afvallen zijn, dus ja het zegt niet veel, zonder een grafiek er bij te zien, maar op een andere manier.
Bij een versterker wil je dat kantelpunt nog veel hoger hebben, om de bij dat kantelpunt optredende faseverschuiving ver uit het hoorbare gebied te laten.
Specs zeggen ook niets gewoon luisteren. Enige specs die interessant zijn rendement en impedantie, voor als je bv. batterij gevoede apparatuur hebt die weinig spanning kunnen leveren, of zoals bij een electronische set dan is het beter lager dan 50Ohm te zitten. Bij enkele honderden Ohms heb je al snel een aparte koptelefoonversterker (of  monitormixer) nodig.

Technobeat

Probeer maar eens. Ik kom zelf net iets verder dan 16kHz. Voor mijn leeftijd niet verkeerd, maar dan nog.
http://www.oorcheck.nl/index/53/hoe-hoog-kom-jij-raquo-test



Interessante  test NLz , ik kom tot ongeveer 15,6 KHZ

Dus is een super dure Sennheiser  met een bereik tot 38000 HZ volstrekt zinloos en alleen een verkoopargument ?

Is er ook een vergelijkbare test voor het laag ? 
Wat ik bedoel te zeggen is : Is 10 HZ al te laag om waar te kunnen nemen of hangt dat ook samen met leeftijd en gehoortoestand ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul


Probeer maar eens. Ik kom zelf net iets verder dan 16kHz. Voor mijn leeftijd niet verkeerd, maar dan nog.
http://www.oorcheck.nl/index/53/hoe-hoog-kom-jij-raquo-test

Leuke test! Ik kom tot 17 kHz ongeveer, maar het is niet helemaal goed te zien. Valt me niet tegen.

Ontopic:
Die Teufel ziet er toch wel mooi uit. Ik heb net de website nog eens door zitten kijken, ziet er naar uit dat-ie niet dempt zoals de Vic Firth maar qua draagcomfort en geluidskwaliteit lijkt het me een verbetering! En nog praktisch ook met de losse kabels en opvouwbaar! Denk dat ik er een vraag voor mijn verjaardag, fijn om iets dat enigszins hifi-verantwoord is te hebben als ik een tijd van huis ben ;)

Nlz

Met een toongenerator (zijn er talloze van te downloaden) kun je wat exacter het bereik van je gehoor testen, qua frequenties dan (en dat hangt dan natuurlijk ook nog eens af van het apparaat waarop je het geluid afspeelt, en hoe hard). Belangrijker dan bereik is toondifferentiatie. Hiervoor kun je de app "Fish ears" downloaden (gratis), daarmee krijg je daar een idee van.

De look van de Teufel doet me overigens een beetje aan Marshall denken, zullen ze vast niet per ongeluk hebben gedaan ;-)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nlz

Oh en ja Techno, een technisch bereik van 38.000Hz is leuk om mee te pronken, en er zijn ongetwijfeld diersoorten die het horen (even geen tijd om op te zoeken welke ;-)) maar mensen zullen dat niet gaan horen (al zullen er ongetwijfeld zijn die zeggen van wel). Zoek het frequentiebereik van de menselijke cochlea er bij en trek je conclusies.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Thx NLz , ik zal eens voor mijzelf wat dieper ingaan op het werkelijk te horen HZ-bereik .

Eneuh ....... geinige avatar , wie is die gast ? :+ 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

Net de bestelling voor de Teufel Aureol Massive '' de deur uitgedaan '' , ben benieuwd .:)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

#16
jan 04, 2014, 00:21 Last Edit: jan 04, 2014, 00:23 by 67Deadman
Zum Teufel. Ich bin gespannt Technobeat. Heb je de duurdere versie bestellt?


Technobeat


Zum Teufel. Ich bin gespannt Technobeat. Heb je de duurdere versie bestellt?



