Roland TD11 (upgraded) vs. Pearl e Pro Live

Gestart door berreal, jan 04, 2014, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

berreal

jan 04, 2014, 10:45 Last Edit: jan 04, 2014, 10:48 by berreal
Ik heb een vraag.
Ik krijg de mogelijkheid om mijn huidige TD11 te vervangen voor een Pearl e Pro Live kit.
roland heeft oa. Vh11 hihat en kd120 kick. Verder pd105bk snare, pd85bk t1 en t2 en een pd100 t3
cymbals zijn 2x cy12c en cy13r ride.

de pearl edrum/akoestisch kit maakt gebruik van een eigen pearl redbox module en heeft trutac (?)vellen.
Akoestisch zildjan bekkens.

Het makkelijke hiervan is dat je elektrisch kunt oefenen en wanneer ik ga jammen met anderen het zo omgebouwd is tot akoustisch.

alleen vraag ik mij af of ik er wel zo goed aan doe mijn Roland te verkopen

wat is wijsheid?
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

baszuidwijk

Waarom (pure nieuwsgierigheid) wil je je kit ombouwen naar akoestisch als je met anderen gaat jammen?

Otje

Tja, Ik zal het niet doen. Ik heb altijd het idee dat zo'n hybride kit het net niet is; noch vlees, noch vis.
Hoe klinkt het als A-kit? Net zo goed als een echt ? Ombouwen is een fluitje van een cent: maar moet je dan weer (af)stemmen. En telkens weer omzetten, Pfff.. . Nee liever twee kits A- & E-, apart,'op en top' dan 1 kit 'half om half'. 

paQ

ik zou lekker bij je Roland blijven dan... (iig die Pearl links laten liggen als je al een TD11 hebt)

animal

Hoe bijzonder wellicht ook voor sommige forumleden, maar ik ben het daarmee eens. De e-kit van Pearl ziet er leuk uit, maar daarmee is alles wel zo'n beetje gezegd. Persoonlijk vind ik de bespeelbaarheid van de trutac pads niet prettig en de sounds uit de module achterhaald.

berreal

Gezien de YouTube filmphes allemaal net doen aksof dit het helemaal is, heb ik deze post even hier geplaatst.
las ook al een discussie over de ekit vellen elders op het forum.
Mijn twijfels zijn met lezen van deze reacties helemaal weg.
Blijf lekker bij Roland.
tnx
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

djska

Het is in ieder geval handig je e-kit permanent thuis opgesteld te laten. Ik neem mijn TD9 heel af en toe mee om met beperkt volume op mijn werk met collega's te oefenen, maar echt handig vind ik dat niet, vnl. ivm. kabels e.d.. Dat werkt overigens wel lekker, piano en zang gaat dan op mijn pm-30 erbij, totale volume blijft laag, we kunnen nog met elkaar praten.

Normaliter neem ik dus een akoestisch setje mee om buiten de deur te spelen en deze staan dus altijd ingepakt, klaar om mee te nemen.

Omhoog