:? , duurdere versie ..... , door jou vraag ben ik even gaan snuffelen op de Teufel site en idd er is een luxere / modernere versie van de Aureol namelijk de Real , al is dit een '' open '' type en de Massive een '' gesloten '' versie .
Welke zou nu beter zijn ? , denk dat dat ook persoonlijk is .
De Massive gaat van 10 - 22000 HZ en de Real van 20 - 22000 HZ , dus zou er ( relatief gezien ) meer bass in de Massive moeten zitten , en die laatste heb ik dus besteld , kost 70,= euro en als hij goed bevalt blijft hij in huize Technobeat zijn diensten bewijzen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Wat Niels eerder zei, staar je niet blind op dat frequentiebereik. 10 of 20 Hz ga je echt bijna niet horen.
Veel belangrijker is de frequentiecurve, hoe vlakker die is hoe natuurgetrouwer het geluid. En de nominale impedantie; boven 60 Ohm werkt dat niet lekker meer met een telefoon/mp3-speler.

Grootste verschil tussen de Massive en de Real is dat de Real veel lichter is geconstrueerd (400 gr. en 120 gr. respectievelijk). Maar de Massive is weer op te vouwen en is een gesloten koptelefoon, allebei pluspunten als je 'm onderweg of voor drummen wilt gebruiken.

paQ



De Massive gaat van 10 - 22000 HZ en de Real van 20 - 22000 HZ , dus zou er ( relatief gezien ) meer bass in de Massive moeten zitten ,


:N

nein nein...

Zo'n 'spec' geeft alleen aan wat technisch mogelijk is voor de hoofdtelefoon, om als frequentie te kunnen weergeven. "hoeveel bas" jij hoort, ligt aan de verhoudingen tussen de frequenties in de hoofdtelefoon zelf. Heb je een meer-weg systeem, dan kun je daarin zelf wat makkelijker schuiven, trekken en duwen, om het geluid wat meer te kleuren zoals je dat graag zou willen horen. (moeilijk bij dit soort hoofdtelefoons overigens)

Wil je 'lekker veel bas', dan is de Dr. Dre beats the way to go... ( :F )

terug naar de Aureol
Dit is een response curve van de Real:


Meten beneden de 20 Heeft weinig nut. Want... wat is de amplitude van de output nog (waard) in verhouding tot bijvoorbeeld 200 Hz? of 1KHz?
En neem nou 6Hz.   zeg eens "tuh" snel achter elkaar, ca 6 keer per seconde... Waar luister je nou helemaal naar? :?

Na de 6K gaat het mijns inziens wel 'mis'. een piek van maar liefst 10dB, sterk opgevolgd een diepe dip, meteen weer 15dB terug omhoog en nog een keer...  Dat geeft niet echt mogelijkheid het 'top-hoog' in je geluid goed te kunnen controleren. Maar goed... 6K (hence een van de testjes die je zelf kunt uitvoeren) is al best wel heel hoog.






Harre


hence een van de testjes die je zelf kunt uitvoeren

Grappig, nu kan ik tenminste aan iemand aanduiden wat voor piep ik 24/7 in m'n hoofd heb.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

Die response-curve van de Aureol Real is niet echt mooi. Wat paQ zegt, dippen en pieken in het hoog.
Maar ik ben nu toch wel benieuwd geworden naar de koptelefoons..

67Deadman

Ow, ik heb al jaren een zware brom. Om gek van te worden. Vooral als je wilt gaan slapen. Alsof er een koeler naast je staat te brommen.

paQ

nouja, heel slecht issie ook niet hoor, maar een HD25 geeft een mooiere curve.  maar dat zegt nog steeds niet over hoe zo'n ding klinkt.  Nogmaals, alleen over de technische mogelijkheden.

Otje

#24
jan 07, 2014, 13:31 Last Edit: jan 07, 2014, 13:32 by Otje


Wil je 'lekker veel bas', dan is de Dr. Dre beats the way to go... ( :F )



A very long way 2 go.. ; http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1047101?WT.mc_id=gshop&gclid=COmJtuSH7LsCFUVf3godRykAOg&WT.srch=1  8)7

Omhoog